philippa starck Skrevet 21. januar 2005 #1 Skrevet 21. januar 2005 Har nettopp lest den - og synes det var en av de beste bøkene jeg har lest! Den fikk meg virkelig til å tenke, og den var enkel men samtidig dyp. Flere som har lest den? Har nå såvidt begynt på Djevelen og frøken Prym av samme forfatter.
Siam Skrevet 21. januar 2005 #2 Skrevet 21. januar 2005 Enig med deg, det er en fin bok. Jeg begynte på "Ved elven Piedra satt jeg og gråt" og den syntes jeg var så full av pjatt at jeg ikke orket å lese den ferdig. Og det er veldig sjelden jeg ikke fullfører bøker!
Cr@sh Skrevet 21. januar 2005 #3 Skrevet 21. januar 2005 Har nettopp lest den - og synes det var en av de beste bøkene jeg har lest! Den fikk meg virkelig til å tenke, og den var enkel men samtidig dyp. Flere som har lest den? Jeg har også lest Alkymisten - og jeg syntes det er en helt nydelig bok... Det er som du sier; enkel men likevel dyp.... Hmmm.... Deilig når bøker setter virkelige spor i deg, sant... Får jeg i samme slenge kanskje lov til å anbefale deg en annen som setter spor, og som også er enkel - men likevel dyp? Snø av Maxence Fermine. Bør absolutt leses!
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #4 Skrevet 21. januar 2005 Ja, jeg har lest den. Utrolig flott bok!
Annie Skrevet 21. januar 2005 #5 Skrevet 21. januar 2005 Er det bare jeg som ikke syntes Alkymisten var det helt store? Jeg satt gjennom nesten hele boka og lurte på hvorfor jeg egentlig leste den. Budskapet var fint det, men boka var ikke sånn at jeg ikke kunne legge den fra meg. Heller tvert i mot. Har lånt den av ei venninne som også syntes det var en utrolig bra bok.
Tjorven Skrevet 24. januar 2005 #6 Skrevet 24. januar 2005 Er det bare jeg som ikke syntes Alkymisten var det helt store? Jeg satt gjennom nesten hele boka og lurte på hvorfor jeg egentlig leste den. Budskapet var fint det, men boka var ikke sånn at jeg ikke kunne legge den fra meg. Heller tvert i mot. Har lånt den av ei venninne som også syntes det var en utrolig bra bok. Jeg er enig med deg. Dette er en bok jeg ikke likte og jeg kan ikke fatte at alle er så begeistret for den gitt...
Væren Skrevet 24. januar 2005 #7 Skrevet 24. januar 2005 Jeg bestilte en billigutgave av "Alkymisten" og "Ved elven Piedra satt jeg og gråt". Alkymisten var riktignok en fin bok, men jeg satt liksom og ventet på "det store"; hadde jo hørt at den skulle være et av vår tids underverk når det gjaldt bøker! Den gav meg jo en del å tenke på men satte nok ikke varige spor i den grad jeg hadde tenkt. Den andre boken opplevde jeg også som litt for "pjattete", så den kan jeg ikke engang huske om jeg noengang kom til slutten på...
Gjest allium Skrevet 24. januar 2005 #8 Skrevet 24. januar 2005 Er det bare jeg som ikke syntes Alkymisten var det helt store? Jeg satt gjennom nesten hele boka og lurte på hvorfor jeg egentlig leste den. Budskapet var fint det, men boka var ikke sånn at jeg ikke kunne legge den fra meg. Heller tvert i mot. Har lånt den av ei venninne som også syntes det var en utrolig bra bok. Nei, det er ikke bare du. Jeg synes boken var mest pjatt, i stil med "Profeten". Prøvde meg nylig på "Elleve minutter", av samme forfatter, og ble ikke noe mer imponert av den.
~umulia~ Skrevet 24. januar 2005 #9 Skrevet 24. januar 2005 Jeg leste Alkymisten for en stund siden, jeg likte den godt. Den var så enkel og alikevel tankevekkende. Jeg liker godt litt lavmeldte bøker, som beskriver store ting med enkle ord. Jeg har også lest "11 minutter" av samme forfatter, syns den var veldig annderledes enn Alkymisten. Men også den var en bra bok, som jeg absolutt vil anbefale andre å lese.
Nilma Skrevet 24. januar 2005 #10 Skrevet 24. januar 2005 Jeg er enig med deg. Dette er en bok jeg ikke likte og jeg kan ikke fatte at alle er så begeistret for den gitt... Det er ikke bare dere, nei! Jeg synes den boka er så ufattelig oppskrytt. Den forsøker så hardt å si noe dypsindig om livet, men det kommer ut som kvasifilosofisk sludder i et kjedelig språk med masse klisjeer. Jeg har en teori om at denne bokens popularitet skyldes at folk føler seg veeeldig dype og filosofiske når de leser den.....
Elze Skrevet 24. januar 2005 #11 Skrevet 24. januar 2005 den var enkel men samtidig dyp. Flere som har lest den? Jeg synes den var bare enkel, men den prøvde å late som den var dyp. Jeg ble skuffet, for jeg hadde hørt mye bra om den.
Væren Skrevet 24. januar 2005 #12 Skrevet 24. januar 2005 Nei' date=' det er ikke bare du. Jeg synes boken var mest pjatt, i stil med "Profeten".[/quote'] Profeten synes jeg faktisk er helt utrolig flott og rørende! Det er bøttevis av klokhet og livskunnskap formidlet i hvert sitt kapittel. Profeten er en bok det går an å hente gullkorn fra!
Gjest Leola Skrevet 24. januar 2005 #13 Skrevet 24. januar 2005 Befriende og lese at andre heller ikke fant det helt store med Alkymisten. Når det gjelder "Ved elven Piedra satt jeg og gråt" så har jeg begynt på den mange ganger - men finner den så kjedelig at jeg ikke orker lese den ferdig. Jeg må snart lære å la være å lese oppskrytte bøker og la være å se oppskrytte filmer
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #14 Skrevet 24. januar 2005 Det er ikke bare dere, nei! Jeg synes den boka er så ufattelig oppskrytt. Den forsøker så hardt å si noe dypsindig om livet, men det kommer ut som kvasifilosofisk sludder i et kjedelig språk med masse klisjeer. Jeg har en teori om at denne bokens popularitet skyldes at folk føler seg veeeldig dype og filosofiske når de leser den..... Ahhh! Bra det er noen som deler min oppfatning:) Jeg synes den er så banal, banal, banal, og det blir ikke bedre av at den bare sier det samme hele tiden i stedet for å utvikle en tanke. Fikk den i gave av kjæresten min den første tida vi var sammen, og ble egentlig litt skuffa :oops: ... Men det var jo lenge siden han har lest den, da... Tror kanskje det har litt å gjøre med når man leser den og hva annet man er opptatt av. Jeg har jo selv elsket bøker og musikk jeg ikke tør ta i med ildtang lengre...
innocenta Skrevet 24. januar 2005 #15 Skrevet 24. januar 2005 Jeg synes den var bare enkel, men den prøvde å late som den var dyp. Jeg ble skuffet, for jeg hadde hørt mye bra om den. Enig, jeg syns den ble banal, rett og slett. i Ved Elven Piedra.. klarte jeg ikke å komme lenger enn til side 20, tror jeg
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2005 #16 Skrevet 24. januar 2005 Paulo Coelo synes jeg ikke er noen flink forfatter. har lest Veronica vil dø , og synes det vart skikkelig bånn. Kunne ikke falle meg inn å lese noe mere av den forfatteren :-x
Ciara Skrevet 26. januar 2005 #17 Skrevet 26. januar 2005 hehe dette var en bra tråd, altså. Alkymisten er kjedelig og har moral og språk som en barnebok... oppskrytt er ordet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå