AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Del Skrevet 11. oktober 2017 Hei, jeg har en vennine som skylder meg penger på 12 000 kr, hun har gjort dette nå i nesten i et år. Jeg har mast og mast , men hun kommer bare med unnskyldninger. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal på pengen tilbake. Jeg og venninnen min er under 18 år, så kan jeg gjøre noen Anonymkode: ca1ac...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Del Skrevet 11. oktober 2017 Avbetaling? Anonymkode: 17d64...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Del Skrevet 11. oktober 2017 Si at du kontakter foreldrene hennes og ber dem betale hvis hun ikke får fart på seg. Anonymkode: 7f226...ec2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 11. oktober 2017 #4 Del Skrevet 11. oktober 2017 Si i fra til foreldrene 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JeSuisLouise Skrevet 11. oktober 2017 #5 Del Skrevet 11. oktober 2017 12.000! Det er jo en del når dere er såpass unge. Det er uansett veldig dumt å låne ut penger til venninner etc uten å ha en form for kontrakt, og i mange tilfeller fører det til krangling og drama. Har du overført pengene til henne via nettbank eller har du gitt dem til henne cash? Isåfall har du jo bevis i nettbanken om du ønsker å ta det videre. Prøv å be om en nedbetalingsavtale først, hun burde være i stand til å betale litt hver mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #6 Del Skrevet 11. oktober 2017 12 000 er en drøy sum, har hun lånt disse pengene uten at foreldrene visste noe? Hva ble de brukt til? Anonymkode: bb83f...dbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1234smile Skrevet 11. oktober 2017 #7 Del Skrevet 11. oktober 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: 12 000 er en drøy sum, har hun lånt disse pengene uten at foreldrene visste noe? Hva ble de brukt til? Anonymkode: bb83f...dbe jeg tror ikke forelden vet det, men hun trengte penger og jeg lånte det bort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #8 Del Skrevet 12. oktober 2017 16 timer siden, 1234smile skrev: jeg tror ikke forelden vet det, men hun trengte penger og jeg lånte det bort Kontakt foreldrene hennes, og aldri lån bort penger igjen. Det blir ofte tull med det, selv med gode venner man tror man kan stole på. Anonymkode: 915f8...98c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #9 Del Skrevet 12. oktober 2017 12.000 er en god del. Så jeg ville sagt til henne at hun enten fikk begynne å betale ellers ville jeg bedt foreldrene om å legge it for henne så får de heller ta det opp med henne selv. Anonymkode: 9d9fc...b66 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #10 Del Skrevet 12. oktober 2017 Varsle foreldrene! Ikke gi henne advarsler om at du kommer til å gjøre det. For da får hun anledning til å være på vakt når du kontakter foreldrene, eller komme med en «forklaring» til foreldrene om at du kommer til å kontakte. Anonymkode: 7f551...b24 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #11 Del Skrevet 12. oktober 2017 Ikke press henne for hardt. I verste fall kan hun i ren desperasjon finne på å selge kroppen sin for å betale gjelda. Du vil vel ikke at venninnen din som du er glad i skal bli penetrert av skitne gamle menn? Lag en nedbetalingsplan som er tilpasset hennes økonomi og som er gjennomførbar for henne uten at hun må sette hele livet på vent. Husk at hun er venninnen din, ikke en tilfeldig debitor. Anonymkode: aea17...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 13. oktober 2017 #12 Del Skrevet 13. oktober 2017 På 11.10.2017 den 21.44, 1234smile skrev: jeg tror ikke forelden vet det, men hun trengte penger og jeg lånte det bort Foreldrene har ansvar for å forsørge henne, så om hun trengte penger så skulle hun spurt dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #13 Del Skrevet 13. oktober 2017 Be henne vippse deg 1000 kr. Spør henne en gang i måneden eller noe sånn, og skriv ned hver gang hun har gjort det. Stopp når du kommer til 12. Jeg håper du har lært at man ikke låner vekk slike summer. Anonymkode: 9e280...360 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. oktober 2017 #14 Del Skrevet 13. oktober 2017 På 11.10.2017 den 21.11, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har en vennine som skylder meg penger på 12 000 kr, hun har gjort dette nå i nesten i et år. Jeg har mast og mast , men hun kommer bare med unnskyldninger. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal på pengen tilbake. Jeg og venninnen min er under 18 år, så kan jeg gjøre noen Anonymkode: ca1ac...e9e Kontakt foreldrene hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. oktober 2017 #15 Del Skrevet 13. oktober 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke press henne for hardt. I verste fall kan hun i ren desperasjon finne på å selge kroppen sin for å betale gjelda. Du vil vel ikke at venninnen din som du er glad i skal bli penetrert av skitne gamle menn? Lag en nedbetalingsplan som er tilpasset hennes økonomi og som er gjennomførbar for henne uten at hun må sette hele livet på vent. Husk at hun er venninnen din, ikke en tilfeldig debitor. Anonymkode: aea17...1a9 Er ikke TS's problem overhodet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #16 Del Skrevet 13. oktober 2017 3 minutes ago, O.G. said: Er ikke TS's problem overhodet det. nja Anonymkode: e839c...c04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 14. oktober 2017 #17 Del Skrevet 14. oktober 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: nja Anonymkode: e839c...c04 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #18 Del Skrevet 14. oktober 2017 Hvordan overførte du pengene til henne? For om hun fikk dem i kontanter rett i handa så har du et problem med å dokumentere at hun virkelig har fått låne penger av deg. Hvis du kan dokumentere beløpet og at de kom fra deg, så tar du kontakt med foreldrene hennes. Anonymkode: bdad0...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #19 Del Skrevet 14. oktober 2017 På 11.10.2017 den 21.11, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har en vennine som skylder meg penger på 12 000 kr, hun har gjort dette nå i nesten i et år. Jeg har mast og mast , men hun kommer bare med unnskyldninger. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal på pengen tilbake. Jeg og venninnen min er under 18 år, så kan jeg gjøre noen Anonymkode: ca1ac...e9e Barn under 18 har ikke lov å påta seg gjeld Hvordan et det mulig at du som er under 18 har så mye kr at du kan låne bort så mye? Anonymkode: a9901...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 14. oktober 2017 #20 Del Skrevet 14. oktober 2017 På 11.10.2017 den 21.11, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har en vennine som skylder meg penger på 12 000 kr, hun har gjort dette nå i nesten i et år. Jeg har mast og mast , men hun kommer bare med unnskyldninger. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal på pengen tilbake. Jeg og venninnen min er under 18 år, så kan jeg gjøre noen Anonymkode: ca1ac...e9e Det virker som du har fått lære at penger som er lånt bort må regnes som tapt. Aldri lån bort penger du ikke ønsker å gi bort. Jeg legger gjerne ut noen hundrelapper, men jeg ville aldri lånt større summer til venner eller slektninger. Jeg vil ikke ødelegge vennskap på grunn av penger, og økonomiske problemer blir ikke bedre av å ha gjeld til venner eller slekt hengende over deg. Hvis du skal låne bort en sum du vil ha tilbake må du ha gjeldsbrev. Du bør selvsagt aldri låne bort penger til noen under 18. Alltid overfør pengene på en dokumenterbar måte (nettbank, vipps) og skriv at det gjelder lån i meldingsfeltet. Gjerne også tilbakebetalingsfristen. Å kreve inn penger fra mindreårige er ikke lønnsomt og tilnærmet umulig. Du kan jo prøve deg i forliksrådet men hvis personen ikke har penger hjelper det jo ikke. Jeg ville startet å be om små beløp her og der. Appeler til følelsene og si du MÅ ha penger til maskara eller tamponger eller noe annet kvinner er avhengig av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå