Gå til innhold

Sparekonto med ca 2% rente eller mer, uten begrensning på antall uttak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker tips om hvilke banker som har sparekonto med ca 2% rente eller mer, uten begrensning på antall uttak.

Anonymkode: 94fb7...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bluestep in SparekontoFlex har 2.20% i rente dersom saldoen er på minimum 50.000,-. Ubegrenset antall utak.

Anonymkode: a6720...dd3

• Liker 1
Skrevet

Har du mange millioner i banken, siden noen få tidels prosenter spiller så stor rolle?

Anonymkode: 48a68...1c1

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du mange millioner i banken, siden noen få tidels prosenter spiller så stor rolle?

Anonymkode: 48a68...1c1

Nei. Jeg har ikke mye penger, men jeg ønsker å være mer økonomisk etter tips fra en annen tråd. Den sparekontoen jeg har i dag, gir 1,2% rente.  Den kontoen jeg har brukt til å betale regninger fra, har 0,10% rente.

Skrevet

Tror obos-banken har 1,6 i rente med ubegrenset uttak. Er ikke sikker, du får google dem.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ya-bank har 1,9% og Instabank 2,1%. Begge fra første krone og ubegrenset antall uttak.

Endret av asterix
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bluestep in SparekontoFlex har 2.20% i rente dersom saldoen er på minimum 50.000,-. Ubegrenset antall utak.

59 minutter siden, Atea skrev:

Tror obos-banken har 1,6 i rente med ubegrenset uttak. Er ikke sikker, du får google dem.

56 minutter siden, asterix skrev:

Ya-bank har 1,9% og Instabank 2,1%. Begge fra første krone og ubegrenset antall uttak.

Tusen takk for gode tips ABdd3, Atea og asterix :blomst:

Skrevet

Jeg har MyBank. 2% innskuddsrente og ubegrenset antall uttak.

Anonymkode: 0a951...5b3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har MyBank. 2% innskuddsrente og ubegrenset antall uttak.

?

"Velger du sparekonto hos MyBank er sparepengene trygt plassert med en god nominell rente på 1,90 %. Vi synes ikke du skal måtte vente på rentene dine til slutten av året. Derfor krediterer vi renten hver måned, slik at din effektive rente blir høyere (1,92 %)."

Anonymkode: 11ba0...b40

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

?

"Velger du sparekonto hos MyBank er sparepengene trygt plassert med en god nominell rente på 1,90 %. Vi synes ikke du skal måtte vente på rentene dine til slutten av året. Derfor krediterer vi renten hver måned, slik at din effektive rente blir høyere (1,92 %)."

Santander er da hakket bedre om det er snakk om mer enn 100 000. Da er renta 1,95 %. Noen har opp til 2.20 % rente. 

Anonymkode: 5d9f4...e9d

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

Renteopplysninger i min konto hos MyBank:

"Saldo til og med 24.999,99 kr forrentes med 2,00%

Når saldo er over 24.999,99 forrentes hele saldoen med 2,0%

Saldo over 799.999,99 forrentes med 2,00%

Var det noe mer?

Skrevet

Har sluttet å betale ned på boliglånet for lenge siden. Innskuddsrenten er jo bedre enn boliglånsrenten :alice:

Anonymkode: 0c95e...ad2

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Renteopplysninger i min konto hos MyBank:

"Saldo til og med 24.999,99 kr forrentes med 2,00%

Når saldo er over 24.999,99 forrentes hele saldoen med 2,0%

Saldo over 799.999,99 forrentes med 2,00%

Var det noe mer?

Det er jo liten vits å tipse noen om en rente som denne banken ikke lenger tilbyr. Du som eksisterende kunde har fortsatt 2%, men nye kunder får ikke det.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om google; beste rente inskudd? 

https://www.finansportalen.no/plassere-penger/bankinnskudd/

Skal du ha et riktig svar, så må du oppgi innskudd og alder, eller bruke lenken selv. 

Hei :) Takk for godt tips :blomst: Er alle banker på den listen like sikre å ha pengene sine i?
Jeg ser at de også sammenligner IPS (men foreløpig kun den gamle IPS-ordningen https://www.finansportalen.no/pensjon/ips-gebyrsjekken/) Jeg skal følge med og sjekke, når de har fått oversikt over den nye IPS-ordningen på sidene sine.

Skrevet

Takk til alle for gode tips :blomst:

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om google; beste rente inskudd? 

https://www.finansportalen.no/plassere-penger/bankinnskudd/

Skal du ha et riktig svar, så må du oppgi innskudd og alder, eller bruke lenken selv. 

Bare husk at en del banker med høy rente bruker en ordning med et skjema du må fylle ut og sende inn for å ta ut pengene dine i stedet for å kunne overføre dem direkte via nettbank eller app. For min del synes jeg det blir for mye styr.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, asterix said:

Bare husk at en del banker med høy rente bruker en ordning med et skjema du må fylle ut og sende inn for å ta ut pengene dine i stedet for å kunne overføre dem direkte via nettbank eller app. For min del synes jeg det blir for mye styr.

Avhenger jo veldig av banken dette, som du jo også sier selv. Bluestep lar deg overføre direkte i nettbanken. Veldig enkelt. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avhenger jo veldig av banken dette, som du jo også sier selv. Bluestep lar deg overføre direkte i nettbanken. Veldig enkelt. 

Men hos Bluestep må man jo ha over 50000 stående for å få mer enn 1,75%. 

Skrevet
3 minutes ago, asterix said:

Men hos Bluestep må man jo ha over 50000 stående for å få mer enn 1,75%. 

Om man bruker det til sparekonto eller bufferkonto så kommer en jo relativt fort opp i 50 000. En kan heller spare i en annen bank til en når det beløpet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...