AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg er student, og nå har drømmejobben for sommer/jul dukket opp.. jobben er helt relevant for utdannelsen, jeg har gode karakterer i alle emnene de synes er viktige, og har mye erfaring med dette fra før. Problemet er at eksen min fra ca 8 år siden er nestleder der.. han var en skikkelig idiot, bråkete og truende, og vi hadde et stygt brudd. Ville dere ha søkt likevel? Lite sannsynlig at han skal lese søknader og ta intervju, men tenker det hadde vært kjipt å måtte jobbe i team med han. Har ikke hatt noe kontakt med han siden bruddet. Dette er en stor by, og det kan dukke opp flere muligheter. Anonymkode: 9e2c2...bdf
Prinsesse788 Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Hvem var bruddet stygt for? Hvis deg, så virker det jo som om du er over det og ville klare deg. Om det er han, ville jeg latt vær.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 Nei, Jwg hadde ikke giddet å søke. Anonymkode: 5d1df...5da
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 Sitat Hvem var bruddet stygt for? Hvis deg, så virker det jo som om du er over det og ville klare deg. Om det er han, ville jeg latt vær. For han, han ville ikke at vi skulle gjøre det slutt men jeg hadde fått nok av temperamentet hans. Tenker det er skikkelig kjipt å gå glipp av en sånn jobb, men det hadde også være ubehagelig om det ble dårlig stemning på jobb. Anonymkode: 9e2c2...bdf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 8 år siden dere hadde noe med hverandre å gjøre? Ja jeg ville søkt om jobben virkelig var noe jeg brant for, og forholdt meg helt profesjonelt om jeg så han på jobb. Anonymkode: 91239...001 3
T-Rex Skrevet 11. oktober 2017 #6 Skrevet 11. oktober 2017 Sur stemning mellom noen ansatte kan fort prege en hel avdeling. Jeg hadde styrt klar.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #7 Skrevet 11. oktober 2017 Med mindre du finner noe like bra innenfor søknadsfristen ville jeg søkt! Man kan endre seg mye på 8 år, og det ville vært bekymringsverdig hvis han fortsatt var sur så lenge etterpå. Synes ikke du skal sette dette i veien for noe som kan hjelpe karrieren din masse. Hvis du får jobben får du heller se an hvordan du skal gå rundt det, om du feks. skal ta en prat med han eller noe. Anonymkode: 4607e...b6e 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #8 Skrevet 11. oktober 2017 Sitat Med mindre du finner noe like bra innenfor søknadsfristen ville jeg søkt! Frist er snarest, så har skrevet søknad og ordnet klart alt, mangler bare å gå gjennom registreringsprosessen. Synes det er et veldig godt råd, som jeg desverre ikke kan bruke i denne situasjonen. Det er noen andre sommerjobber innenfor kundebehandling og saksbehandling i samme bransje som jeg også har søkt på, mens denne er litt mer spisset i det jeg gjerne vil jobbe med etter studiene. Sitat 8 år siden dere hadde noe med hverandre å gjøre? Ja jeg ville søkt om jobben virkelig var noe jeg brant for, og forholdt meg helt profesjonelt om jeg så han på jobb. Ja, har ikke hatt noe kontakt siden dagen det ble slutt, han dro i sinne og sendte foreldre til å hente tingene sine (vi var samboere i flere år, 20-23 om jeg husker riktig). For alt jeg vet er han nå lykkelig gift med barn og det kan hende han ikke er sint/bitter og kan oppføre seg profesjonelt. Anonymkode: 9e2c2...bdf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #9 Skrevet 11. oktober 2017 Kanskje jeg bare skal stikke innom og høre hva han synes om jeg søker? Han kan sikkert si noe om han jobber med sommerhjelpene? Det kan jo hende han har ferie i hele perioden, eller ikke har noe med det å gjøre uansett. Da vi var unge jobbet vi sammen i samme fagfelt, så han vet også hva jeg er god for, men jeg valgte å ta utdannelse i noe annet og omskolerer meg nå da det er dette jeg brenner for. Anonymkode: 9e2c2...bdf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #10 Skrevet 11. oktober 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg bare skal stikke innom og høre hva han synes om jeg søker? Han kan sikkert si noe om han jobber med sommerhjelpene? Det kan jo hende han har ferie i hele perioden, eller ikke har noe med det å gjøre uansett. Da vi var unge jobbet vi sammen i samme fagfelt, så han vet også hva jeg er god for, men jeg valgte å ta utdannelse i noe annet og omskolerer meg nå da det er dette jeg brenner for. Anonymkode: 9e2c2...bdf Personlig synes jeg det høres rart ut... Selv om det blir å påvirke deg er det på en måte ikke ditt problem hvis han ikke liker ideen på at du skal søke der. Han er en voksen mann, og har i tillegg hatt åtte år på å komme seg videre, så han burde klare å oppføre seg profesjonelt. Jeg ville heller søkt og sett om du fikk jobben, før du tar kontakt. Men for all del, hvis du synes det er veldig vanskelig å søke uten å ha snakket med ham, så er det så klart verdt å ta en prat med han. Synes bare ikke han skal få ha for stor innvirkning på din beslutning. Anonymkode: 4607e...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå