Gå til innhold

Ufør og stigmatisert og forskjellsbehandling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ung ufør og kom her om dagen i prat med en person som vet at jeg er ung ufør. Vedkommende er ca 20 år eldre enn meg men vi har prata som bekjente litt og i en gruppe har vi møttes. I denne gruppa spurte hun om råd om noe og da vi kom i prat litt på tomannshånd og veksla bare et par setninger før vi gikk hvert til vårt så ga jeg henne noen råd, ga også noen råd  i denne gruppen. Hun er ikke ufør men har bra jobb. Verken i gruppen eller etterpå virket det som hun ville ta imot råd og jeg merka tydelig hun gjorde stor forskjell når jeg kom med innspill til forskjell fra når andre kom med innspill. Det var som om hun ikke ville høre på meg og det jeg sa var ikke vektlagt. Merka jeg ble litt deprimert av dette og kjente veldig på stima siden jeg ikke har åpna meg så mange steder og hvis dette er gjengangeren å se ute blant folk er jeg glad jeg ikke har vært mer ærlig på ting enn det jeg har vært. Da vi kom på tomannshånd avviste hun meg veldig. Kjente jeg måtte ta meg i det for å ikke ta det personlig. Noen med lignende erfaring ? Hva syns du om dette? 

Anonymkode: dc703...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen er slik uansett om man er ufør eller ei. Selv har jeg erfart slike holdninger i mange år før jeg faktisk ble ufør, fordi andre hadde gjort seg opp en mening om meg uten å virkelig kjenne meg. Noen er mobbere og oppfører seg slik som hun du beskriver.

Syns du skal ignorere denne personen og tenke at det er vedkommende som tydeligvis har et problem, og ikke du.

Anonymkode: d5944...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen er slik uansett om man er ufør eller ei. Selv har jeg erfart slike holdninger i mange år før jeg faktisk ble ufør, fordi andre hadde gjort seg opp en mening om meg uten å virkelig kjenne meg. Noen er mobbere og oppfører seg slik som hun du beskriver.

Syns du skal ignorere denne personen og tenke at det er vedkommende som tydeligvis har et problem, og ikke du.

Anonymkode: d5944...37d

Ja jeg tror du har rett. Hun har tydeligvis gjort seg opp en mening om meg enda jeg har fremstått godt i denne gruppa og verken vært vulgær eller tatt for mye plass men hun er en mobber og kun basert på tryne mitt og det lille jeg har fortalt om meg selv så misliker hun meg tydeligvis. Skal overse henne heretter, for en stygg bitch. Det var hun som kom etter meg og begynte å prate da vi gikk ut, hvorfor i helvete gjorde hun det mon tro? Tror hun hun er bedre enn meg eller. Folk med så store problemer åpenbart vil jeg ikke ha noe med å gjøre 

Anonymkode: dc703...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...