Gå til innhold

Har alle røde øyne når de har sovet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er kanskje et rart spørsmål, men jeg har slitt i mange år med tørre øyne og aner derfor ikke hva som er normalt eller ikke lenger. Jeg har vært inn og ut av øyelege og sykehus og har etterhvert blitt veldig bra, så bra at jeg sjelden drypper øynene mine lenger, men øynene er fremdeles røde når jeg våkner og i en times tid etter det. Jeg er usikker på om dette er et tegn på at øynene mine ikke er så bra fuktighetsmessig som jeg tror (øyelegen er veldig fornøyd altså) eller om dette rett og slett er helt normalt?

Anonymkode: cf841...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke røde øyne når jeg har sovet, og ikke sønnen min heller. Sist jeg hadde røde øyne var for kanskje 15 år siden, da jeg hadde øyekatarr pga smitte fra min sønns barnehage. DA var det røde øyne, da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det når jeg har sovet for lite over en stund, eller hvis rommet jeg sover i har vært for varmt. 

Anonymkode: 659ba...f5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde øyne har jeg kun om jeg har sovet dårlig eller vært på fylla.

Anonymkode: 9649c...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å dryppe deg med "trege dråper" før du legger deg. Hjelper ikke det så må du dryppe oftere. 

Slutter øynene dine å produsere fukt så klarer de skjelden eller aldri å gjenoppta fuktproduksjonen, da må du tilføre fukt manuelt i dråper eller salve. (Trege dråper = Viscotears, Simplex ol.) 

3 minutter siden, Million skrev:

Jeg har ikke røde øyne når jeg har sovet, og ikke sønnen min heller. Sist jeg hadde røde øyne var for kanskje 15 år siden, da jeg hadde øyekatarr pga smitte fra min sønns barnehage. DA var det røde øyne, da! :fnise:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får det når jeg har sovet for lite over en stund, eller hvis rommet jeg sover i har vært for varmt. 

Anonymkode: 659ba...f5c

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Røde øyne har jeg kun om jeg har sovet dårlig eller vært på fylla.

Anonymkode: 9649c...b6b

Røde øyne i kombinasjon med tørre øyne er noe man må ha erfart for å forstå hvordan det virker. Er øynene for tørre, så kan de både renne (som ved allergi) og de kan bli røde, irriterte, brennende følelse, følelse av grus i øynene, alt eller en ting samtidig avhengig av hvor fuktnivået i øynene er. (Og det er noe dritt, enkelt og greit.)

Anonymkode: c5015...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...