Jobbermedbarn Skrevet 14. juli 2022 #1261 Del Skrevet 14. juli 2022 non_stop skrev (55 minutter siden): Ikke bare holdt på, hun svimte av. Men kom seg tydeligvis opp på bena igjen og fikk knipset bildene hun trengte til "jobb". Hennes egen sønn skadet. Jeg kan bare ikke fatte at ikke alle ser galskapen i dette, at det finnes de som fortsatt forsvarer det. Det må komme regulering snart når det kommer til utlevering, verstingene har jo null respekt for barna sine. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 14. juli 2022 #1262 Del Skrevet 14. juli 2022 Influencer-yrket er jammen hardt! Pøse på med reklame for produkter man slettes ikke bruker selv, og eksponere seg selv, familien og alle som kommer i sin nærhet på IG. Ikke mye å være stolt av, tenker jeg. Dette er seriøst ikke et yrke å sette på CV’en, og forøvrig et «yrke» som sannsynligvis vil dø ut - iallefall endre form. Regner med David Eriksen som jobber med å være manager for influencere på heltid vil være uenig i det. IG og podcast og å få delta på «Skal vi danse» eller Farmen er visst toppen av lykke for disse folka. Har vi ingen å intervjue på pod’en? Da stiller vi opp hos hverandre😂 Håper i det minste at det offentlige henger med, og snart setter begrensning for eksponering av mindreårige. Her snakker vi vern om sensitiv info (GDPR), men det gjelder visst ikke for kategorien «influencere». 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polarisstella Skrevet 14. juli 2022 #1263 Del Skrevet 14. juli 2022 Licorne skrev (10 timer siden): Nei, det det blir henvist til her er Atle Antonsen. Han skal tilsynelatende ha reagert på en reklame Burøe hadde gjort og at han brukte barna i bedriften osv. Antonsen var full og sendte noen grove sms’er til Burøe og pretty much ba han dra til helvete og Burøe la det ut på bloggen sin og gråt. Om jeg ikke husker feil mener jeg det var en reklame film for finn.no. Det yngste barnet ble eksponert i denne reklamen, sammen med herr og fru komiker. Fruen skjelte ut Antonsen på sms. Herr og fru komiker la så disse sms ut på respektive blogger med dårlig skjulte hentydninger til hvem mottaker var. Vipps, så hadde komikermannens nyopprettede blogg fått stor trafikk. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. juli 2022 #1264 Del Skrevet 14. juli 2022 Kvalmt, hensynsløst og helt uten respekt for barnet. Årets hittil verste. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 15. juli 2022 #1265 Del Skrevet 15. juli 2022 (endret) Atle Antonsen er en hedersmann! Endret 15. juli 2022 av loffen (kan ikke sies for ofte) 28 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 15. juli 2022 #1266 Del Skrevet 15. juli 2022 (endret) https://www.nrk.no/nordland/a-dele-feriebilder-pa-sosiale-medier-kan-vaere-ulovlig-1.16038352 Tviler på at Marna har fulgt pkt 5 her og spurt den skadde om samtykke til å legge ut bilder. “Eg ser du har du har det vondt, men eg må dela». Endret 15. juli 2022 av Friluftsdame 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 17. juli 2022 #1267 Del Skrevet 17. juli 2022 Friluftsdame skrev (På 15.7.2022 den 21.35): https://www.nrk.no/nordland/a-dele-feriebilder-pa-sosiale-medier-kan-vaere-ulovlig-1.16038352 Tviler på at Marna har fulgt pkt 5 her og spurt den skadde om samtykke til å legge ut bilder. “Eg ser du har du har det vondt, men eg må dela». Det er altså så hinsides drøyt. Stakkars gutt. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fabiola Skrevet 21. juli 2022 #1268 Del Skrevet 21. juli 2022 Både TV2 og Dagbladet har publisert sak om dette, behørig dokumentert med bilder av den stakkars gutten - TV2 hovedsakelig med innlagt Instagram-post med alle bildene fra både mor og far, mens Dagbladet har lagt inn bildene som «vanlige» bilder i saken. Jeg synes det er et klart brudd på presseetiske regler/Vær varsom-plakaten og at det absolutt burde klages inn til PFU, men det kan man visst ikke gjøre om man ikke er direkte berørt. https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ Sitat 4.6. Ta hensyn til hvordan omtale av ulykker og kriminalsaker kan virke på ofre og pårørende. Identifiser ikke omkomne eller savnede personer uten at de nærmeste pårørende er underrettet. Vis hensyn overfor mennesker i sorg eller ubalanse. Sitat 4.8. Når barn omtales, er det god presseskikk å ta hensyn til hvilke konsekvenser medieomtalen kan få for barnet. Dette gjelder også når foresatte har gitt sitt samtykke til eksponering. (...) Sitat 4.12. For bruk av bilder gjelder de samme aktsomhetskrav som for skriftlig og muntlig fremstilling. Sitat 4.16. Vær varsom med å lenke fra digitale utgaver til innhold som bryter med god presseskikk. (...) 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 21. juli 2022 #1269 Del Skrevet 21. juli 2022 Marna prioriterer bare seg selv. Det er ferie på ferie alene, uten barn. Virker utrolig selvsentrert. Ørjan er den som tar ungene med på opplevelser og bruker penger på de, og det er ikke lite han gjør sammen med ungene. Marna virker ikke til å bruke en krone på de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatten123 Skrevet 21. juli 2022 #1270 Del Skrevet 21. juli 2022 LysOgVarme skrev (4 minutter siden): Marna prioriterer bare seg selv. Det er ferie på ferie alene, uten barn. Virker utrolig selvsentrert. Ørjan er den som tar ungene med på opplevelser og bruker penger på de, og det er ikke lite han gjør sammen med ungene. Marna virker ikke til å bruke en krone på de. Herregud a.. Tror du ikke de har ungene 2-3 uker hver i sommerferien? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 21. juli 2022 #1271 Del Skrevet 21. juli 2022 apekatten123 skrev (29 minutter siden): Herregud a.. Tror du ikke de har ungene 2-3 uker hver i sommerferien? Javel ?? Det har ikke jeg fått med meg. Blir "spennende" å se hva Marna gjør sammen med ungene i sine 2-3 uker da. Det må bli nå snart for vipps så starter skolen igjen. Fortell meg gjerne hvis du har sett henne gjøre noe sammen med ungene i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatten123 Skrevet 21. juli 2022 #1272 Del Skrevet 21. juli 2022 LysOgVarme skrev (6 minutter siden): Javel ?? Det har ikke jeg fått med meg. Blir "spennende" å se hva Marna gjør sammen med ungene i sine 2-3 uker da. Det må bli nå snart for vipps så starter skolen igjen. Fortell meg gjerne hvis du har sett henne gjøre noe sammen med ungene i sommer. Er det ikke bra om hun ikke har utlevert alt hun har gjort med ungene på some da? Dere sladrekjerringer blir aldri fornøyde. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 21. juli 2022 #1273 Del Skrevet 21. juli 2022 (endret) apekatten123 skrev (1 time siden): Er det ikke bra om hun ikke har utlevert alt hun har gjort med ungene på some da? Dere sladrekjerringer blir aldri fornøyde. Jeg dauer av latter. Hun utleverer alt annet, til og med når ungen ligger i ambulansen, men unnlater å vise hvor hun reiser med ungene? Ro ro til fiskeskjær.... Nei du, den dama tenker kun på seg.selv. Endret 21. juli 2022 av LysOgVarme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Innlandet Skrevet 22. juli 2022 #1274 Del Skrevet 22. juli 2022 Hun var på granka med barna alene I en uke i februar iallefall. Kan hende di har valgt å ha hjemmeferie i år mtp streik, nytt hus osv, er ikke uvanlig det. Selv om hun nå i skrivende stund sitter i sola med venninna på stranda 😅 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 24. juli 2022 #1275 Del Skrevet 24. juli 2022 Hun tok med barna hjem til Sunnmøre tidligere i vår/sommer, det er vel det hun ofte gjør og da får jo barna ferie på landet med dyr og fjelltur. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 24. juli 2022 #1276 Del Skrevet 24. juli 2022 LysOgVarme skrev (På 21.7.2022 den 21.24): Marna prioriterer bare seg selv. Det er ferie på ferie alene, uten barn. Virker utrolig selvsentrert. Ørjan er den som tar ungene med på opplevelser og bruker penger på de, og det er ikke lite han gjør sammen med ungene. Marna virker ikke til å bruke en krone på de. De var på tur på ferie, når minsten falt av trampolinen og brakk armen. Måtte avlyse og være hjemme etter han kom fra sykehuset. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 24. juli 2022 #1277 Del Skrevet 24. juli 2022 Flettfrid skrev (1 time siden): De var på tur på ferie, når minsten falt av trampolinen og brakk armen. Måtte avlyse og være hjemme etter han kom fra sykehuset. Det virker som om de er flinke til å ha guttene hos seg likt og de er flinke til å ta hensyn til hverandres jobbing i planleggingen av hvem barna skal være hos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 25. juli 2022 #1278 Del Skrevet 25. juli 2022 Tough cookie skrev (På 24.7.2022 den 11.25): Hun tok med barna hjem til Sunnmøre tidligere i vår/sommer, det er vel det hun ofte gjør og da får jo barna ferie på landet med dyr og fjelltur. Var det våren eller sommeferien? Jeg har ikke sett hun har gjort en dritt med ungene I sommerferien. Ørjan gjør tilsynelatende aktivitet med ungeneBillig ferie det, og det utnytter hun. Utenlandsferie med barn koster, og pengene bruker hun åpenbart kun på seg selv. Men flott arvingene får treffe familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 25. juli 2022 #1279 Del Skrevet 25. juli 2022 LysOgVarme skrev (2 timer siden): Var det våren eller sommeferien? Jeg har ikke sett hun har gjort en dritt med ungene I sommerferien. Ørjan gjør tilsynelatende aktivitet med ungeneBillig ferie det, og det utnytter hun. Utenlandsferie med barn koster, og pengene bruker hun åpenbart kun på seg selv. Men flott arvingene får treffe familien. Tuller du? Det er ingen fare å ha hjemmeferie eller kun dra å treffe familie. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 16. august 2022 #1280 Del Skrevet 16. august 2022 Mye pupp og kløft for tiden. Begynner kanskje å bli litt desperat? … 40 is the new 20… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå