Gå til innhold

Hvilken olje til tørt hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prøvd maroccsn argan oil,men syns ikke den hjelper...har du prøvd noen gode oljer? Er 40,har halvlangt mørkt hår...med glansvask i.

Anonymkode: 53458...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er faktisk veldig fornøyd med Kardashian Beauty sin hårolje. Det er en tørrolje, så den tynger ikke på håret som mange andre oljer kan gjøre. Dessuten lukter den kjempegodt! Kjøpte min på Vita en gang de hadde tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ha i olje før du vasker det? De fleste oljer skal fungere, men ha det i håret fra under ørene og ned. Poenget med det er at oljen skal beskytte lengdene fra vann og shampoo, siden shampoo egentlig bare er for hodebunn, og vann tørker ut håret. Evt ha i balsam i lengdene før vask (og etter shampoo såklart). Selv bruker jeg kokosolje kjøpt på helsekost til dette formålet, evt en billig balsam, og ren jojobaolje i nyvasket hår for mer glans. Arganolje ga håret mitt rødskjær av en eller annen grunn. Vet andre bruker kastor(castor?)-olje. 

Og også renseshampoo en gang i måneden, siden jeg bruker balsam proppfull av silikoner o.l. etterfulgt av proteinkur og deretter en skikkelig fuktighetskur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gnir inn halve håret (altså ikke i nærheten av hodebunnen) med kokosolje ca 15 minutter før jeg skal i dusjen. Så vasker jeg håret som normalt. 

Fikk veldig tørt hår etter at jeg begynte aktivt med svømming flere ganger pr uke. Aldri hatt tørt hår før det. Det hjalp veldig for meg

Anonymkode: ed3ac...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker shampoo og balsam fra Kérastase sin Nutritive serie. Håret gikk fra tørt til siilkemykt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...