AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Hei. Jeg jobber for en stor bedrift med store utviklings muligheter, jeg har jobbet i en stilling i ca et år nå. Jeg er så lei av den stillingen, det er tøft både fysisk og mentalt. Så jeg har lyst til å gjøre noe annet få mer oppgaver og mer ansvar. Jobbe med noe annet rett og slett. Så mulighetene jeg har er 2: 1. Søke interne stillinger. 2. Syk og få tilrettelagt arbeids oppgavene. Å søke internt tar veldig lenge tid frem til ledig stillinger kommer osv og syk er jeg ikke. Vil nevne at jeg var på intervju for en uke i siden samme bedrif, fikk ikke jobben, fordi jeg hadde søkt på for mange stillinger, var også andre kanidater som stilte bedre da. Så jeg har tenkt å si ifra til avdelingssjefen min, han kjenner til meg veldig godt og vet at jeg jobber bra, jeg har også et godt inntrykk i bedriften generelt. Men er redd for å få sparken og virke uinteresert i jobben min og ødelegge det inntrykket. Hvordan gjør jeg det? Tips vær så snill ☺ Anonymkode: b5a41...375
Gjest making.a.mess Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 Jeg skjønner ikke hvordan du skal få til å endre stillingen din ved å fake syk..? Kan du ikke gjøre jobben så må de gi deg en annen stilling tror du? Om du ikke slutter i jobben så noen andre kan gjøre den så må du jo gjøre oppgavene dine... (?) Siden du har søkt mange interne stillinger uten å få napp så er det tydelig at de ikke er fornøyd med deg. Det at du søker mange interne stillinger vet nok sjefen din om. I hans øyne så betyr jo dette at du ikke er særlig interessert i jobben din.Tipper at lederne for de andre avdelingene har spurt sjefen din om hvordan du fungerer også. Det beste her er å slutte mens leken er god så du kan få en god attest og en jobb i et annet forma. Kanskje ikke det du ville høre...
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #4 Skrevet 12. oktober 2017 2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Jeg skjønner ikke hvordan du skal få til å endre stillingen din ved å fake syk..? Kan du ikke gjøre jobben så må de gi deg en annen stilling tror du? Om du ikke slutter i jobben så noen andre kan gjøre den så må du jo gjøre oppgavene dine... (?) Siden du har søkt mange interne stillinger uten å få napp så er det tydelig at de ikke er fornøyd med deg. Det at du søker mange interne stillinger vet nok sjefen din om. I hans øyne så betyr jo dette at du ikke er særlig interessert i jobben din.Tipper at lederne for de andre avdelingene har spurt sjefen din om hvordan du fungerer også. Det beste her er å slutte mens leken er god så du kan få en god attest og en jobb i et annet forma. Kanskje ikke det du ville høre... Nope. Helt motsatt av det du skriver her. Jeg fikk to jobb intervju, den ene takket jeg nei til og den andre var jeg på, men fikk ikke jobben pga andre kandidater som stilte bedre. Dette er en stor bedrift med store utviklings muligheter og er helt normalt at folk går fra en stilling til en annen, det skjer heletiden. Å jo. Jeg har et godt rykte, sjefen og jeg har jobbet sammen og han vet at jeg er en hardtarbeidende kar. Har generelt et godt rykte i bedriften. Jeg har ikke sagt noe om å fake noen ting. Det er du som sier. Å skrive her er ikke til nytte. Ikke noe vits. Får ingen hjelp. 😒 Anonymkode: b5a41...375
Gjest Un nouveau départ Skrevet 12. oktober 2017 #5 Skrevet 12. oktober 2017 Store bedrifter med på papiret gode utviklingsmuligheter har jo i grunn ikke det, så godt som samtlige som sitter i en lavtlønnet kassedame-stilling hos de store dagligvarekjedene de sitter stuck fast i en underbetalt kassedame-jobb, og de på lagrene er stuck der for ever (men skryte stort av sine utviklingsmuligheter skal dem alle som en)... Bullshit!! Slik er det i de fleste store bedrifter, også din regner jeg med. Så om du er vaskehjelp eller kantinemedarbeider, du er stuck med det, eksemplene på mennesker som er i den samme stillingen år etter år i disse bedriftene som skryter på seg gode utviklingsmuligheter er altomfattende - derimot opplever svært få å avansere til annet enn noe som er helt ubetydelig i de fleste av disse bedriftene, utdannelse er det eneste som kan hjelpe deg der for jo lenger oppe du er i systemet og dess større kompetanse du har jo større er sjansen for at du skal kunne avansere til noe bedre. Så mistrives du, søk heller mot noe helt nytt i et nytt firma, sjansene er nemlig minimale om du er stuck i en drittjobb.
Gjest making.a.mess Skrevet 12. oktober 2017 #6 Skrevet 12. oktober 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nope. Helt motsatt av det du skriver her. Jeg fikk to jobb intervju, den ene takket jeg nei til og den andre var jeg på, men fikk ikke jobben pga andre kandidater som stilte bedre. Dette er en stor bedrift med store utviklings muligheter og er helt normalt at folk går fra en stilling til en annen, det skjer heletiden. Å jo. Jeg har et godt rykte, sjefen og jeg har jobbet sammen og han vet at jeg er en hardtarbeidende kar. Har generelt et godt rykte i bedriften. Jeg har ikke sagt noe om å fake noen ting. Det er du som sier. Å skrive her er ikke til nytte. Ikke noe vits. Får ingen hjelp. 😒 Anonymkode: b5a41...375 Snakker om å dra ting ut av sammenheng. Du skrev vitterlig at du hadde to valg: søke flere interne stillinger eller være syk så du kan få andre oppgaver. Du skriver også at du vil ha annen jobb fordi du er lei. Enten er du fryktelig dårlig til å uttrykke deg skriftlig eller så tenkte du å fake syk.. Hvorfor søkte du på en stilling for å takke nei? Og så klage på at du ikke får hjelp her når det er du som skriver utydelig og ikke har tid til å vente på svar? Er det dette arbeidstiden din går til ? Å sitte på kg..?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #7 Skrevet 12. oktober 2017 Hvorfor søker du ikke etter stillinger i andre bedrifter? Anonymkode: 43ee3...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #8 Skrevet 13. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor søker du ikke etter stillinger i andre bedrifter? Anonymkode: 43ee3...7bb Fordi jeg trives veldig godt i bedriften jeg jobber i. Det er kun arbeids oppgavene på min nåvarende stilling jeg ikke trives med. Eller lei av å gjøre det samme hele tiden. Anonymkode: b5a41...375
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #9 Skrevet 14. oktober 2017 Du må: 1. Gjøre en veldig god jobb der du er nå. 2. Være entusiastisk og blid. 3. Ta initiativ. Har du en idé til en ny rutine eller arbeidsmetode? F eks sette fram en tralle der man kan sette ting som skal på lageret, slik at en kan kjøre det dit når tralla er full i stedet for å løpe fram og tilbake hele tiden. (Aner ikke hva du jobber med, bare et eksempel.) 4. Meld deg til nye oppgaver. Skulle sjefen gjerne hatt noen til å rydde dette lageret, eller rapportere til naboavdelingen en gang i uka? Si at du kan fikse det! Dette er en måte å jobbe seg opp og fram på, selv om oppgaven kan virke ubetydelig. 5. Snakk med sjefen i medarbeidersamtaler om at du trives veldig godt og at du ønsker deg mer avanserte oppgaver på sikt. Hvis du blir han som er positiv, initiativrik, arbeidssom og lett og be, så er det mye lettere for deg å få nye oppgaver og stillinger. Den som gir uttrykk for kjedsomhet, er lite entusiastisk og litt arbeidssky har ikke sjans... Den fantastiske, negative kommentaren din om at her får man ikke hjelp og det er ingen vits i å spørre, er sånn prematur negativ innstilling som absolutt IKKE taler i din favør. Du trenger ikke være et sånt hoppende hallelujamenneske altså, men en rolig, positiv innstilling er fint. Hilsen tidligere leder Anonymkode: 0bb2a...9d3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #10 Skrevet 14. oktober 2017 Autokorrekt altså... Det skulle stå: "Den uentusiastiske, negative kommentaren din..." Anonymkode: 0bb2a...9d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå