AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Del Skrevet 11. oktober 2017 Før jeg flytta for å studere så hadde jeg ingen venner, var nesten aldri ute av huset, ble kontrollert av mine foreldre, hadde ingen hobbyer el. Nå har jeg flytta, studerer drømmeyrket, har aldri hatt å mange gode og nære venner som nå, er ute hver eneste dag, er aldri inne alene i helger, har fått mange nye hobbyer, og er fri. Likevel, så føler jeg en kul i brystet og et hull i magen... Jeg føler meg ensom, men hvorfor? Jeg har det jo så bra! Har faktisk aldri hatt det bedre i mitt miserable liv. Har det egnt. ganske bra så lenge jeg er ute blant andre mennesker, men så fort jeg er i hybelen min så føler jeg at veggene presser seg sammen, at mørket faller på, også kjenner jeg angsten. Jeg liker rett og slett ikke være alene, jeg blir direkte redd! Hvorfor skal det være så avansert? Hvorfor kan jeg ikke bare være oppriktig glad når livet mitt egnt. er så bra? Anonymkode: d42a0...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rysiseal Skrevet 11. oktober 2017 #2 Del Skrevet 11. oktober 2017 Kanskje hjernen din trenger litt tid til å forstå at dette er ditt nye liv, slik at når du kommer hjem tror du ubevisst at du kommer tilbake til ditt (egentlig tidligere) liv, og da blir du dårlig. Kanskje er det ting som du må bearbeide ang. din fortid, kanskje er det bare at du trenger å innse at ditt nye liv virkelig er ditt. Kanskje kan det hjelpe feks å ha litt pynt (som du kan lage selv eller kjøpe) som symboliserer det frie deg i ditt nye liv, og hver gang du er dårlig ser du feks på et fint bilde på veggen og minner deg om at du nå har det livet du ønsker. Og at dersom det ikke skulle være det livet du ønsker lenger, så er du nå uavhengig og selvstendig, så DU OG KUN DU har makt til å forandre noe i livet ditt og til å skape det slik du vil ha. Prøv å ha planter (hjelper til å få en følelse av å puste godt), god belysning (både for at det virket åpent og fordi dårlig belysning gjør mennesker deprimert), og åpne vinduer så du får skifte luften i leiligheten. Og så skap deg hyggelige minner i leiligheten: ha noen hyggelige kvelder (fest eller koselige jentekvelder med få stykker) der, hvis du har litt tid til en hobby du liker eller annet Ved disse ting vil du etter hvert integrere at ditt nye liv er ditt og virkelig, og samtidig vil du assosiere selve leiligheten med positive følelser Det er sikkert flere andre tiltak som kan hjelpe. Og ikke nøl med å ta en prat med noen på skolen, de har alltid rådgivere som hjelper studenter som opplevere vanskeligheter med samtaler og gode tips (husker ikke hva de heter på farten) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Del Skrevet 15. oktober 2017 Det er viktig å trives i eget selskap. Lær deg at livet ikke fylles av å alltid ha noe å gjøre. Lær deg å være med deg selv ved å være alene i ny og ne. Anonymkode: d481b...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå