Gå til innhold

Avgiftene er et ran.

Anbefalte innlegg

Gjest tompengpung!!
Skrevet

Det er avgifter på alt vi kjøper ,moms,skatter.

For noen år siden var veiavgiften laget slik at vi skulle betale denn for å få lov til å kjøre på veiene og vedlikehold og bygging av nye veier.

Hvor er det argumentet blitt av??

Bare lurer,for jaggu har det blitt mye bomstasjoner her i norge.

Jeg betaler meg ihjel som alle andre gjør.

Hva er motivet for bomstasjonene da,spesielt på jæren der vi betaler 13 kroner døgnet rundt hele året.

Vi betaler selvfølgelig hva bilen koster,men vi må betale en omregistreringsavgift for å få lov til å si at" denne bilen er min og jeg har papirer på det også.

Så er det forsikringen på bilen,den er jo ok, men så er det bensinen som er svindyr og igjen så går vel ørten % av det stil staten også.

Så setter de opp prisen her og der for å få mindre trafikk og for at folk skal satse på offentlig kommunikasjon.

Jaja helt grei ide det altså,men her jeg bor går det 2-3 busser i helgene,men 2-300 meter bortenfor her er det bomstasjon.

Ergo ,skal jeg handle,på bibliotek,på kino med unga eller bare lufte vettet litt så er jeg avhengig av bil.

Så staten biter seg sjøl i ræva og skjønner ikke at det er et offentlig ran de driver på med og ingen vettug forklaring på det.

Trafikkbøtene er større enn om du skulle være i besittelse av DOP.

Hvorfor??

Jo det er fordi de vet at de må ha inn penger til statskassa og de millionene de taper på at uteliggerne og narkomane egentlig skulle ha betalt inn må vi svi for.

Kanskje litt enkel forklaring,men alle vet jo at mennesker på plata i oslo driter i bøtene,staten regner ut en estimert sum de vil ha i kassa,når de ikke får det så legger de ekstra avgifter på oss som de vet betaler,nemlig bileierne.

Vi vil ikke miste førerkortet,bli prikkbelastet,eller skaffe oss større gjeld enn den bota vi kanskje har vært så uheldig å skaffe oss.

De utnytter den ærlige mann i gata på det sterkeste.

Av 100.000 kroner i året så kan man regne med at man sitter igjen med 20.000 i ren netto etter at all moms,skatt,avgifter er betalt .

Det er helt sykt.

Hilsen en sinna Mamma.

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jøss, ikke noen ting om at alt er så mye bedre alle andre land, spesielt Sverige hvor veiene er bedre, alle selvfølgelig har 1GB bredbånd, og at prisene er så utrolig mye bedre (la oss drite i at de faktisk dumper prisene på Svinesund, og at det egentlig ikke er så billig i Sverige), i tillegg tjener de mye bedre enn oss.

Å ja, ooobs, det siste var visst feil. Gjennomsnittlige lønningene i Norge er så til de grader over all sans og samling, og gjør oss veldig lite konkurransedyktige når det kommer til produksjon og eksport.

Gjest Anonymous
Skrevet

det er på svinesund maten er billigere,kommer du til borås,gøteborg og litt lenger inn i sverige så er det faktisk dyrere enn norge.

Hvordan jeg vet det,jo jeg har 12 nære familiemedlemmer som bor der og har sammenlignet prisutviklingen siden 1985.

Veiene er bra de,men landskapet er jo ganske annerledes også da.

Enig med innleggsskriver jeg.

Det var de norske forholdene som ble påpekt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, Norg eer et svinedyrt land å leve i: samme hva du gjør kryr det av avgifter og moms.

Kjøp en bil og se hva som skjer: moms, avgifter (størst i Europa..), veiavgift på 2300,- (!!), bompenger, piggdekkavgift, pålagt ansvarsforsikring og pålagt EU-kontroll (greit nok), svinedyrt førerkort, rådyre verksteder, og unødvendig nok koster med mase penger å overføre navnet på den forrige eieren til ditt: registreringsavgiften på flere tusen kroner: HVORFOR?

Vi vil vite hvorfor.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvorfor? Fordi vi velger tyvaktige politikere som vil tyne den jevne borger for å "fordele" , eller tyveri som det også kalles. Fordi vi har skapt en enorm offentlig sektor og en mengde papirflytter jobber. Fordi vi lar late mennesker som mener at samfunnet skylder dem noe fordi vi er så heldige at de ble født snylte på de som jobber. Kort sagt, på grunn av egoistiske tyvaktige moralsmanglende korrupte sosialister.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Fordi vi lar late mennesker som mener at samfunnet skylder dem noe fordi vi er så heldige at de ble født snylte på de som jobber. Kort sagt, på grunn av egoistiske tyvaktige moralsk korrupte sosialister.

En del av de stemmer faktisk FrP har jeg lagt merke til opp gjennom årene. Lei av skatter og avgifter, men trygdebil, når de strengt tatt burde ha lettet litt på ræve, skal de ha.

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er sant, og det er jeg glad for. Kan selvsagt hende at de tenker lengre enn sin egen situasjon også.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Det er sant' date=' og det er jeg glad for. Kan selvsagt hende at de tenker lengre enn sin egen situasjon også.[/quote']

Hmm...har ikke inntrykk av at de følger så mye med.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvem de? Alle de trygdede som stemmer FrP, er du sikker? Folk liker å dra frem bygdetullingene i FrP, som om andre partier ikke har dem.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Min erfaring, ingen dokumentasjon, men har inntrykk at det finnes flere av de i FrP. Likevel er det mest ironisk når trygdede alkisser stemmer FrP. Det er de som vil tape mest på FrP.

Gjest Valhalla
Skrevet

Like ironisk som rike skolerte fruer som stemmer SV?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Like ironisk som rike skolerte fruer som stemmer SV?

Hvis hun går i den tro at hun vil komme bedre økonimsk ut av det, så ja.

Gjest Anonymous
Skrevet

STATEN/politikerne/myndighetene/byråkratene (snik) stjeler alt, alt for mye av oss skattebetalere:

Strømavgift, veiavgift, eiendomsskatt, klesavgift, musikkCDavgift, marvareavgift, vinavgift, ølavgift, bilavgift, tinglysningsavgift, eierskifteavgift, båtavgift, bensinavgift, videoavgift, påtvungen lisensavgift, bompenger, veiavgift, stigende moms, flyavgift, AVGIFTER :evil:

Moms....er overalt. Priser med moms er det ingen som tør å stille ut så alle firmaer presenterers varer og tjenester med ""eksl. moms".....for ikke å skremme kundene.

Møkka-byråkrati og politikk.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Moms....er overalt. Priser med moms er det ingen som tør å stille ut så alle firmaer presenterers varer og tjenester med ""eksl. moms".....for ikke å skremme kundene.

Hehe, pris uten moms er gjerne for bedrifter det da vettu. Kjøpte CD i England for noen år siden. Omtrent samme prisen, mye dyrere hvis du regner prisen om til engelsk gjennomsnittslønn regner jeg med.

Skrevet
Ja, Norg eer et svinedyrt land å leve i: samme hva du gjør kryr det av avgifter og moms.

Kjøp en bil og se hva som skjer: moms, avgifter (størst i Europa..), veiavgift på 2300,- (!!), bompenger, piggdekkavgift, pålagt ansvarsforsikring og pålagt EU-kontroll (greit nok), svinedyrt førerkort, rådyre verksteder, og unødvendig nok koster med mase penger å overføre navnet på den forrige eieren til ditt: registreringsavgiften på flere tusen kroner: HVORFOR?

Vi vil vite hvorfor.

Og enda klarer vi oss veldig bra, de aller fleste av oss. Det er ikke mye nød i dette landet her - hva er det dere klager etter?

Jeg har en venninne som driver kjøreskole - jeg ser du nevner de dyre prisene for å ta lappen. Hun er ikke rik hun altså. De tjener det samme som folk flest, og jobber minst like mye.

Og hvorfor det koster penger å omregistrere bilen? Det jobber endel mennesker i biltilsynet som skal ha lønn de også....

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg har en venninne som driver kjøreskole - jeg ser du nevner de dyre prisene for å ta lappen. Hun er ikke rik hun altså. De tjener det samme som folk flest, og jobber minst like mye.

Kanskje hun hadde vært rikere hvis det ikke var så høye avgifter så hun selv kunne sette opp prisen på sin del av kaken.

Skrevet

Kanskje hun hadde vært rikere hvis det ikke var så høye avgifter så hun selv kunne sette opp prisen på sin del av kaken.

Og kanskje hun er såre fornøyd med de tjener på kjøreskolen sin? Ikke alle er kravstore på egne vegne

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg har ikke råd til å ta lappen og ingen foreldre til å støtte opp. Jaja så lenge jeg bor i by kan jeg jo kose meg med offentlig transport.

Skrevet

Ungene mine har heller ikke råd til lappen med det første, og jeg har ikke råd til å gi dem den. Mine foreldre ga ikke meg lappen heller, den tok jeg selv for egne penger da jeg ble tretti. Da hadde jeg tre barn og dra på hver gang jeg skulle bevege meg noe sted, så da så jeg det som en nødvendighet. Mannen min hadde aldri lappen så vi hadde ikke bil før jeg tok den.

Gjest Valhalla
Skrevet

Synes du ikke det er lite solidarisk av deg å støtte at staten tar livet av kjekk ungdoms drøm om bil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...