Gå til innhold

Marve Fleksnes. Helt genialt :-D

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg har hatt gode og dårlige perioder i det siste,og når jeg blir liggende har jeg kommet over denne serien som ble sendt fra 1972 til 1982. Jeg har ledd så hardt.

Jeg visste ikke mye om den serien  før,og husker ikke hvordan jeg kom over den. Men fysøren,det er noe av det morsomste! Så dyktige skuespillere og Rolv Wesenlund er genial vil jeg påstå. Pluss "modern". Hahaha. Anbefales. 

Det som er et enda pluss er gjenspeiling av hvordan samfunnet var den gang! At de kalte Tv idiotboks,og at folk hadde sluttet å snakke med hverandre pga tv :-D

Tenkte at vi klager over internett nå,men det er tross alt mer sosialt. Flere som har sett og liker den serien?

Om den med tv heter episoden "Teknisk Feil". Fins på You Tube.

Del om dere vet om denne geniale serien :-D

Skrevet

Nei takk jeg ser heller på den britiske original serien.

Anonymkode: f4962...8db

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da slipper vi deg i resten av tråden. Ha det på badet, din gamle sjokolade!

Marve Fleksnes ja! Det fine med TV var, og er fortsatt, at da ser en på samme sak, så en kan prate med andre om det en har sett, diskutere ting en har lagt merke til, tenkt over, dele inntrykk, meninger. Så idiot-boksen var ikke så idiotisk likevel. Internett er det litt verre med liksom. :P 

Anonymkode: dace5...d37

• Liker 7
Skrevet

Trodde du var gammel nok til å ha sett fleksnes på Tv, NotNaomi så du overrasket meg der! 

Artig død-tv ja  :)

Anonymkode: 7de3a...9da

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har jeg ikke sett. Men ok. Jeg er bare blitt helt fan av Fleksnes :-)

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde du var gammel nok til å ha sett fleksnes på Tv, NotNaomi så du overrasket meg der! 

Artig død-tv ja  :)

Anonymkode: 7de3a...9da

Pøh. Det er genialt! Wesenlund og Aud hva-nå-etternavnet-er er helt brilliante :-D har sjelden ledd så mye jeg. Og det skal jeg si deg,at p le i min miserable tilstand nå og da gjør vondt :-D 

At  å le. Skulle det stå. Urk 

Endret av NotNaomi
Gjest NotNaomi
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Marve Fleksnes ja! Det fine med TV var, og er fortsatt, at da ser en på samme sak, så en kan prate med andre om det en har sett, diskutere ting en har lagt merke til, tenkt over, dele inntrykk, meninger. Så idiot-boksen var ikke så idiotisk likevel. Internett er det litt verre med liksom. :P 

:-)

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva jeg leste på internett i går?  Det er da et vanlig samtaleemne i dagliglivet, er det ikke?  :laugh:

Anonymkode: 139ca...e03

Skrevet

Er sånne tråder som får meg til å føle meg gammel. :PSelv er jeg oppvokst med at alle kjente til Fleksnes, men forstår jo at når det er såpass mye underholdning lett tilgjengelig så er det ikke alle som velger å sette seg ned for å se på repriser av en svært gammel serie på NrK. 

Ja, fantastisk serie og ja den er basert på en BBC-serie. Ganske mange av de mest populære norske seriene som er inspirert av utenlandske. 

1 hour ago, NotNaomi said:

Det som er et enda pluss er gjenspeiling av hvordan samfunnet var den gang! At de kalte Tv idiotboks,og at folk hadde sluttet å snakke med hverandre pga tv :-D

Tenkte at vi klager over internett nå,men det er tross alt mer sosialt. Flere som har sett og liker den serien?

God observasjon! Artig å se tilbake på slikt ja og se at ting ikke nødvendigvis var så annerledes som man hadde trodd. 

Anonymkode: 12240...ba8

Gjest NotNaomi
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er sånne tråder som får meg til å føle meg gammel. :PSelv er jeg oppvokst med at alle kjente til Fleksnes, men forstår jo at når det er såpass mye underholdning lett tilgjengelig så er det ikke alle som velger å sette seg ned for å se på repriser av en svært gammel serie på NrK. 

Ja, fantastisk serie og ja den er basert på en BBC-serie. Ganske mange av de mest populære norske seriene som er inspirert av utenlandske. 

God observasjon! Artig å se tilbake på slikt ja og se at ting ikke nødvendigvis var så annerledes som man hadde trodd. 

Anonymkode: 12240...ba8

Nettopp. Jeg leser mye historie,men å se det svart på hvitt( vokstavelig talt:-) ) er fornøyelig! Nyere historie er liksom så uvesentlig. Men der ser en. Lo så mye i mitt eget selskap :-D og mye er som det var for 40 år siden ang ensomhet og de med null sosiale antenner. Og jeg tok meg i å tenke: hvilken diagnose ville Fleksnes fått anno 2017? Haha. Ikke sant? Jeg bare elsket Rolv Wesenlunds formidling :-) helt genial:-D

Skrevet

Oluf og er jo legendarisk😂 særlig "farskapssaken".

Skrevet

Alle episodene er tilgjengelig på NRK nett-tv. 

Skrevet
22 timer siden, NotNaomi skrev:

Nettopp. Jeg leser mye historie,men å se det svart på hvitt( vokstavelig talt:-) ) er fornøyelig! Nyere historie er liksom så uvesentlig. Men der ser en. Lo så mye i mitt eget selskap :-D og mye er som det var for 40 år siden ang ensomhet og de med null sosiale antenner. Og jeg tok meg i å tenke: hvilken diagnose ville Fleksnes fått anno 2017?

Aspergers?

Anonymkode: f54ee...b2a

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aspergers?

Nei.

Anonymkode: e2b57...900

Skrevet

Er like morsom! 

Anonymkode: 05f36...9da

Skrevet

Så mye på det før da jeg var liten,men syns fremdeles at Marve Fleksnes er bra 😊 

Skrevet
På 12.10.2017 den 0.29, NotNaomi skrev:

Jeg har hatt gode og dårlige perioder i det siste,og når jeg blir liggende har jeg kommet over denne serien som ble sendt fra 1972 til 1982. Jeg har ledd så hardt.

Jeg visste ikke mye om den serien  før,og husker ikke hvordan jeg kom over den. Men fysøren,det er noe av det morsomste! Så dyktige skuespillere og Rolv Wesenlund er genial vil jeg påstå. Pluss "modern". Hahaha. Anbefales. 

Om den med tv heter episoden "Teknisk Feil". Fins på You Tube.

Del om dere vet om denne geniale serien :-D

Du må være ung som ikke har fått med deg dette før. Fleksnes er dødsbra. Kan kalle meg en Fleksnes-fan. Har hele dvd-boksen. Sett den opp til flere ganger.

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Dette er en klassiker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...