AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg er lærling, og har mulighet til å jobbe overtid(fra 07.30 til 19.00) to dager i uka for å tjene noen ekstra kroner. Veilederen min pusher meg litt til å jobbe overtid, selv om det selvsagt ikke er noe problem at jeg sier nei. Jeg føler et press egentlig, og føler jeg er utakknemlig om jeg sier at jeg ikke vil jobbe overtid en dag fordi veilederen min tilbyr seg å være der med meg. Synes dagene med overtid er så utrolig deprimerende, og jeg hater å komme hjem på kvelden og vite at hele dagen er gått, for så å vite at jeg må tidlig opp igjen på jobb om bare noen timer. Jeg går ganske langt ned i kjelleren nå når det er mørketid, og det gjør saken enda verre. I tillegg er jeg en smule introvert, så etter 11,5 timer på jobb trenger jeg sårt å hente meg inn med noen timer for meg selv, og føler ikke at de få timene jeg har fra jeg er hjemme fra jobb til jeg legger meg er nok. Likevel så frister det jo veldig med de ekstra pengene, og en del av meg sier at jeg bare skal suck it up og jobbe de ekstra timene i uka. Trenger litt input her, fritt fram for å være så ærlige dere vil og evt gi meg et spark bak Anonymkode: e4a97...16a
Silje92 Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Du kan jo jobbe overtid innimellom, men jeg ser ingen grunn til å pushe kroppen mer enn nødvendig. Spesielt ikke nå som mørketiden kommer og du kjenner kroppen din så godt at du vet at du går i kjelleren. Ta det opp med veilederen din, kanskje hun har mere forståelse av hvorfor du ikke ønsker å jobbe så mye overtid Og nei, du er ikke lat. Endret 11. oktober 2017 av Silje92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå