Mr.Claussen Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Hver dag jeg er i butikken blir jeg stadig overrasket over hvor mange produkter som påberoper seg å være hjemmelagede. Det kan være kjøttkaker, syltetøy, vaffelrøre, surkål, supper osv. Felles for dem alle er at de åpenbart er laget på fabrikk, og derfor spør jeg; er det så enkelt at noen kan oppgi at de bor på fabrikkens adresse, eller bor det virkelig mennesker på fabrikken? Finnes det flyktninger i Norge som blir tvunget til å bo på fabrikker for at etikettene ikke skal bryte forbrukerloven? Mvh Fredrik Claussen. 1
H80 Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Hvorfor er det åpenbart at produktene er laget på fabrikk? De kan like gjerne være laget hjemme hos husmødre i Sogn eller Polen, helt over i 20-litersspann, fraktet til et tapperi, testet for bakterier, tappet, emballert og merket, og pakket i hylleemballasje. Ikke at jeg tror det foregår slik, men lurer på hvorfor du mener det er åpenbart at det ikke er slik. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 3 timer siden, Mr.Claussen skrev: Hver dag jeg er i butikken blir jeg stadig overrasket over hvor mange produkter som påberoper seg å være hjemmelagede. Det kan være kjøttkaker, syltetøy, vaffelrøre, surkål, supper osv. Felles for dem alle er at de åpenbart er laget på fabrikk, og derfor spør jeg; er det så enkelt at noen kan oppgi at de bor på fabrikkens adresse, eller bor det virkelig mennesker på fabrikken? Finnes det flyktninger i Norge som blir tvunget til å bo på fabrikker for at etikettene ikke skal bryte forbrukerloven? Mvh Fredrik Claussen. Tematikken er tatt opp av Matkontrollen el. Der fikk vi og svar på fenomenet. Anonymkode: a759e...226
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 I samme gate er vel også "håndstekte" produkter, hva nå det skulle bety. Anonymkode: 14b25...875
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå