Gjest pottemor Skrevet 21. januar 2005 #1 Del Skrevet 21. januar 2005 Hjelp, i to potteplanter har jeg fått fluer! det er bittesmå fluer, og ganske mange av de. det kryr ikke, men... Plantene har jeg hatt ganske lenge, og de står på forskjellige steder. Jorden er helt fin, og planten er også helt fin. Hva gjør jeg for å bli kvitt fluene? det er ikke til plage for noen, men jeg vil ikke akkurat ha fluer i potteplantene min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 21. januar 2005 #2 Del Skrevet 21. januar 2005 Har vært plaget med sånne småfluer selv, og jeg fant ikke ut hvor de kom fra. Helt til jeg skulle vanne blomstene og oppdaget det som du beskriver. Men hos meg KRYDDE det av de, så ut som ei lita maurtue! ushj... :-? Men jeg kasta hele dritten for det var så ekkelt. Men jeg vil tro at det burde være nok å skifte mollen og vaske planten nøye? Lykke til iallfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fixie Skrevet 22. januar 2005 #3 Del Skrevet 22. januar 2005 De fleste potteplanter tåler å tørke ut litt, da tørker som oftest eggene til fluene inn og klekkes ikke. Så kan du blande grønnsåpe i vannet og spraye/vaske og vanne planten med det. Du får også kjøpt limfeller du kan sette i jorda eller ved planten som fanger fluer på "tur". Så får man vel kjøpt middel på gartneri og sånt som man kan ha i jorda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå