Gå til innhold

Sambo blir sint når hunden kaster opp inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen blir skikkelig sur og irritert dersom hunden min gjør fra seg inne eller kaster opp. Hun er 1,5 år. Hun har gjort fra seg inne om hun har vært dårlig i magen (feks når vi har vært på jobb). Og kastet opp et par ganger siste halvår (noe hun har spist). 

Jeg mener hunden ikke kan noe for det. Merker jeg hun er litt dårlig går jeg ut lengre/oftere for å gjøre det jeg KAN for at hun blir ferdig med dobesøkene ute. 

Jeg forstår det er plagsomt om dette skjer inne, men han blir så utrolig sur...

hva tenker dere?

Anonymkode: f3931...a31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er utrolig tullete. Hunden kan jo ikke noe for at den plutselig må kaste opp eller ikke klarer å holde seg med løs mage. Man skal ikke kjefte på hunden for slikt iallefall. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde kastet fyren på ræva ut om han seriøst hadde kjeftet på hunden.

At Ts finner seg i å tilbringe livet med en slem idiot fatter jeg ikke. 

Anonymkode: 3743f...923

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at fyren må ta seg kraftig sammen for at en hund blir syk og kaster opp eller gjør fra seg inne når den er alene hjemme kan den ikke noe for. Det eneste man kan gjøre er å sørge for at det ikke finnes tepper eller andre ting som blir ødelagt av at hunden kaster opp eller gjør fra seg på dem. Bortsett fra det er det bare å vaske bort sølet og ikke bry seg mer med det. Det slik det er å ha hund. Hvis han ikke takler det så må du nesten vurdere om du gidder å bo sammen med ham.

• Liker 8
Skrevet

Det er da ikke hunden sin skyld! Be han om å vokse opp.

Anonymkode: ca143...3dc

• Liker 3
Skrevet

Kjefter han på hunden? Det kan i så fall være veldig skadelig for henne! For det første fordi hun faktisk er syk, men om det er snakk om lenge etterpå aner jo ikke hunden hvorfor den får kjeft heller. Plutselig kommer noen hjem og er ekkel mot henne, og siden hun overhodet ikke ser sammenhengen er det helt uten grunn for henne, samtidig som hun føler seg dårlig!!

Anonymkode: 8bfe2...468

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker han får lære seg å si i fra til hunden heller. Ta hunden til der den har spydd og vis det for hunden, så sier du "fyyyyy!", på en streng måte. Så hunden skjønner at den må slutte med det og heller si i fra.

Anonymkode: e7b04...43c

Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker han får lære seg å si i fra til hunden heller. Ta hunden til der den har spydd og vis det for hunden, så sier du "fyyyyy!", på en streng måte. Så hunden skjønner at den må slutte med det og heller si i fra.

Om du seriøst mener dette.....ikke VÅG DEG I NÆRHETEN AV DYR!!!

• Liker 10
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du fullstendig blåst??? Hvis man må kaste opp så må man det. Gjerne der og da. Det gjelder hunder også. Og hvem mener du at hunden skal si fra til når den er alene hjemme?

• Liker 10
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt tom mellom ørene? 

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du seriøst mener dette.....ikke VÅG DEG I NÆRHETEN AV DYR!!!

Dyr forstår nok mer enn mange tror.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du helt tom mellom ørene? 

Nei, men det er tydeligvis du som ikke kan kommunisere på en voksen måte.

Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Er du fullstendig blåst??? Hvis man må kaste opp så må man det. Gjerne der og da. Det gjelder hunder også. Og hvem mener du at hunden skal si fra til når den er alene hjemme?

Åja, alene hjemme. Jeg trodde den var alene i et rom. Sorry, ser det nå. Jeg som misforsto.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyr forstår nok mer enn mange tror.

Har du noengang måtte spy sånn helt akutt? Mennesker kan lett spy uten å rekke frem til do. Og hva mener du hunden skal gjøre når den må spy da?

Endret av Nerine_
  • Liker 3
Skrevet

Syntes det er lott rasistisk å kalle kjæresten din for Sambo. Vi må vel tilbake til bøker fra før 80-tallet for å finne det kallenavnet mye brukt 

Anonymkode: 2548d...a8c

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er tydeligvis du som ikke kan kommunisere på en voksen måte.

Du må jo være det når du har et slik syn på hundeoppdragelse. Har du noen gang forsøkt å holde igjen spying hvis du har vært syk? Eller la være å gå på do når du har akkurat diaré? 

Det du sier at han skal gjøre er misdhandling så det holder, men siden du er av den gamle typen og sikkert oppdrar etter "kustus, NEI, dytte snuta ned i møkka, fortelle hvem som er sjef" metoden så nytter det vel heller ikke å prøve å gi deg ny informasjon. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, alene hjemme. Jeg trodde den var alene i et rom. Sorry, ser det nå. Jeg som misforsto.

Gjelder uansett!! Man kjefter ikke på en hund som spyr! Jeez :kari:

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet

Jeg forundrer meg alltid over hvordan det i huleste er mulig å kjenne snev av forelskelse og kjærlighet for noen som er i stand til å irritere seg og bli sur for at et dyr han bor sammen med er syk eller har uhell. For en mann det vitner om!  :sinna:

Skrevet

Hvordan utrykker han dette surheten? Jeg kan også bli irriterert om katten kaster opp inne, om katten er frisk. Er den syk blir jeg bekymret. Jeg blir også litt irritert over at den på død og liv må kaste opp på tekstiler :P Men jeg vet at det ikke er katten sin skyld. Dette er noe katter gjør. Jeg blir irritert fordi jeg nå igjen må vaske teppet :P Vil tro det er en reaksjon som er ganske normal. Lar det så klart ikke gå ut over katten.

Anonymkode: 586cc...532

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang du blir syk bør noen gnikke nesa di ned i bæsjen din og si fyyyyy. Så slutter du å være syk og. :) 

Ikke hør på det fjolset der, og ta tak i samboeren din. Er hunden dårlig klarer den ikke bare å slutte å være det bare fordi en idiot kjefter eller flyr rundt og sier fy. Sånn er det bare å ha dyr. Uhell ved sykdom er inkludert i det. 

Anonymkode: a1075...c63

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...