AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Del Skrevet 12. oktober 2017 Er lei av skalljakker og allværsjakker som etter noe tid begynner å lekke inn vann. Vil ha en helt vanlig, "gammeldags" god regnjakke. Noen tips om regnjakker som er fine å ha på, samtidig som de holder regnet helt ute ? Har sett litt på Stormberg sin Marina regnjakke. Den er oppgitt til 8000 i vannsøyle, men i butikken sier de at den er helt vanntett. Stormberg har også en som heter Vestergapet med vannsøyle på 45 000 (!!). Har ikke funnet denne enda i noen Stormbergbutikk. Noen andre tips ? Anonymkode: dd958...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #2 Del Skrevet 12. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er lei av skalljakker og allværsjakker som etter noe tid begynner å lekke inn vann. Vil ha en helt vanlig, "gammeldags" god regnjakke. Noen tips om regnjakker som er fine å ha på, samtidig som de holder regnet helt ute ? Har sett litt på Stormberg sin Marina regnjakke. Den er oppgitt til 8000 i vannsøyle, men i butikken sier de at den er helt vanntett. Stormberg har også en som heter Vestergapet med vannsøyle på 45 000 (!!). Har ikke funnet denne enda i noen Stormbergbutikk. Noen andre tips ? Anonymkode: dd958...be7 Denne? I Storbergs nettbutikk https://www.stormberg.com/no/vestergapet-regnkape-dame.html?io_source=google|cpc&io_utm=350418780|44977378499|pla-295802884729||||1o2|103288&gclid=EAIaIQobChMImJPSnufq1gIVBUkYCh1mUAQJEAQYAiABEgLsovD_BwE#10328860013 Anonymkode: 492f9...0a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #3 Del Skrevet 12. oktober 2017 Vestergapet regnjakke https://www.stormberg.com/no/vestergapet-regnjakke-dame.html?nosto=nosto-page-product1#10216160013 Vestergapet regnbukse: https://www.stormberg.com/no/vestergapet-regnjakke-dame.html?nosto=nosto-page-product1#10216160013 Sjekk om de puster. Det blir gjerne klamt i regntøy, dersom regntøyet ikke slipper fukt (svette) ut Anonymkode: 492f9...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #4 Del Skrevet 12. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vestergapet regnjakke https://www.stormberg.com/no/vestergapet-regnjakke-dame.html?nosto=nosto-page-product1#10216160013 Vestergapet regnbukse: https://www.stormberg.com/no/vestergapet-regnjakke-dame.html?nosto=nosto-page-product1#10216160013 Sjekk om de puster. Det blir gjerne klamt i regntøy, dersom regntøyet ikke slipper fukt (svette) ut Anonymkode: 492f9...0a3 HER er regnBUKSEN https://www.stormberg.com/no/vestergapet-regnbukse-dame.html?nosto=nosto-page-product1#10216260013 Anonymkode: 492f9...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #5 Del Skrevet 12. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vestergapet regnjakke https://www.stormberg.com/no/vestergapet-regnjakke-dame.html?nosto=nosto-page-product1#10216160013 Vestergapet regnbukse: https://www.stormberg.com/no/vestergapet-regnjakke-dame.html?nosto=nosto-page-product1#10216160013 Sjekk om de puster. Det blir gjerne klamt i regntøy, dersom regntøyet ikke slipper fukt (svette) ut Anonymkode: 492f9...0a3 Produktomtale for regnjakken: "Sitter snyggt, bra passform och bekväm att ha på sig. Helt rätt för båtturen och för alla andra tillfällen som inte är motionspass. Kan också rekommendera ett underställ för att transportera bort ev fukt. " Anonymkode: 492f9...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #6 Del Skrevet 12. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er lei av skalljakker og allværsjakker som etter noe tid begynner å lekke inn vann. Vil ha en helt vanlig, "gammeldags" god regnjakke. Noen tips om regnjakker som er fine å ha på, samtidig som de holder regnet helt ute ? Har sett litt på Stormberg sin Marina regnjakke. Den er oppgitt til 8000 i vannsøyle, men i butikken sier de at den er helt vanntett. Stormberg har også en som heter Vestergapet med vannsøyle på 45 000 (!!). Har ikke funnet denne enda i noen Stormbergbutikk. Noen andre tips ? Anonymkode: dd958...be7 Dersom du vil kjøpe i fysisk butikk og ikke på nettet: Stormberg har en ny ordning, der du kan be butikken om å bestille produktet, slik at du kan prøve det i butikk før du kjøper det. Anonymkode: 492f9...0a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #7 Del Skrevet 12. oktober 2017 Regnjakker bør ha glidelås under armene så man kan få lufting der. Ellers blir det klamt og du blir våt innenfra av svette. Iallfall om du skal bevege deg mye, en bytur eller en tur på butikken går nok bra. Jeg har en regnjakke fra Bergans som holder meg helt tørr, men den har lange glidelåser under armene slik at svetten ventileres ut. Anonymkode: e6ce8...5b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #8 Del Skrevet 12. oktober 2017 https://www.stormberg.com/no/finnskogen-jacket-w.html#10277230005 " Finnskogen skalljakke er en slitesterk og robust jakke som passer til all slags vær. Den tekniske jakken er vanntett og har gode fukttransporterende egenskaper. Finnskogen jakke er en solid jakke utviklet spesielt for aktivt friluftsliv. Egenskaper Vindtett Vanntett, 15 000 mm vannsøyle Fukttransporterende 12 000 g/m2/24t Tapede sømmer Meshfôr Stormklaff Refleks PolyPower 500™ ProreTex 15-12 membran 100% nylon Vekt: 895 gram i størrelse M" Hos Stormberg har de utmerket kundeservice, og man får enkelt reklamert om produktet har feil/ mangler i forhold til beskrivelsen av plagget. Flere her: https://www.stormberg.com/no/kampanje/finnskogen/ Anonymkode: 492f9...0a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #9 Del Skrevet 12. oktober 2017 Jeg har Helly Hansen, den er fantastisk. Anonymkode: b8ee9...6f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #10 Del Skrevet 12. oktober 2017 Helsport selger ut diverse jakker, da de slutter å produsere klær. Se evt på denne http://www.helsport.no/vid-jakke-dame " VID vid er en serie tekniske klær, skreddersydd for lange turer i den norske fjellheimen. Klærne har elementer fra tradisjonelle fjellklær, med romslige og komfortable snitt som gir en god passform. Plaggene har store, gode lommer og andre funksjonelle detaljer som gir god komfort på lange turer. Jakken har: • Store håndlommer og stor “anorakk” lomme • Skulderlomme og innvendig mobillomme • Skrå frontglidelås • Slitesterk og behagelig balance®pc stoff • Vanntett og vindtett hette i balance®hs2.5 stoff som brettes ut fra kragen ved behov • Borrelåsregulering på ermene Materialer:- balance® Hard Shell 2,5 Layer: Lett, vanntett, vindtett og pustende 2,5 lags hardshell stoff med balance 15+ membran. stoffet har ripstop og er impregnert med DWr.- balance® Poly-Cotton: Pustende, vann- og vindavvisende stoff. stoffet er mykt, behagelig og slitesterkt, og laget av tettvevd polyester/bomullskvalitet (65%pes/35%co). stoffet er motstandsdyktig mot søle og skitt, og er impregnert med DWr.- balance® Dry: Vannavvisende og tørker lett. stoffet er mykt og behagelig med 4-veis stretch, og er impregnert med DWr. " Førpris: 1 499,00 NÅ: 749,00 Anonymkode: 492f9...0a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #11 Del Skrevet 12. oktober 2017 Var og prøvd Stormberg sin Vestergapet. Den ville nok absolutt holde meg tørr utvendig, men var veldig tung og tett. Er nok mer et regntøy for en som jobber i barnehage eller lignende, og som skal stå mye ute i høljende regn. Fant Marina regnjakke på tilbud til kr 299, og kjøpte den. Den er akkurat passe lang til å gå nedenfor fleecejakker om høsten/vinteren, og holde meg tørr både på vei til butikken og trening. Og prismessig var den jo veldig gunstig Anonymkode: dd958...be7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 12. oktober 2017 #12 Del Skrevet 12. oktober 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Denne? I Storbergs nettbutikk https://www.stormberg.com/no/vestergapet-regnkape-dame.html?io_source=google|cpc&io_utm=350418780|44977378499|pla-295802884729||||1o2|103288&gclid=EAIaIQobChMImJPSnufq1gIVBUkYCh1mUAQJEAQYAiABEgLsovD_BwE#10328860013 Anonymkode: 492f9...0a3 Takk for tips! Ikke akkurat noe å jogge i, men når man rett og slett utsettes for et forferdelig regnvær, så er nok dette tingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #13 Del Skrevet 12. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er lei av skalljakker og allværsjakker som etter noe tid begynner å lekke inn vann. Vil ha en helt vanlig, "gammeldags" god regnjakke. Noen tips om regnjakker som er fine å ha på, samtidig som de holder regnet helt ute ? Har sett litt på Stormberg sin Marina regnjakke. Den er oppgitt til 8000 i vannsøyle, men i butikken sier de at den er helt vanntett. Stormberg har også en som heter Vestergapet med vannsøyle på 45 000 (!!). Har ikke funnet denne enda i noen Stormbergbutikk. Noen andre tips ? Anonymkode: dd958...be7 Bergans regnjakker er tette og uten kondens på innsiden. Har sett med både bukse og jakke. Men de koster omlag fem store lapper. Jeg har og hatt Helly Hansen regntøy, Haglof(?) som alle har vært tette. MisingLink (?) Regntøyet mitt er også tett men det puster ikke som de andre regntøyene og dermed blir det kondens (svette) på innsiden og jakken føles klam/våt etter en times tid ute med styrtregn. Det er og viktig å kle seg under med klær som tar opp svette/kondens. Da er ull/silkeull utmerket. Det tar opp fukt uten å bli klamt/vått og varmer selv om dete r fuktig. Men det spørs jo hvilken bruk du skal ha regntøyet til? Anonymkode: 4f653...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #14 Del Skrevet 12. oktober 2017 Ilse Jacobsen sin "gammeldagse" regnkåpe. Holdt meg tørr i fem timer i strekk på utendørs festival med øs-pøs regn. Men puste gjør den ikke, så man må ha ull under, og ikke være i for mye aktivitet. Etter 20 år i Bergen er beste tipset jeg har å ha flere ulike regnjakker og -kåper, til hvert sitt bruk Og impregner, ofte. Anonymkode: 2ead7...3d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #15 Del Skrevet 12. oktober 2017 8000mm er ingenting om du vil ha helt vanntett. Det samme gjelder allværsjakker og skalljakker - kanskje du har kjøpt jakker som bare tåler maks 10.000mm? Min fra Bergans tåler minimum 20.000mm og har holdt meg helt tørr enn så lenge. Kjøper du Goretex (en del dyrere) så holder du deg garantert tørr leeeenge. Men! Du må huske på å impregnere også da. Når det gjelder sånne typiske regnjakker i gummi så blir de fort klamme fordi de ikke puster, men dersom det går bra må du uansett se etter minimum 15.000mm vannsøyle. Helly Hansen kanskje? Kan også anbefale deg å gå på Norrøna sine sider og se på outlet-seksjonen. Norrøna bruker mye Goretex. Anonymkode: 76054...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #16 Del Skrevet 12. oktober 2017 Aalesund oljeklede http://oljeklede.no/?page=7&cat=26 Anonymkode: 7404e...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #17 Del Skrevet 13. oktober 2017 10 hours ago, AnonymBruker said: Bergans regnjakker er tette og uten kondens på innsiden. Har sett med både bukse og jakke. Men de koster omlag fem store lapper. Jeg har og hatt Helly Hansen regntøy, Haglof(?) som alle har vært tette. MisingLink (?) Regntøyet mitt er også tett men det puster ikke som de andre regntøyene og dermed blir det kondens (svette) på innsiden og jakken føles klam/våt etter en times tid ute med styrtregn. Det er og viktig å kle seg under med klær som tar opp svette/kondens. Da er ull/silkeull utmerket. Det tar opp fukt uten å bli klamt/vått og varmer selv om dete r fuktig. Men det spørs jo hvilken bruk du skal ha regntøyet til? Anonymkode: 4f653...da9 Hææ. Bergans er som oftest mye billigere enn feks Norrøna. Fant meg en snasen Bergans med minimum 20.000mm til 2700, og siden den var fjordårets modell fant jeg den på en annen butikk til 1500. Butikker som har mindre enn 5 stk igjen setter de!som oftest på salg. Men Goretex = dyrt, og Norrøna har som oftest det. Bergans har "egen" membran (derimzax). Bergans har dessverre ikke bra nok bukser for meg (bruker barnestørrelse - men Bergans jakkene er som regel små i størrelsen så der passer xs bra), og da fant jeg Norrøna bukse på outleten deres, til 1700. Vel investerte penger for meg som er mye ute, lett og fin med god ventilasjon. Anonymkode: 76054...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #18 Del Skrevet 13. oktober 2017 Jeg har Bergans superlett regntøy, brukes dagslig og holder meg god og tørr til og fra jobb, samt på tur i helgene. Husk at tett regntøy fort kan bli klamt på innsiden, det holder regnet uten men svetten inne, og oppfattes dermed som vått. Anonymkode: ba94a...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå