AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg blir ferdig med studiet mitt like etter jul, og jeg kjenner at jeg er veldig stresset når det gjelder jobbsøking. Jeg vet at de fleste søker jobb før de er ferdig utdannet slik at de slipper å gå ledig, men tanken på det gjør meg veldig, veldig stresset. Jeg er snart på vei inn i eksamensperioden, som betyr at jeg kommer til å sitte dag inn og dag ut med bøkene. Har et strengt leseskjema som må følges hvor det nærmest ikke er rom for noe som helst annet. Har alltid lest på denne måten - klarer ikke å konsentrere meg skikkelig når jeg vet at det er fire måneder til eksamen, så pleier å lese mest like før. Problemet er at jeg vet at jeg bør søke jobb nå, men tanken på at jeg må både lese til eksamen og søke jobb gjør at jeg føler det blir for mye. Å skrive én eneste søknad tar jo flere timer, og om en først blir innkalt til intervju må en jo helst forberede seg til selve intervjuet også + så går det bort tid til selve intervjuet også, og enda mer dersom det er i en annen del av landet. Er det virkelig så krise om jeg venter med å søke til jeg faktisk er ferdig? Jeg føler det er det alle forventer av meg. Uten å gå i detaljer så har jeg mer enn god nok råd til det; jeg lever ikke på studielån, og vil ikke økonomisk tape mer på det enn den lønnen jeg går glipp av de månedene jeg eventuelt vil gå ledig. Dette ble litt rotete. Men kort sagt; om jeg søker jobb før jeg er ferdig er jeg sterkt redd for at det vil gå hardt utover karakterene mine på eksamen, mens dersom jeg venter med å søke vil jeg nok gå glipp av lønn i minst et par måneder. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: bac93...1d9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Hva studerer du? Heldig som slipper å tenke på økonomi iallefall. Om du mener det hjelper deg å stresse ned nå i innspurten er det nok lurt å vente til etter eksamen. Er det stort sug etter utdannelsen din kan det jo være det går fort uansett. Anonymkode: ffef1...663
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå