Gå til innhold

Mme og gulp

_Bissy_

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 9 uker som får norsmelkerstatning, dette har hun fått siden hun var 3 uker. Siden hun ble født har hun vært en gulpebaby, både på morsmelk og erstatningen. Har byttet mellom litt erstatninger for å se om dette kan hjelpe på gulpingen. Det jeg har lagt merke til når jeg har byttet mellom merkene er at gulpingen avtar kraftig i en ukes tid for så og komme tilbake til masse gulp igjen. Så det jeg lurer på om det er noen som har prøvd å bytte mellom 2 forskjellige erstatninger fast? At hun får en uke med Nan og en uke med Hipp. Jeg vet at det ofte skal prøves i 2-3 uker før en ser virkningen men det hjelper ikke her. Hun legger på seg normalt og har normal avføring uansett hvilken erstatning hun får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars babyen.  Slutt å prøve masse forskjellige!  De fleste er født med umodne fordøyelsessystemet og da mme er lagd av kumelk kan de reagere på det.  Det kan også være at du bruker for stort hull i tutten og da drikke hun for fort  eller får i seg mer en hun tåler.  Klager hun når hun gulper?  Hvis ikke er det normalt at noen barn gulper mer en andre.  Hvis hun klager så kan hun har reflux, eller reagerer rett og slett på kumelk basert mme. 

Anonymkode: 1301a...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars babyen.  Slutt å prøve masse forskjellige!  De fleste er født med umodne fordøyelsessystemet og da mme er lagd av kumelk kan de reagere på det.  Det kan også være at du bruker for stort hull i tutten og da drikke hun for fort  eller får i seg mer en hun tåler.  Klager hun når hun gulper?  Hvis ikke er det normalt at noen barn gulper mer en andre.  Hvis hun klager så kan hun har reflux, eller reagerer rett og slett på kumelk basert mme. 

Hun bruker str 1 i tutt og drikker fint av den.  Hun kaver litt før hun gulper, men ikke noe klaging. Jeg vet at det er normalt at noen gulper, men poenget var at siden det å bytte mme hjelper på gulpingen så må jo det også være mer behagelig for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at gulpingen kommer tilbake igjen kan være mekanisk årsaker, og ikke den type mme du bruker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en storgulper som fikk mme. Byttet ei stund fra Nan til noe som heter Allomin. Og når han spiste mest fast føde og bare ville ha en og annen flaske med mme, så byttet jeg tilbake igjen til Nan.

Virket som det ble litt bedre med annet merke, men han kunne likevel gulpe en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...