Gå til innhold

Lite støtteordninger for familier hvor man er to voksne?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har to barn i barnehagealder, og jobber begge to i yrker hvor lønnsnivået er lavt. Vi trives begge to, og dette er ikke et syteinnlegg :-)

Men det jeg stusser over er at min venninne, som er alene om omsorger, får dekket 64 (?)% av barnehageutgiftene sine, til tross for at hun tjener omtrent det samme som oss to til sammen - i underkant av 350 000. Jeg unner henne selvfølgelig den hjelpen hun får, det kan på ingen måte erstatte en livsledsager å støtte seg til i mot- og medgang. Men burde ikke dette være en støtteordning for familier med inntekt under et visst nivå, enten man er en eller to som tjener pengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er helt enig i at det er den samlede husholdningens inntekt som burde lagt til grunn i tilfeller der det skal gies noen form for støtte/rabatt. Om du har en inntekt så kan du som du sier være like stor som to små inntekter..

Skrevet

Det er vanlig at det er hustandens samlede inntekt som legges til grunn for ev. friplass i barnehage.

Skrevet

En av svakhetene ved endel offentlige støtteordninger er at man ikke ser på antall personer som skal forsørges av inntekten. F. eks ved stønad til barnetilsyn har man krav på stønad hvis man har inntekt som er lavere enn 352000. En enslig forsørger med et barn kan klare seg godt på en inntekt på rundt 300000, mens en familie med to voksne og to barn sliter litt med samme inntekt. Er enig i at det er urettferdig!

Gjest Molly mus
Skrevet
 F. eks ved stønad til barnetilsyn har man krav på stønad hvis man har inntekt som er lavere enn 352000.

Betyr det at familier med samlet inntekt under 352000 kan søke om støtte til barnetilsyn??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...