Gå til innhold

Finnes det adhd medisin som ikke har depresjon som bivirkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bruker concerta, og jeg blir veldig nedstemt og trist av disse medisinene. Jeg studerer på et prestisjestudie og  ha hjelp til konsentrasjon, hvis ikke er det ingen sjans i havet for at jeg kan fullføre studiene og heller ikke jobbe. Det er veldig vanskelig, for jeg kan ikke fortsette å være så trist dersom jeg skal ha venner og kjæreste. Jeg skal snakke med legen, men det å ikke gå på medisiner kan altså ikke være et alternativ. Trener mye, og prøvde å trene hver dag og alternativ behandling men dette har ikke vært bra nok. Nedstemthet er eneste bivirkning som jeg merker til ved concerta. Det er ingen ting "fælt" som har skjedd etter medisinering som kan forklare det heller.

Vet noen om medisiner som ikke gjør en nedstemt? 

Anonymkode: 4bbaf...58c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...

Anonymkode: 4bbaf...58c

Skrevet

Kanskje du må prøve ut ny type? 

Jeg fikk forferdelig angst og depresjoner av ritalin og concerta. Jeg bruker nå elvanse. fungerer mye bedre. 

Jeg kan kun anbefale kosthold uten sukker, alkohol og ferdigretter/halvfabrikata. 

Jeg har nå et nesten utelukkende plantebasert kosthold. Spiser kun kjøtt/fisk på søndager og høytider. Jogger/mosjonerer hver dag. Faste måltider. Styrke 3 dager i uka. 

Adhd er ingen qick fix. Piller er ikke nok. Det må jobbes mye mentalt og fysisk hele livet.

Anonymkode: 0f3ab...517

Skrevet

er kvinne 35år. 

(min lege mente at virkestoffet som er i concerta og ritalin ikke var bra for meg. Så en medisin uten det virkestoffet kan være verdt for deg å prøve ut. Lykke til og håper det ordner seg for deg)

Anonymkode: 0f3ab...517

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...