Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvordan ser en typisk uke ut for medisin/odontologi/veterinær student ut? Er det obligatorisk praksis og forelesninger frem til 16-17? Er klar over at det er veldig tøffe studier, men får man tid til venner, trening, jobb og slappe litt av? 

Anonymkode: 54ac2...378

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ganske stor forskjell på medisin/odontologi og veterinær da.

Anonymkode: 72629...604

• Liker 1
Skrevet

Hei! Veldig forskjellig etter hvilket år du går på, og hvor du studere. Studerer medisin, men går kun 2.året så vi har ikke så mye obligatorisk. Stort sett skole fra 8-12, ingenting obligatorisk bortsett fra praksis en dag annenhver uke og PBL (type gruppearbeid) i to timer hver uke. Vet at fra 3.året og utover når man begynner med mye praksis på sykehuset er det mye mer som er obligatorisk, så vet at jeg har mye mer fritid nå. Engasjerer meg mye i verv, så utenom skolen 8-12 leser jeg bare 2-3 timer hver dag. Så har mulighet til å disponere tiden slik jeg vil, men vi har kun eksamen en gang i året så er viktig å lese jevn og trutt å ha en rutine. 

Anonymkode: 800a5...40c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Veldig forskjellig etter hvilket år du går på, og hvor du studere. Studerer medisin, men går kun 2.året så vi har ikke så mye obligatorisk. Stort sett skole fra 8-12, ingenting obligatorisk bortsett fra praksis en dag annenhver uke og PBL (type gruppearbeid) i to timer hver uke. Vet at fra 3.året og utover når man begynner med mye praksis på sykehuset er det mye mer som er obligatorisk, så vet at jeg har mye mer fritid nå. Engasjerer meg mye i verv, så utenom skolen 8-12 leser jeg bare 2-3 timer hver dag. Så har mulighet til å disponere tiden slik jeg vil, men vi har kun eksamen en gang i året så er viktig å lese jevn og trutt å ha en rutine. 

Anonymkode: 800a5...40c

Haha. "Bare" 2-3 timer per dag. Det er ikke slik at gjennomsnittsstudenten leser spesielt mye mer med tanke på mengden obligatorisk og andre organiserte læringsaktiviteter. 

På andre utdanningsinstitusjoner er for øvrig diverse kurs, slik som mikroskopikurs, obligatorisk. Så hvor mye obligatorisk man har de første studieårene avhenger litt av hvor man studerer. 

Anonymkode: 8ae06...9ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...