AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Del Skrevet 11. oktober 2017 Det har seg slik at jeg har en tidligere venninne som jeg sendte noen mld til nylig(på instagram) i forbindelse med en sak. Noe helt generelt ang en felles interesse. Vi hadde noe kontakt tidligere på facebook, men sluttet å ha kontakt da jeg slettet min konto der. Hun har ikke vært så veldig flink på å holde kontakt ellers, til tross for å være ganske aktiv og ville selv at vi skulle holde kontakt i begynnelsen. Det som skjedde var da at jeg sendte henne noen få meldinger på instagram for ca 8 uker siden(vi følger ikke hverandre), og jeg så plutselig at de var blitt lest men ikke besvart. Nå lurer jeg litt på hvorfor hun valgte å akseptere at jeg sender meldinger til henne ettersom hun kun har svart på en eneste melding for ca 2 uker siden som egentlig handlet om noe helt annet. Hun har heller ikke svart meg på hvorfor hun valgte å akseptere at jeg sender henne meldinger. (Det føltes nemlig litt kjipt å ikke få svar på den ene tingen som ikke engang var et personlig spørsmål, så jeg spurte hvorfor hun godtok min forespørsel uten å svare.) Jeg aksepterer nemlig ikke at noen jeg ikke vil bruke tid på å holde kontakt med, sender meg meldinger på instagram. Jeg ser ikke hvorfor jeg skal tillate at noen som ønsker å bli kjent med meg og som stiller spørsmål om ting jeg kan svare på, men som jeg ikke ønsker å bli kjent med, skal ha mulighet til å sende meg meldinger rett som det er og aldri få svar fra meg. Jeg syns ikke slikt er riktig, uansett hva slags kontakt man har. Jeg bestemte meg i går for å la temaet fare og ikke vente noen svar fra henne. Men jeg undres på, er det vanlig å akseptere meldingsforespørsler på instagram selv om man ikke har intensjoner om å svare og holde kontakten med den andre? Jeg lurer og på om hun kanskje godtok at jeg sendte direktemelding kun fordi hun likte oppmerksomheten? Er kvinner og menn like på dette området? Anonymkode: ab210...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Del Skrevet 11. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg aksepterer nemlig ikke at noen jeg ikke vil bruke tid på å holde kontakt med, sender meg meldinger på instagram. Jeg ser ikke hvorfor jeg skal tillate at noen som ønsker å bli kjent med meg og som stiller spørsmål om ting jeg kan svare på, men som jeg ikke ønsker å bli kjent med, skal ha mulighet til å sende meg meldinger rett som det er og aldri få svar fra meg. Jeg syns ikke slikt er riktig, uansett hva slags kontakt man har. Men nå er ikke denne tidligere venninnen deg. Anonymkode: 83552...c05 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Del Skrevet 11. oktober 2017 Du høres ut som om du legger mye mer i det å akseptere chat-venner enn mange andre gjør. Og å spørre «hvorfor aksepterte du forespørselen når du ikke svarer», er jo ganske masete. Anonymkode: 17574...b54 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Del Skrevet 11. oktober 2017 6 minutes ago, AnonymBruker said: Men nå er ikke denne tidligere venninnen deg. Anonymkode: 83552...c05 Nei, det er jo derfor jeg spør her hvordan andre tenker om slike ting og hva som er vanlig? 6 minutes ago, AnonymBruker said: Du høres ut som om du legger mye mer i det å akseptere chat-venner enn mange andre gjør. Og å spørre «hvorfor aksepterte du forespørselen når du ikke svarer», er jo ganske masete. Anonymkode: 17574...b54 Ja, jeg er ikke den som liker å bruke tid på 500 "venner" for å si det slik. Jeg stilte bare spørsmålet en eneste gang, det er ikke masete i min verden. Jeg foretrekker å ha det ordentlig i mine rekker, klar kommunikasjon. Anonymkode: ab210...4ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #5 Del Skrevet 11. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er jo derfor jeg spør her hvordan andre tenker om slike ting og hva som er vanlig? Ja, jeg er ikke den som liker å bruke tid på 500 "venner" for å si det slik. Jeg stilte bare spørsmålet en eneste gang, det er ikke masete i min verden. Jeg foretrekker å ha det ordentlig i mine rekker, klar kommunikasjon. Anonymkode: ab210...4ba Men feilen du gjør er å legge dine egne oppfatninger til grunn. Du åpner ikke akkurat for en nøytral tråd, særlig ikke når du trekker frem at det bare kan ha vært for oppmerksomhet. Å spørre hvorfor hun ikke svarer kan for øvrig ofte oppfattes som ufint. Har du egentlig dreisen på kommunikasjon over sosiale medier? Anonymkode: 83552...c05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #6 Del Skrevet 11. oktober 2017 Ts, synes det var bra at du var ærlig. Alt for mange som surrer rundt grøten...HVis hun ikke svarer , er det bare å trekke deg helt ut, kanskje slette deg fra instagrammen hennes. Men du skriver at hun er en bekjent, så du vet kanskje ikke så mye om henne. kanskje hun har kjæreste og ikke vil fremstå som førtete, gi deg håp etc...Hvem vet. Men siden hun ikke svarer, tenker jeg at det på en måte er et svar, så jeg hadde bare trukket meg unna henne... Anonymkode: aa065...0ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 11. oktober 2017 #7 Del Skrevet 11. oktober 2017 Håper virkelig ikke mine venner og vekhente bruker såoass med tid på å oversnalysere mine aktivieter på SoMe... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #8 Del Skrevet 11. oktober 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er jo derfor jeg spør her hvordan andre tenker om slike ting og hva som er vanlig? Ja, jeg er ikke den som liker å bruke tid på 500 "venner" for å si det slik. Jeg stilte bare spørsmålet en eneste gang, det er ikke masete i min verden. Jeg foretrekker å ha det ordentlig i mine rekker, klar kommunikasjon. Anonymkode: ab210...4ba Ikke tenk på hva som er vanlig. Du er deg selv, og det er kult. Fortsett med det! Anonymkode: aa065...0ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #9 Del Skrevet 11. oktober 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men feilen du gjør er å legge dine egne oppfatninger til grunn. Du åpner ikke akkurat for en nøytral tråd, særlig ikke når du trekker frem at det bare kan ha vært for oppmerksomhet. Å spørre hvorfor hun ikke svarer kan for øvrig ofte oppfattes som ufint. Har du egentlig dreisen på kommunikasjon over sosiale medier? Anonymkode: 83552...c05 Ts må da få være seg selv! Skal han væte på en spesiell måte for å tekkes andre? Liker mye mer en mann som tør å si litt ifra, spørre, ta initiativ, enn en som bare "gjør som alle andre" til enhver tid, og later som han er care, når han egentlig bryr seg... Anonymkode: aa065...0ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #10 Del Skrevet 11. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts må da få være seg selv! Skal han være på en spesiell måte for å tekkes andre? Liker mye mer en mann som tør å si litt ifra, spørre, ta initiativ, enn en som bare "gjør som alle andre" til enhver tid, og later som han er care, når han egentlig bryr seg... Anonymkode: aa065...0ec *rettelse; være Anonymkode: aa065...0ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #11 Del Skrevet 11. oktober 2017 16 minutes ago, AnonymBruker said: Men feilen du gjør er å legge dine egne oppfatninger til grunn. Du åpner ikke akkurat for en nøytral tråd, særlig ikke når du trekker frem at det bare kan ha vært for oppmerksomhet. Å spørre hvorfor hun ikke svarer kan for øvrig ofte oppfattes som ufint. Har du egentlig dreisen på kommunikasjon over sosiale medier? Anonymkode: 83552...c05 Jeg har ingen problemer med kommunikasjon med mine andre venner på sosiale medier. I min verden, både profesjonelt og privat, er det vanlig kutyme å spørre når ting virker uklart. Det heter å kommunisere. 13 minutes ago, AnonymBruker said: Ts, synes det var bra at du var ærlig. Alt for mange som surrer rundt grøten...HVis hun ikke svarer , er det bare å trekke deg helt ut, kanskje slette deg fra instagrammen hennes. Men du skriver at hun er en bekjent, så du vet kanskje ikke så mye om henne. kanskje hun har kjæreste og ikke vil fremstå som førtete, gi deg håp etc...Hvem vet. Men siden hun ikke svarer, tenker jeg at det på en måte er et svar, så jeg hadde bare trukket meg unna henne... Anonymkode: aa065...0ec Takk, som sagt så følger vi ikke hverandre, jeg har derfor allerede trukket meg unna. Spørsmålet var uansett ikke av noe privat karakter, kun rundt en felles interesse vi begge har hatt over lengre tid. Men hvorfor godta at jeg sender henne melding? Det er ganske tydelig på instagram, man kan velge å godkjenne at noen skal kunne sende en melding, og ikke godkjenne. Jeg kjenner ingen som godkjenner uten å i det minste svare den som har tatt kontakt. Det virker bare merkelig syns jeg. Anonymkode: ab210...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #12 Del Skrevet 11. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen problemer med kommunikasjon med mine andre venner på sosiale medier. I min verden, både profesjonelt og privat, er det vanlig kutyme å spørre når ting virker uklart. Det heter å kommunisere. Takk, som sagt så følger vi ikke hverandre, jeg har derfor allerede trukket meg unna. Spørsmålet var uansett ikke av noe privat karakter, kun rundt en felles interesse vi begge har hatt over lengre tid. Men hvorfor godta at jeg sender henne melding? Det er ganske tydelig på instagram, man kan velge å godkjenne at noen skal kunne sende en melding, og ikke godkjenne. Jeg kjenner ingen som godkjenner uten å i det minste svare den som har tatt kontakt. Det virker bare merkelig syns jeg. Anonymkode: ab210...4ba Du vet jo ikke så mye om henne/livet hennes , så kan være flere grunner til at hun ikke svarer. Jeg tenker : hold avstand nå, og hvis det er ment, vil du høre fra henne, evt at dere møtes en gang igjen seinere. Anonymkode: aa065...0ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #13 Del Skrevet 11. oktober 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men feilen du gjør er å legge dine egne oppfatninger til grunn. Du åpner ikke akkurat for en nøytral tråd Anonymkode: 83552...c05 Ja. Ts skjønner ikke sånt. 🤓 Da sier det så mye om Ts egentlig. 🤔 Anonymkode: 3bc42...b60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #14 Del Skrevet 11. oktober 2017 Hjelpe meg for en synsing. Dette legger du altfor mye i. Hvor gammel er dere? Kansje du skal utvide boblen din litt ( det finnes viktigere ting enn dette ) Anonymkode: a2a6e...116 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #15 Del Skrevet 11. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts må da få være seg selv! Skal han væte på en spesiell måte for å tekkes andre? Liker mye mer en mann som tør å si litt ifra, spørre, ta initiativ, enn en som bare "gjør som alle andre" til enhver tid, og later som han er care, når han egentlig bryr seg... Anonymkode: aa065...0ec Lol. Nei, jeg har ikke skrevet at TS skal være noen andre. Mitt fokus ligger på denne bekjente. Den bekjente reagerer åpenbart ikke på samme måte som TS når det gjelder meldingsforespørsler, og kan oppfatte den siste meldingen som ufin. Det er jo en idé å tenke på den andre parten i en samtale når man analyserer den. Man får ikke svaret med å være overkjørende når det gjelder egne oppfatninger og ikke vurdere sine egne handlinger. Anonymkode: 83552...c05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #16 Del Skrevet 11. oktober 2017 Du vettu hva TS jeg godtar meldeforespørsmål hele tiden, på face, insta osv. Anonymkode: d1d25...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #17 Del Skrevet 11. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen problemer med kommunikasjon med mine andre venner på sosiale medier. I min verden, både profesjonelt og privat, er det vanlig kutyme å spørre når ting virker uklart. Det heter å kommunisere. Takk, som sagt så følger vi ikke hverandre, jeg har derfor allerede trukket meg unna. Spørsmålet var uansett ikke av noe privat karakter, kun rundt en felles interesse vi begge har hatt over lengre tid. Men hvorfor godta at jeg sender henne melding? Det er ganske tydelig på instagram, man kan velge å godkjenne at noen skal kunne sende en melding, og ikke godkjenne. Jeg kjenner ingen som godkjenner uten å i det minste svare den som har tatt kontakt. Det virker bare merkelig syns jeg. Anonymkode: ab210...4ba Men forstår du ikke at andre kan se annerledes på det? Man tilnærmer seg for øvrig bekjente på en annen måte på sosiale medier enn sine venner. Kanskje det er her du gjør feilen. Anonymkode: 83552...c05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #18 Del Skrevet 11. oktober 2017 Ts du virker ekstremt maaete. Hadde jeg fått et slikt soørsmål hadde jeg latt være å svare på pur faen. Anonymkode: b4c1b...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #19 Del Skrevet 11. oktober 2017 *masete Anonymkode: b4c1b...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #20 Del Skrevet 11. oktober 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Ts du virker ekstremt maaete. Hadde jeg fått et slikt soørsmål hadde jeg latt være å svare på pur faen. Anonymkode: b4c1b...65e Enig, jeg åpner/godtar meldeforespørsmål hele tiden. Anonymkode: d1d25...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå