Gå til innhold

Hjemmelaget. Bor det mennesker på fabrikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver dag jeg er i butikken blir jeg stadig overrasket over hvor mange produkter som påberoper seg å være hjemmelagede. Det kan være kjøttkaker, syltetøy, vaffelrøre, surkål, supper osv. Felles for dem alle er at de åpenbart er laget på fabrikk, og derfor spør jeg; er det så enkelt at noen kan oppgi at de bor på fabrikkens adresse, eller bor det virkelig mennesker på fabrikken? Finnes det flyktninger i Norge som blir tvunget til å bo på fabrikker for at etikettene ikke skal bryte forbrukerloven?

Mvh Fredrik Claussen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det åpenbart at produktene er laget på fabrikk? De kan like gjerne være laget hjemme hos husmødre i Sogn eller Polen, helt over i 20-litersspann, fraktet til et tapperi, testet for bakterier, tappet, emballert og merket, og pakket i hylleemballasje. Ikke at jeg tror det foregår slik, men lurer på hvorfor du mener det er åpenbart at det ikke er slik.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Mr.Claussen skrev:

Hver dag jeg er i butikken blir jeg stadig overrasket over hvor mange produkter som påberoper seg å være hjemmelagede. Det kan være kjøttkaker, syltetøy, vaffelrøre, surkål, supper osv. Felles for dem alle er at de åpenbart er laget på fabrikk, og derfor spør jeg; er det så enkelt at noen kan oppgi at de bor på fabrikkens adresse, eller bor det virkelig mennesker på fabrikken? Finnes det flyktninger i Norge som blir tvunget til å bo på fabrikker for at etikettene ikke skal bryte forbrukerloven?

Mvh Fredrik Claussen.

Tematikken er tatt opp av Matkontrollen el. Der fikk vi og svar på fenomenet. 

Anonymkode: a759e...226

Skrevet

I samme gate er vel også "håndstekte" produkter, hva nå det skulle bety.

Anonymkode: 14b25...875

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...