Gå til innhold

Hvordan skal jeg komme i gang?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Herremin, intensjonene er så gode, men dagene går og jeg orker ikke å få ut fingeren. Jeg MÅ trene, jeg går i frø og kroppen detter sammen, men jeg er bare sliiiiiiten..... Kan noen sparke meg bak???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

Bare bestem dere for å gjøre det! og ikke vent! gjør det med en gang! Det hjelper for meg iallefall. Og så tenker jeg på hvor utrolig mye bedre jeg føler jeg etterpå og at samvittigheten blir ren! :-)

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

Kanskje du bare skal droppe tanken på at du må "trene", ala spinningtimer og styrketrening og annet organisert. Dersom motivasjonen er på bånn, så ville jeg ikke ha slengt meg på noe treningsprogram av noe slag. Det blir vanskelig å omstille seg fra null trening til systematisk trening med ditt og datt flere ganger i uka, det er veldig mange som detter fra sånn sett. Dersom du er i dårlig fysisk form, kan du starte med å gå noen turer på en times tid, moderat gange, 3-4 ganger i uka. Du må kjenne etter på kroppen, vurdere hva føles rett ang. tempo, varighet og hvor ofte. Etter et par uker vil kroppen kvikne mer til, og man blir mer mentalt innstilt på fysisk aktivitet. Når du har klart å sette av tid til disse gåturene, så kan du erstatte de med mer intensiv trening, og gradvis øke treningsmengden etterhvert som formen stiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gjør jeg også.

:Nikke:

Pell deg ut! Det er det eneste som funker, men jeg vet at dørstokkmila er laaaang. La deg motivere av følelsen etter treningen (og evt. nytt, fint treningstøy :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe du synes er morsomt å trene?

Finn et treningsenter som har denne typen trening og begynn i det små. Etter hvert får du kanskje lyst til å prøve noe annet også.

Og betaler man noen hundrelapper i måneden med binding i et år, så er det jo trist om man ikke får noe igjen for pengene :wink:

Finn treningstider som passer deg.

Dra med deg en venn(inne) eller to og gjør treningen til noe positivt.

For meg holdt det å fortelle sambo at jeg skulle begynne å trene. Han sa sarkastisk: "Ja sikkert!" og himlet med øynene. Og er man sta nok da, så gir man seg ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren
Bare bestem dere for å gjøre det! og ikke vent! gjør det med en gang! Det hjelper for meg iallefall. Og så tenker jeg på hvor utrolig mye bedre jeg føler jeg etterpå og at samvittigheten blir ren! :-)  

Pam

:Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...