Gå til innhold

Linser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker en linse som heter Dailies Total 1. Jeg har brukt den i snart to år. Nå skal jeg begynne å studere og siden linsene koster 500-600kr i måneden lurer jeg på om noen andre har forslag til en billigere linse, men som er omtrent like bra? Har prøvd noen andre linser hos optikeren, men jeg synes de er fryktelig ubehagelig. 

Anonymkode: a45ac...7c8

Skrevet

Det er mye lettere for optikeren å gi deg en anbefaling enn det er for fremmede på nettet... 

Optikeren er utdannet til å gi slike anbefalinger, i tillegg til at han har undersøkt øynene dine. Om du skal høre på random folk på nettet, uten utdanning, og uten at de har noe som helst forutsetning for å vite noe om øynene dine, så ender du gjerne opp med å gjøre bomkjøp som koster deg langt mer enn de linsene du har i dag på sikt. 

Gå heller tilbake til optiker, forklar hvordan de linsene han ba deg prøve var ubehagelige (ble de tørre? føltes det som om de satt dårlig på øyet? var de vanskelige å ta ut?), og be om å få prøve flere merker. 

Anonymkode: d0e36...4cd

• Liker 2
Skrevet

Du får jo 90 stk til 750kr på lensway. 

Anonymkode: 9165c...a8b

Skrevet

Huff da. Jeg glemte å gange med to selvfølgelig. 

Snakk med optikeren ja. Det er vanskelig å anbefale noe da det kan være flere variabler som gjør at du må ha den og den feks. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får jo 90 stk til 750kr på lensway. 

Det er jeg, men det blir 6000 i året.

Skrevet

Jeg betaler rett over tusenlappen for seks måneders forbruk av månedslinser. kan ikke gi deg noen konkrete tips, det må en optikker gjøre. Men jeg ville jo tro at du skulle kunne få noe rimeligere enn det du betaler nå, med mindre du har en enormt krevende synsforstyrrelse eller tilstand

Skrevet

Månedslinser er som regel langt billigere enn endagslinser, så du kan høre med optiker om du kan gå over til det. Det bør ikke være vanskelig å få noe til langt billigere pris. Jeg har månedslinser, og tror jeg betaler ca 1100 for et halvt år. Men jeg trenger veldig sterk styrke, som ikke alle merker leveres i, samt at jeg har skjeve hornhinner, noe som også begrenser utvalget. 

Hvilke linser som passer til deg, har også mye med hvilken styrke du trenger, om du har skjeve hornhinner, om det er andre spesielle ting med øynene dine. Da kan man ikke plukke linser etter anbefaling fra random folk på nett. 

Skrevet

Focus Dailies er den beste endagslinsen, har prøvd andre billigere, men ingen kommer opp mot den på komfort. 

Så mitt råd er å avveksle linsebruken med briller. Det burde du uansett for øyehelsen din, og du sparer penger.

Anonymkode: 3e54d...93b

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker en linse som heter Dailies Total 1. Jeg har brukt den i snart to år. Nå skal jeg begynne å studere og siden linsene koster 500-600kr i måneden lurer jeg på om noen andre har forslag til en billigere linse, men som er omtrent like bra? Har prøvd noen andre linser hos optikeren, men jeg synes de er fryktelig ubehagelig. 

Jeg fikk tilbud om å bruke Dailies Total 1 selv for en del år tilbake, og jeg er helt enig i at de er dritbehagelige, men jeg bruker Dailies Aqua Comfort i stedet fordi de koster nesten halvparten.

Betaler 750 kr for 2x90 linser på Lenson.

I ren sammenligning koster det 470 kroner for 2x30 linser av samme typen på Lenson, så du sparer en del på å bytte merke.

Hør med optikeren din om du kan få prøve AquaComfort, og hvis de ikke er ålreite nok, så får du bite i det sure eplet og bruke brillene i stedet.

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Focus Dailies er den beste endagslinsen, har prøvd andre billigere, men ingen kommer opp mot den på komfort. 

Så mitt råd er å avveksle linsebruken med briller. Det burde du uansett for øyehelsen din, og du sparer penger.

Anonymkode: 3e54d...93b

Takk for tips! Pleier å bruke briller helgene og de dagene jeg ikke skal være mye ute. 

Skrevet
12 timer siden, Minya skrev:

Jeg fikk tilbud om å bruke Dailies Total 1 selv for en del år tilbake, og jeg er helt enig i at de er dritbehagelige, men jeg bruker Dailies Aqua Comfort i stedet fordi de koster nesten halvparten.

Betaler 750 kr for 2x90 linser på Lenson.

I ren sammenligning koster det 470 kroner for 2x30 linser av samme typen på Lenson, så du sparer en del på å bytte merke.

Hør med optikeren din om du kan få prøve AquaComfort, og hvis de ikke er ålreite nok, så får du bite i det sure eplet og bruke brillene i stedet.

Takk for tips! Dailies Total 1 er ekstremt behagelige og det er derfor jeg er "redd" for å bytte til en annen type. Jeg har faktisk sett på Dailies Aqua Comfort, og det virker som en god linse :) Skal til optikeren i dag, så jeg skal spørre.

Skrevet
På 12.10.2017 den 9.55, AnonymBruker skrev:

Månedslinser er som regel langt billigere enn endagslinser, så du kan høre med optiker om du kan gå over til det. Det bør ikke være vanskelig å få noe til langt billigere pris. Jeg har månedslinser, og tror jeg betaler ca 1100 for et halvt år. Men jeg trenger veldig sterk styrke, som ikke alle merker leveres i, samt at jeg har skjeve hornhinner, noe som også begrenser utvalget. 

Hvilke linser som passer til deg, har også mye med hvilken styrke du trenger, om du har skjeve hornhinner, om det er andre spesielle ting med øynene dine. Da kan man ikke plukke linser etter anbefaling fra random folk på nett. 

Har brukt månedslinser før, men synes de var ubehagelige etter 2 uker, så da blir ikke så billig. 

Skrevet

Elsker acuvuelinsene. Bytter mellom moist og oasys. 

Anonymkode: dc194...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...