AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Våknet opp idag til melding om at mitt fly var kansellert. Hadde bestilt fly med én mellomlanding da det ikke går noe direkte, og turen ville da ta 3 timer. Når jeg endelig får tak i flyselskapet blir jeg tilbudt en tur med to mellomlandinger med nesten dobbel reisetid. Dette er uaktuelt for meg pga helse. De har ledige plasser til samme reisetid som jeg har bestilt, men dette er da deres dyreste billetter, og det kunne de ikke tilby annet enn at jeg kunne få fratrekk på beløpet jeg hadde kjøpt min billett for. Min billett kostet 750, denne billetten koster 5255.... Nå får jeg bare beskjed om at jeg kan SØKE om erstatning. Har jo ikke råd til det om jeg ikke faktisk får denne erstatningen. Noen som har erfaringer?? Anonymkode: 75f35...176
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #2 Skrevet 12. oktober 2017 Tror nok du kan se langt etter erstatning. I vilkårene står det nok garantert at så lenge de har tilbudt deg en alternativ reise dit du skal, har du ikke rett på mer. Selv om den reisen er langt mer ubeleilig for deg. Anonymkode: 8aeab...1ed 1
Illuminatum Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våknet opp idag til melding om at mitt fly var kansellert. Hadde bestilt fly med én mellomlanding da det ikke går noe direkte, og turen ville da ta 3 timer. Når jeg endelig får tak i flyselskapet blir jeg tilbudt en tur med to mellomlandinger med nesten dobbel reisetid. Dette er uaktuelt for meg pga helse. De har ledige plasser til samme reisetid som jeg har bestilt, men dette er da deres dyreste billetter, og det kunne de ikke tilby annet enn at jeg kunne få fratrekk på beløpet jeg hadde kjøpt min billett for. Min billett kostet 750, denne billetten koster 5255.... Nå får jeg bare beskjed om at jeg kan SØKE om erstatning. Har jo ikke råd til det om jeg ikke faktisk får denne erstatningen. Noen som har erfaringer?? Anonymkode: 75f35...176 Det er veldig relevant for erstatningsmulighet når du ville vært fremme ved reisemålet ved de ulike alternativer. Kommer helt an på hvilket flyselskap du skulle reist med også. Kan virke som Ryan Air. Fra Norwegian sine sider: Kansellerte flyvninger Dersom flyet ditt er kansellert, har du rett til det som står under "Hva du har rett til". Du har ikke rett til erstatning dersom: du har fått informasjon om kanselleringen minst to uker før opprinnelig avgangstid; du har fått informasjon om kanselleringen mellom to uker og sju dager før opprinnelig avgangstid, og du får tilbud om ombooking, slik at du kan reise høyst to timer før opprinnelig avgangstid og ankomme ditt endelige reisemål senest fire timer etter opprinnelig ankomsttid;du har fått informasjon om kanselleringen mindre enn sju dager før opprinnelig avgangstid og fått tilbud om ombooking, slik at du kan reise høyst én time før opprinnelig avgangstid og ankomme ditt endelige reisemål senest to timer etter opprinnelig ankomsttid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå