Gå til innhold

Marna Haugen


maomao

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Tilma skrev:

Er marna gravid!? 

Ørjan skriver på snap at i mars kommer det en ny glede inn i familien og alle gleder seg.. 

Det kan jo være alt fra ny sofa, til valp, til baby eller ny bil. Tar alt bloggere ikke skriver i klartekst med en klype salt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Tilma skrev:

Er marna gravid!? 

Ørjan skriver på snap at i mars kommer det en ny glede inn i familien og alle gleder seg.. 

Hun gikk da i en meget tettsittende kjole under finalen i SVD forrige helg. Hun kan umulig være i 5-6 måned med ett slikt antrekk.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt hvordan ørjan tok på seg en sånn hunkenhanske på en lekebutikk og tok den nedi skrittet(utenpå buksa men uansett)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Marna var en av influencerne som fikk brev fra FO: https://forbrukerombudet.no/skjult-reklame-sosiale-medier . Hun har nå svart på dette, der hun bl.a. spør:  "På instagram er det nå en funksjon der en kan merke over bildet med "Betalt samarbeid med -
navn på partner-" Er dette god nok merking ihht deres retninglinjer? Kan den brukes som merking istedet for
Annonse: -tekst- ?", jfr. https://imgur.com/a/hSwsY

Svaret på det finner man i veilederen til loven hun er pålagt å følge (se nederst): https://forbrukerombudet.no/sos-reklame-some
".... Forbrukerombudet anbefaler dessuten alle som skal identifisere reklame å bruke ordene «annonse» eller «reklame». «Betalt partnerskap» forklarer ikke nødvendigvis at innlegget er reklame. Ved å bruke dette eller andre ord som ikke er like tydelige som «annonse» eller «reklame» som merking, risikerer man å bryte loven. Dersom man følger anbefalingene i vår veiledning er man sikker på at man holder seg innenfor regelverket.
Dette gjelder både når standardmerkingen er tatt i bruk på «vanlige innlegg» og når den er tatt i bruk for å merke Instagram-historier.".

Har ikke Marna lest den?  Hun har jo fått kritikk for dårlig merking tidligere, jfr. https://www.dagbladet.no/kultur/bloggere-og-artister-trues-med-boter-for-skjult-reklame---det-skal-svi/67640816 . Det normale da er etterpå å sette seg godt inn i regelverket, men den tankegangen gjelder vel kanskje ikke for enkelte bloggere? Eller forstår hun ikke hva som står der? Veilederen er jo så enkel... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overrasket over at hun skriver hun er deprimert og har angst, i alle fall. For det første har hverdagen kommet tilbake, etter «Skal vi danse»- eventyret hennes. Det må være et savn, selv om det sikkert var slitsomt. Og så kommer hverdagen med et skikkelig slag i trynet med det som skjer rundt Ørjan. Uff, jeg føler med henne.

Endret av MissMaya
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes en etter en av bloggere står frem med angst jeg. Dette offentlige livet har virkelig sine ulemper. Jeg hadde aldri taklet det. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne tråden begynte med en kommentar om huset til Marna og Ørjan: Jeg mener de har betalt skikkelig overpris for huset sitt. Ski er dyrt, ja, men huset de har kjøpt ligger omtrent så usentralt som man kan komme i Ski!! 20-25 min å gå til togstasjonen, matbutikker osv, man MÅ strengt tatt bruke bil samme hvor man skal hvis man bor akkurat der.

Jeg er født og oppvokst i Ski, og vurderer å flytte tilbake nå som jeg og samboeren min skal stifte familie. Men skulle jeg bo i Ski igjen, ville det ha vært et krav for meg å bo sentralt i Ski, altså maks 5-10 minutter gangavstand fra sentrum. Men det er selvsagt også dyrere enn husene som ligger lengre fra sentrum. Så at Marna og Ørjan har betalt over 6 mill for et oppussingsobjekt som ligger LANGT fra Ski sentrum synes jeg høres helt vilt ut!!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ipanema skrev:

Siden denne tråden begynte med en kommentar om huset til Marna og Ørjan: Jeg mener de har betalt skikkelig overpris for huset sitt. Ski er dyrt, ja, men huset de har kjøpt ligger omtrent så usentralt som man kan komme i Ski!! 20-25 min å gå til togstasjonen, matbutikker osv, man MÅ strengt tatt bruke bil samme hvor man skal hvis man bor akkurat der.

Jeg er født og oppvokst i Ski, og vurderer å flytte tilbake nå som jeg og samboeren min skal stifte familie. Men skulle jeg bo i Ski igjen, ville det ha vært et krav for meg å bo sentralt i Ski, altså maks 5-10 minutter gangavstand fra sentrum. Men det er selvsagt også dyrere enn husene som ligger lengre fra sentrum. Så at Marna og Ørjan har betalt over 6 mill for et oppussingsobjekt som ligger LANGT fra Ski sentrum synes jeg høres helt vilt ut!!

Enig. Ja, det er dyrt der, men 6 millioner for et hus som er et oppussingsprosjekt som ligger usentralt til, synes jeg er galskap!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trodde kanskje de skulle få sponset oppussing/renovering av huset i likhet med mange av de andre bloggerne? Nå aner ikke jeg hvor huset ligger og kan noe om nabolaget, men det jeg husker fra prospektet var at det var en veldig stor og flott hage der og at det så riktig så idyllisk ut. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, minimymlen skrev:

De trodde kanskje de skulle få sponset oppussing/renovering av huset i likhet med mange av de andre bloggerne? Nå aner ikke jeg hvor huset ligger og kan noe om nabolaget, men det jeg husker fra prospektet var at det var en veldig stor og flott hage der og at det så riktig så idyllisk ut. 

Nja, idyllisk og idyllisk, det går en ganske stor, mye trafikkert vei (60-grense, men ALLE kjører fortere enn det) rett på nedsiden av hagen, så Så idyllisk vil jeg vel ikke akkurat si at det er..! Men det er vel forsåvidt ikke noe nytt at prospekter lyver- det er vel i grunnen mer standarden!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2017 den 4.17, Tilma skrev:

Er marna gravid!? 

Ørjan skriver på snap at i mars kommer det en ny glede inn i familien og alle gleder seg.. 

Regner med de har gått til anskaffelse av hund. De har jo også en god hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Regner med de har gått til anskaffelse av hund. De har jo også en god hage.

 

Ny bil 🙃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Miranda16 skrev:

Regner med de har gått til anskaffelse av hund. De har jo også en god hage.

Jupp, ny bil som kommer i mars😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Spørsmål kan sendes til moderator eller på Ris & Ros.

Papirfly, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag snappet Marna at de fikk skvist inn en time med familieterapi. Flott at de tar tak og jobber med sakene. Ligger på snap ennå. 

Endret av Hotellet
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Hotellet skrev:

Igår snappet Marna at de fikk skvist inn en time med familieterapi. Flott at de tar tak og jobber med sakene. Ligger på snap ennå. 

Jeg hadde ikke blitt i det forholdet der. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hotellet skrev:

Igår snappet Marna at de fikk skvist inn en time med familieterapi. Flott at de tar tak og jobber med sakene. Ligger på snap ennå. 

Bra de tar tak i det -er «litt» å jobbe med. Synes det står respekt av det for barna sin del. Om de skulle gå fra hverandre, så har de hvertfall prøvd. Er ikke «bare bare» å gå fra noen når man har barn sammen. Grunnen er i mine øyne mer enn god nok, men er barna som evt er de skadelidende, ikke dem. Så all ære til Marna! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelldronning

For en skam ØB er! Fyttigrisen at der går an! Hadde anmeldt han på flekken, hadde gjort meg noe. Jeg er kvalm av det dere skriver om han🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fjelldronning skrev:

For en skam ØB er! Fyttigrisen at der går an! Hadde anmeldt han på flekken, hadde gjort meg noe. Jeg er kvalm av det dere skriver om han🤢

Hyysj, vi får ikke lov til å snakke om Burøes tvilsomme aktiviteter her. Det er kun Giske det er lov å prate stygt om på forumet (med rette, men likevel). Burøe stakkar må beskyttes mot ofrene sine, og det å faktisk ta ansvar for egne handlinger. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...