AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Bare se hvor lett Billie Jean King slo Bobbi Riggs i 1973. Anonymkode: afd77...118
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #2 Skrevet 12. oktober 2017 SIkker?http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3609949/Matildas-lose-7-0-Newcastle-Jets-15s-Rio-Olympics-warm-up.html Anonymkode: e60a2...da1
Gjest making.a.mess Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 Hvorfor denne evige konkurransen om hvem som må være best av kvinner og menn...?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #4 Skrevet 12. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: SIkker?http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3609949/Matildas-lose-7-0-Newcastle-Jets-15s-Rio-Olympics-warm-up.html Anonymkode: e60a2...da1 Snilt av kvinnene å la småguttene vinne. Anonymkode: afd77...118
Dark Angelina Skrevet 12. oktober 2017 #5 Skrevet 12. oktober 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Dark Angelina, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #6 Skrevet 12. oktober 2017 Nei, det beviser bare at når en topptrent i verdensklasse kvinne møter en utdanket pensjonert fyr så er det bare så vidt at hun klarer å holde tritt med han og bare takket være at hun hadde flaksen på sin side så vant hun over en utdanket gammel pensjonert fyr. Det beviser bare at en utdanket gammel pensjonert mann fint kan holde tritt selv med en topptrent kvinne i verdensklasse. Jeg er ganske sikker på at jeg, som mann, kan slå Norges beste kvinne i tennis. Anonymkode: 047b6...80c
Gjest Coolaid Skrevet 12. oktober 2017 #7 Skrevet 12. oktober 2017 Kvinner og menn har ulik fysisk utgangspunkt, sånn helt generelt. Du vil alltid finnen en kvinne som er bedre enn enn mann og motsatt, i sport eller i et eller annet i livet. Mye kan læres og trenes opp, oppvekst, arv og miljø påvirker også. Så hva kan vi trekker ut av dette? Absolutt ingenting bortsett fra at det er alltid noen som er best på ett eller annet uavhengig kjønn.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #8 Skrevet 12. oktober 2017 1 minutt siden, Coolaid skrev: Kvinner og menn har ulik fysisk utgangspunkt, sånn helt generelt. Du vil alltid finnen en kvinne som er bedre enn enn mann og motsatt, i sport eller i et eller annet i livet. Mye kan læres og trenes opp, oppvekst, arv og miljø påvirker også. Så hva kan vi trekker ut av dette? Absolutt ingenting bortsett fra at det er alltid noen som er best på ett eller annet uavhengig kjønn. I tilfelle du ikke har fått det med deg, fyren som ble slått var altså en utdanket gammel pensjonist. Kvinnen han spilte mot var ei kvinne i toppeliten, en av de kvinnelige verdensmesterne i tennis. Det var så vidt at hun holdt tritt med han. At hun slo han var bare flaks (for henne). Vi kan fint trekke noen konklusjoner ut av det. Anonymkode: 047b6...80c
Nicathv Skrevet 12. oktober 2017 #9 Skrevet 12. oktober 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at jeg, som mann, kan slå Norges beste kvinne i tennis. Anonymkode: 047b6...80c Ååh, ja, arranger det, værsåsnill! Det hadde vært ustyrtelig morsomt å se deg bli slått ned i støvlene! (Se bort fra denne kommentaren om du er proff tennisspiller) 1
Gjest The Alchemist Skrevet 12. oktober 2017 #10 Skrevet 12. oktober 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: . Jeg er ganske sikker på at jeg, som mann, kan slå Norges beste kvinne i tennis. Anonymkode: 047b6...80c Med mindre du selv er en tennisspiller så vil du bli knust.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #11 Skrevet 12. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare se hvor lett Billie Jean King slo Bobbi Riggs i 1973. Anonymkode: afd77...118 Aldri hørt om noen av dem... Anonymkode: 94dec...237
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #12 Skrevet 12. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om noen av dem... Anonymkode: 94dec...237 Anonymkode: 047b6...80c
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #13 Skrevet 12. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 047b6...80c Snilt av Margaret Court å la Bobby Riggs vinne. Anonymkode: afd77...118
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #14 Skrevet 12. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Snilt av Margaret Court å la Bobby Riggs vinne. Anonymkode: afd77...118 Rart det der, svetten hennes renner, i mens han er helt tørr og spiller uten å anstrenge seg en gang. En kunne nesten tro at hun la en innsats i spillet. Anonymkode: 047b6...80c 1
Example Skrevet 12. oktober 2017 #15 Skrevet 12. oktober 2017 Synes debatten om fotballandslagene er spesielt morsom. Det lages ofte et poeng av at kvinnelandslaget gjør det voldsomt mye bedre enn herrelandslaget, men man glemmer fremdeles at nivåforskjellen er såpass enorm. Det handler ikke bare om fysiske forskjeller, men rent teknisk er det helt enorme forskjeller. Det handler først og fremst om konkurransen og profesjonaliteten. Der veien til herrelandslaget i fotball er så enormt mye lenger enn kvinnelandslaget for en jente, fordi det er så mange flere gutter enn jenter som satser, og satser veldig hardt. De tekniske forskjellene er så enorme, at kvaliteten blir så laber at det for meg personlig ikke er verdt å se på. Jeg ser generelt lite norsk fotball, fordi jeg er godt vant med å se bedre kvalitet, og da blir spriket veldig stort. Samtidig holder Eliteserien et synlig mye høyere nivå enn det norske kvinnelandslaget. Jeg er overbevist om at mange, om ikke alle norske klubber i 3. divisjon (altså fjerde nivå i Norge) hadde slått kvinnelandslaget. Dermed er det ikke sammenliknbart. Det henger selvfølgelig også sammen med penger og dedikasjon. En ond spiral for en del kvinneidretter. Nivået er så lavt at få vil betale for å se de (med unntak av typiske nasjonalidretter som håndball og langrenn), og da drypper det lite penger ned til de, både til utvikling og at deltagerne kan satse og få betalt godt for å lykkes. Jeg skjønner godt at fotball ikke blir førsteprioritet for deg dersom de kanskje kan få en karriere du kan såvidt leve av i noen få år. Dermed blir det færre som satser, konkurransen blir mindre og kvaliteten dårligere. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #16 Skrevet 12. oktober 2017 2 timer siden, Example skrev: Synes debatten om fotballandslagene er spesielt morsom. Det lages ofte et poeng av at kvinnelandslaget gjør det voldsomt mye bedre enn herrelandslaget, men man glemmer fremdeles at nivåforskjellen er såpass enorm. Det handler ikke bare om fysiske forskjeller, men rent teknisk er det helt enorme forskjeller. Det handler først og fremst om konkurransen og profesjonaliteten. Der veien til herrelandslaget i fotball er så enormt mye lenger enn kvinnelandslaget for en jente, fordi det er så mange flere gutter enn jenter som satser, og satser veldig hardt. De tekniske forskjellene er så enorme, at kvaliteten blir så laber at det for meg personlig ikke er verdt å se på. Jeg ser generelt lite norsk fotball, fordi jeg er godt vant med å se bedre kvalitet, og da blir spriket veldig stort. Samtidig holder Eliteserien et synlig mye høyere nivå enn det norske kvinnelandslaget. Jeg er overbevist om at mange, om ikke alle norske klubber i 3. divisjon (altså fjerde nivå i Norge) hadde slått kvinnelandslaget. Dermed er det ikke sammenliknbart. Det henger selvfølgelig også sammen med penger og dedikasjon. En ond spiral for en del kvinneidretter. Nivået er så lavt at få vil betale for å se de (med unntak av typiske nasjonalidretter som håndball og langrenn), og da drypper det lite penger ned til de, både til utvikling og at deltagerne kan satse og få betalt godt for å lykkes. Jeg skjønner godt at fotball ikke blir førsteprioritet for deg dersom de kanskje kan få en karriere du kan såvidt leve av i noen få år. Dermed blir det færre som satser, konkurransen blir mindre og kvaliteten dårligere. Nå skal jeg vri om litt på innlegget ditt bare for gøy! Jeg syns fotball er like spennende som å se på maling tørke, det gjelder all fotball, men jeg ser likevel at kvinnefotball er hakket kjedeligere enn herrefotball. Det jeg hang meg opp i var det du nevnte med profesjonaliteten og satsningen. Hvordan kan det ha seg at vi, som nasjon, er så dårlige i fotball med all den satsingen og tilretteleggingen det er for akkurat denne sporten? Det er fotball i mesteparten av sportssendingene og sportssidene i avisene. Det er oppvarmede baner så det kan spilles året rundt, det er fotballbaner overalt! Likevel er vi så dårlige! Pluss at de profesjonelle fotballspillerne kan leve av spille fotball i Norge. I en annen idrett, feks ishockey, er det mangel på ishaller, is fra august til april, lite istid grunnet få haller, og svært få kan leve av å spille ishockey i Norge. De aller fleste på Norges landslag jobber ved siden av, gjerne i fulltidsjobb! Likevel er vi blant de beste i verden. Hvordan kan det ha seg? Her sammenlignes faktisk epler med epler, så jeg lurer veldig på hvorfor vi er så dårlige i fotball med all satsingen og profesjonaliteten bak? Å sammenligne kvinner og menn innen idrett blir å sammenligne epler og appelsiner, det går ikke! Anonymkode: 9c559...d1b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #17 Skrevet 12. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å sammenligne kvinner og menn innen idrett blir å sammenligne epler og appelsiner, det går ikke! Anonymkode: 9c559...d1b Helt enig med deg. Jeg vet mange kvinner gjerne vil føle at de er bedre enn mange menn, særlig de kvinner som legger ned en hel del tid i trening både for å bli flinkere i spillet sitt og for å blir sterkere/mer utholdende. Men en kvinne vil aldri kunne måle seg med en mann. Samme hvor god og flink hun er (for det er mange gode og flinke kvinner, bare så det er sagt!). Akkurat som du sier, epler og appelsiner. Ja, jeg vet naturen er urettferdig. Som mann kan jeg knuse en kvinne i hvilken sport som helst. Samme hvor trent hun er og hvor utrent jeg er så har hun ikke en nubbsjanse mot meg. Det betyr ikke at kvinner ikke er flinke, bare at vi menn er sterkere og langt mer utholdende. Anonymkode: 047b6...80c
Gjest The Alchemist Skrevet 12. oktober 2017 #18 Skrevet 12. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig med deg. Jeg vet mange kvinner gjerne vil føle at de er bedre enn mange menn, særlig de kvinner som legger ned en hel del tid i trening både for å bli flinkere i spillet sitt og for å blir sterkere/mer utholdende. Men en kvinne vil aldri kunne måle seg med en mann. Samme hvor god og flink hun er (for det er mange gode og flinke kvinner, bare så det er sagt!). Akkurat som du sier, epler og appelsiner. Ja, jeg vet naturen er urettferdig. Som mann kan jeg knuse en kvinne i hvilken sport som helst. Samme hvor trent hun er og hvor utrent jeg er så har hun ikke en nubbsjanse mot meg. Det betyr ikke at kvinner ikke er flinke, bare at vi menn er sterkere og langt mer utholdende. Anonymkode: 047b6...80c Om du alvorlig talt tror at du som en totalt utrent mann ville slått en topp kvinnelig tennis spiller eller annen utøver så lever du en like stor verden av vrangforestillinger som det de som tror at kvinnelige idrettsutøverer er på samme nivå som mannlige idrettsutøverer.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #19 Skrevet 12. oktober 2017 Kvinnfolket er det overlegne folk. Det vet da alle. Anonymkode: dc799...689
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #20 Skrevet 12. oktober 2017 3 minutter siden, The Alchemist skrev: Om du alvorlig talt tror at du som en totalt utrent mann ville slått en topp kvinnelig tennis spiller eller annen utøver så lever du en like stor verden av vrangforestillinger som det de som tror at kvinnelige idrettsutøverer er på samme nivå som mannlige idrettsutøverer. Som sagt, kvinner vil så gjerne men innser ikke sine egne begrensinger. Anonymkode: 047b6...80c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå