AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Fikk den i dag, og det er noen ting jeg lurer på. Når får jeg evt faktura på mva, evt fortollingsgebyr...? Får man det etter at man har mottatt pakken? Ser ut som at de har oppgitt verdien til $40, men jeg betalte i underkant av 1800 kr. Betyr vel bare mindre mva da. Det står på pakken at det er en mobiltelefon. Stusser også litt på at pakken kom så raskt fram. Fraktselskapet har en veldig detaljert oversikt over hvor pakken befant seg, hvor i prosessen den var med klokkeslett osv. Den forlot Leipzig i Tyskland litt før 5 i natt og var hos budet her i Norge ca 5 timer senere. Er ikke det veldig raskt? Opprinnelig fryktet jeg at den ville bli liggende på en terminal i Norge i noen dager. Anonymkode: a3c64...446
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Du har hatt flaks, om det du skriver stemmer. Er du veldig ærlig, kontakter du tollen, og forklarer saken. Sannsynligvis blir de sure over bryderiet de får ved å skulle ordne opp i det hele. Anonymkode: fce83...683
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 Mener du at det skulle fulgt med en faktura? Slik situasjonen er nå slipper jeg å betale? Jeg var forberedt på å betale opp mot 2500 totalt. Anonymkode: a3c64...446
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 Hvis den ikke er blitt stopper i tollen så skal du ikke betale noe fortolling gebyr. Man betaler ikke toll på elektriske artikler. Er den ikke stoppet så bryr du deg ikke med å betale mva heller. For det blir registrert hos toll, noe det ikke er blitt da de ikke har stoppet pakken. Anonymkode: a6c95...975
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 Ok, takk. Dette må sies å være et kjempekjøp (får bare se hvor god levetid den har). Anonymkode: a3c64...446
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #6 Skrevet 11. oktober 2017 Hos de fleste spreditører får man fortollingsfaktura i etterkant av at man har mottat varen. Så dukker nok opp en regning om en ukes tid eller to Anonymkode: acbfb...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå