Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg står vanligvis opp i ni tiden om morgenen, og er i full sving hele dagen. Når jeg legger meg om kvelden igjen, klarer jeg ikke å få sove! Jeg ligger våken frem til i fire tiden på morgenen. Har prøvd alt jeg kan komme på, for å få sove men til ingen nytte. Jeg kjenner på kroppen at jeg er sliten og trøtt, men det er selve innsovningen jeg har store problemer med. Dette har pågått i nesten to mnd nå,så jeg begynner å bli rimelig sliten... :cry: Venter på svar fra fastlege kontoret (skal bytte lege,så jeg sendte inn søknad for en uke siden),så fort jeg har fått ny lege bestiller jeg time der,for jeg kan ikke fortsette sånn. Er det noen her inne som har noen gode råd til "natteravnen"??

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Hvis du kunne ramse opp hva du faktisk har prøvd, så er det mindre sjanse for at du får gamle råd. :)

Skrevet

Jeg sliter også med å gire ned kroppen i perioder. Er dødstrøtt helt til jeg legger meg i senga.

Nå er jeg inne i en slik periode og har sovet på sofaen i en uke. Jeg tar på meg en joggedress og legger meg på sofaen med TV-en på. Ser på teite nattfilmer og sovner som en stein.

Tannpuss og ansiktsvask prøver jeg å gjøre unna tidligere på kvelden, slik at jeg ikke må stresse for å få det til.

Jeg lurer tydeligvis kroppen min til å tro at den bare skal se på film :ler:

Hvis ikke dette hjelper, så kan jeg anbefale historiebøkene jeg hadde på videregående. De fungerte hver eneste gang.

Skrevet

Det jeg har prøvd er,å stå opp enda tidligere enn vanlig, te som skulle være søvn fremkallende,lesing, avslappende musikk, varme dusjer og massasje (av sambo). Jeg blir ekstremt trøtt,men har problemer med selve innsovningen. Har hørt at det finnes noen resept frie piller på apoteket som er "innsovnings" tabeletter,men er litt skeptisk....virker som om jeg rett og slett har altfor mye å tenke på så jeg får ikke giret ned hjernen.... :-?

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg hadde det som deg.......fikk ikke sovne før LANGT på natt.....og når jegendelig sovnet våknet jeg igjen etter kort tid, og hadde samme innsovningsproblemene igjen.....Jeg ble HELT trolig sliten, og deprimert og alt på en gang. Så var jeg hos legen for noe annet, og fortalte at jeg var deprimert, og hun så jo at jeg var sliten. Hun skrev ut en resept på Nozinan til meg, som i følge henne hverken er sovetabletter eller vanedannende, men som kan forenkle den innsovingsfasen. Og det har vært som natt og dag for meg!!!! Jeg tar den 12 timer før jeg skal stå opp morgenen etter (den virker i 12 timer) så hvis jeg er kjempetrøtt den kvelden tar det bare en time eller to før jeg slokner, eller om jeg ikke er spesielt trøtt sovner jeg når jeg legger meg til. Dette har gjort livet mitt til et helt annet!!

Skrevet

Det hørtes virkelig ut som noe for meg! Føler meg helt tappet for krefter...skal til legen snart,og da skal jeg ta det opp med han. Takk for råd! :)

Skrevet

Hvis du har problemer med innsovning er det mange forskjellige innsovningstabletter som ikke er vanedannende. Snakk med legen din. :-) Det er gost å få ei god nattesøvn!

Lykke til.

Gjest Anonymous
Skrevet

når jeg har gått skadet og ikke har trent, da har jeg vært plaget med soving og slikt. så mitt råd er beveg deg!

Skrevet

Jeg har også i perioder slitt med akkurat den innsovniongsbiten. Fikk innsovningstabletter hos legen og brukte dem en ukes tid. Da var kroppen litt mere i gjenge, og døgnrytmen falt på plass. Men jeg merker at nå som jeg trener mer, er det lettere å sovne og jeg er mere våken om morgenen. Rådet om å bevege deg mer, det henger jeg meg på. Men kanskje en prat med legen og tabletter en liten stund kan være god hjelp til å snu på rytmen?

Skrevet

I går kveld tok jeg min første dose med "valerina natt". Disse pillene er ikke vanedannende,og består kun av naturmidler. De fungerte kjempe bra,så i natt har jeg hatt den beste natta med søvn jeg har hatt på lenge! Var til og med opplagt når jeg voknet! Dette ser veldi lyst ut,så jeg tror det kommer til å ordne seg greit. Deilig å endelig få sove!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...