AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Får man den varen da? Jeg så en plakat for 6pk med Pepsi. Jeg fant bare 4pk så jeg spurte om det, og han som jobba der fant ikke. Så sier han at jeg skal ta en 4pk og 2 enkle til kassen, og jeg står med kortet i terminalen og skal til å betale når de sier at det ikke går fordi det var et gammelt tilbud. Så jeg må da si at jeg bare skal ha 4pk, fordi jeg vil ikke kjøpe de andre ro separat. Jeg tok jo dem med fordi DE sa at jeg skulle gjøre det, etter at jeg så en tilbudplakat i butikken. Det hang en plakat for 6pk Pepsi til 99 kr, og under var det 4pk Pepsi til 94 kr. Jeg prøvde ikke å jukse, men jeg syntes det er irriterende når jeg får beskjed om at jeg kan få seks for 99, og jeg skal til å betale og så ombestemmer butikken seg. Anonymkode: dad4b...d52 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Det ville vært god kundeservice å gi deg prisen du så på plakaten, men det er ikke en rettighet du har. Anonymkode: 67b63...9cb 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 Slik er det ikke, og det er så forbannet irriterende! Hvis DE gjør en feil, må kan ikke det gå utover MEG! Altså det er ubehagelig... jobbet i butikk engang, hadde ingen kunder den siste halvtimen før, så begynte å henge opp plakater også, for neste uke. 6min før stengetid kom det noen. Han så tilbudet og ville ha det. Egentlig kunne jeg jo ikke gi det, men jeg gjorde det, og han ble glad. Det var jo min feil, burde ventet til vi stengte. Lett å slå inn på kassen! Blir så irritert på de som sier; "beklager det går ikke inn på kassen slik" Anonymkode: bf895...3bd
Sphynx Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 I gårkveld var det et skilt utenfor seven11 som sa pølser 15 kroner, gikk inn, men fikk ikke pølse til noe annet enn 39 fordi det vistnok bare skulle gjelde fra i morgen klokken 12. Yeah, no.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 Ikea hadde glemt å ta ned en tilbudsplakat. Jeg fikk bordet til tilbudspris. De gjorde en feil som jeg ikke skulle svi for. Hadde det vært full pris så hadde jeg ikke kjøpt. Anonymkode: a6d18...340 2
Måbarefåsiat... Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 Det er uansett god kundeservice å gi det tilbudet som kunden tror han eller hun får. 4
Anette.. Skrevet 10. oktober 2017 #7 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg jobber i butikk og gjør vi feil, ved f.eks å glemme og fjerne gamle plakater, så selger jeg varen til den prisen som står 😊 Vi får svi for slurv - helt greit 😉 3
VoodooChild Skrevet 11. oktober 2017 #8 Skrevet 11. oktober 2017 Pris på hylle skal da være det man betaler i kassen, uansett om pris på hylle er feil. Da har butikken gjort en feil, det skal ikke gå utover kunden. https://forbrukerombudet.no/regler-for-prismerking-butikk 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #9 Skrevet 11. oktober 2017 Tenker at du skal få det som plakaten sier men en sekspk har et varenr mens fire-pakningen og de enkle har annet varenr. Det den ansatte skulle gjort er å beklagd seg å sagt at de var tomme for å så fjerne plakaten om de ikke skulle få påfyll. Det du skulle ha gjort var å si at det var ikke ditt påfunn men den ansattes! Anonymkode: 27986...582 2
Illuminatum Skrevet 11. oktober 2017 #10 Skrevet 11. oktober 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ville vært god kundeservice å gi deg prisen du så på plakaten, men det er ikke en rettighet du har. Anonymkode: 67b63...9cb Så lenge det ikke står noe tidsramme på plakat eller du burde skjønt det er feil er vel butikken pliktig til å stå for de tilbud den har?
Minlillesky Skrevet 11. oktober 2017 #11 Skrevet 11. oktober 2017 Det er så irriterende. Har skjedd flere ganger for meg i matbutikken. Det har vært tilbud og/eller priset feil, som ikke er endret på, men jeg får alltid til tilbudsprisen som står/den prisen som står, selv om den er feil Jeg skal ikke svi for sløve butikkansatte
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #12 Skrevet 11. oktober 2017 4 minutes ago, Illuminatum said: Så lenge det ikke står noe tidsramme på plakat eller du burde skjønt det er feil er vel butikken pliktig til å stå for de tilbud den har? Nei, de er ikke det. Det høres gjerne litt merkelig ut, men en har ikke krav på å få den prisen som står på hverken prisetikett eller plakat. Det er jo likevel utrolig dårlig kundeservice å ikke gi den prisen til kunden, så en butikk som nekter å selge for oppgitt pris vil jo slite ganske raskt. Kjøpskontrakten inngås jo ikke før en har betalt i kassen, og der kan det jo komme en annen pris opp (selvsagt er det som kunde umulig å følge med på prisene i kassen om en har mer enn bare et par varer). Anonymkode: d9577...cf1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #13 Skrevet 11. oktober 2017 Jo men tilbudet gjaldt en 6 pakning, ikke en 4 pakning + to utenom. Hvis de hadde hatt 6 pakninger og du hadde fått en annen pris i kassen hadde det vært noen annet. Hvis det er tilbud på 2 kilospakker med mel så kan du ikke ta to 1 kilos og forvente å få same pris, selv om det ikke er noen 2 kilos i hylla. Den ansatte burde aldri sagt til deg at du kunne gjøre dette, er de tom for tilbudsvaren så er de tom. Anonymkode: bd2ff...5de 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #14 Skrevet 11. oktober 2017 22 minutes ago, AnonymBruker said: Jo men tilbudet gjaldt en 6 pakning, ikke en 4 pakning + to utenom. Hvis de hadde hatt 6 pakninger og du hadde fått en annen pris i kassen hadde det vært noen annet. Anonymkode: bd2ff...5de Dette var det alltid så frustrerende at kunder ikke skjønte da jeg jobbet i butikk! Det er jo ulik innkjøpspris på enkeltflasker, flasker i 4-pakning og flasker i 6-pakning! Anonymkode: d9577...cf1
GauteS Skrevet 11. oktober 2017 #15 Skrevet 11. oktober 2017 Du får ikke kjøpt en bil til 250 kr heller, selv om det står så på en plakat eller i ei reklame!
Illuminatum Skrevet 11. oktober 2017 #16 Skrevet 11. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, de er ikke det. Det høres gjerne litt merkelig ut, men en har ikke krav på å få den prisen som står på hverken prisetikett eller plakat. Det er jo likevel utrolig dårlig kundeservice å ikke gi den prisen til kunden, så en butikk som nekter å selge for oppgitt pris vil jo slite ganske raskt. Kjøpskontrakten inngås jo ikke før en har betalt i kassen, og der kan det jo komme en annen pris opp (selvsagt er det som kunde umulig å følge med på prisene i kassen om en har mer enn bare et par varer). Anonymkode: d9577...cf1 Ser at Rema og Kiwi i alle fall lover at deres annonser og priser er bindende for butikken. http://www.dinside.no/okonomi/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris/61195216
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #17 Skrevet 11. oktober 2017 Eeee jo du skal ha varen for prisen som blir reklamert for. Skulle ha nye solbriller og i vinduet hang en plakat med 30% rabatt. Jeg valgte ut briller og går til kassen for å betale, Hun sier den fulle prisen hvor jeg peker på plakaten. Hun forklarte at det var et tilbud de hadde hatt kun i går og at de hadde glemt å ta ned plakaten, så jeg sa på en pen måte at det er villedende markedsføring. Hun var helt enig og ga meg brillene med avslaget. De kan ikke velge å annonsere en vare på tilbud uten å ha varen tilgjengelig for annonsert pris. Ja de kan gjøre feil ved å ikke ta ned plakater osv, men det skal ikke gå utover deg som forbruker. Om de er utsolgt for annonsert vare som i Ts sitt tilfelle så vet jeg ikke hva slags rettigheter man har da, men da bør det vel stå «så langt lageret rekker» fks Anonymkode: b0d6a...747 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #18 Skrevet 11. oktober 2017 3 hours ago, Illuminatum said: Ser at Rema og Kiwi i alle fall lover at deres annonser og priser er bindende for butikken. http://www.dinside.no/okonomi/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris/61195216 Ja, men det er en lovnad de har gått ut med selv. Jeg tror nok alle butikker, om de ble spurt, ville ha sagt det samme. Har aldri møtt på en butikk som har nektet å gi den prisen som er annonsert, så det at en rent rettslig ikke har krav på prisen tviler jeg ikke betyr så mye i praksis. 3 hours ago, AnonymBruker said: Eeee jo du skal ha varen for prisen som blir reklamert for. Skulle ha nye solbriller og i vinduet hang en plakat med 30% rabatt. Jeg valgte ut briller og går til kassen for å betale, Hun sier den fulle prisen hvor jeg peker på plakaten. Hun forklarte at det var et tilbud de hadde hatt kun i går og at de hadde glemt å ta ned plakaten, så jeg sa på en pen måte at det er villedende markedsføring. Hun var helt enig og ga meg brillene med avslaget. De kan ikke velge å annonsere en vare på tilbud uten å ha varen tilgjengelig for annonsert pris. Ja de kan gjøre feil ved å ikke ta ned plakater osv, men det skal ikke gå utover deg som forbruker. Om de er utsolgt for annonsert vare som i Ts sitt tilfelle så vet jeg ikke hva slags rettigheter man har da, men da bør det vel stå «så langt lageret rekker» fks Anonymkode: b0d6a...747 Jeg vet dette høres litt snodig ut, men du har ikke krav på prisen som er annonsert. Du vil nok i de aller, aller fleste tilfeller likevel få den, men det er rent teknisk ikke noe butikken har plikt til å gi deg. Feilprising er brudd på markedsføringsloven, men utgjør ikke et bindende tilbud til kunder. Anonymkode: d9577...cf1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå