Gå til innhold

Hvilke land synes dere har bra springvann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker dere vann fra springen når dere er i utlandet? Selv har jeg kun drikket vann fra springen da jeg var i Roma. Synes det smakte ganske godt, litt annerledes enn norsk springvann. Vet ikke hvordan det er i resten av Italia men i Roma var vannkvaliteten ganske bra. Ellers så har jeg kjøpt flaskevann da jeg var i London, Paris, Berlin, så vet ikke hvordan vannet er der. Ellers står det på nettet at Sveits har det beste springvannet i verden. Er det noen som har vært i Sveits og drikket springvannet der? Er det noen andre land som du har vært i som du synes hadde bra springvann?

Anonymkode: f8525...072

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har drukket springvann fra Palestina. Det smakte helt greit, men siden de lagrer det i dunker på taket, og det var sommer så var vannet litt for varmt for min smak. 

Vannet skal vel i utgangspunktet generere en del bakterier osv, men ingen av de jeg reiste med ble dårlig i magen av det. 

Anonymkode: 35461...5e2

Skrevet

Synes ikke Sveits hadde noe spesielt godt vann, helt greit, men ikke bedre enn i Norge nei.

Anonymkode: 28d3d...f18

Skrevet

Syns springvann de fleste andre steder enn i Norge smaker fælt. 

Anonymkode: cbbfa...a3a

• Liker 2
Skrevet

Gamle Noreg! 

Anonymkode: 6f160...71f

• Liker 1
Skrevet

Aldri tenkt over, kjøper for det meste vann på flaske når jeg er utenfor Norden. 

Skrevet

Drikker bare springvann i Norge, Sverige og Danmark. Syns det smaker likt i disse landene.

Skrevet

Sverige har bedre smak på vannet. I tillegg er det renere. 

Anonymkode: 917a9...813

Skrevet

Har drukket springvann i Slovakia. Var fyllesyk og desperat, tror ikke det smakte spesielt godt (kanskje jeg ikke var i en tilstand der jeg kunne vurdere dette heller). Der var det faktisk vanskelig å finne vanlig vann på flaske som ikke inneholdt smak eller kullsyre. 

Skrevet

Kroatia  har rent og godt springvann.  Aruba også.   

Skrevet

Østerrike har rent og godt springvann. :)

Anonymkode: cdb0f...c31

Skrevet

Dette er en meningsløs tråd, vannet varierer jo fra vannverk til vannverk i alle land. Her i Norge kan jeg for eksempel trekke fram Arendal og Drangedal, vannet begge steder er ikke drikkende. Myrsmak, synes jeg, og kjøper flaskevann. Men innfødte: Nei, nå er det bra. Men du skulle ha sett for noen år sia, da så vi ikke bunnen i badekaret!

Skrevet

Synes stort sett at Norge har best springvann. Men har ingen problemer med å drikke springvannet i Nord-Europa. Smaker stort sett ganske likt i Skandinavia. I Slovenia fikk vi kun springvann på alle restaurantene vi var på, med mindre vi bestilte spesifikke, dyre merker. Og dette smakte helt fint. Springvannet i Australia er også helt greit.

Anonymkode: 6f047...243

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Drikker kun flaske vann i utlandet.

Skrevet

Definitivt norsk for min del, basert på det jeg har smakt. Bor i Australia nå, og for å si det sånn - det får en til å sette pris på springvannkvaliteten hjemme i Norge. 

Skrevet

Norge! Hele norden har vel det.

har drukket srpringvann i Italia, men det smaker langt fra like friskt. 

Anonymkode: 28298...aa8

Skrevet
7 timer siden, ninajay skrev:

Definitivt norsk for min del, basert på det jeg har smakt. Bor i Australia nå, og for å si det sånn - det får en til å sette pris på springvannkvaliteten hjemme i Norge. 

Synes ikke vannet smakte så verst i Australia, jeg.

Gnerelt hjelper det ofte å fylle vannet på flaske og sette det i kjøleskapet i utlandet, da smaker det bedre. Isbiter hjelper også.

Anonymkode: bd817...ce2

Skrevet

59de6a0624260_2015-08-1708_41_25.thumb.jpg.30c71ca6b1e3b1b99b137162b5231af9.jpg

Jeg drikker springvannet i Sverige og Finland. Dette bildet tok jeg på Hotell Lappland i Gällivare i Nord-Sverige

Skrevet

Volda sitt vatn smakar best ;) 

Anonymkode: f3894...090

Gjest Linaria
Skrevet

Island har verdens beste springvann! Ellers likte jeg ikke smaken spesielt godt i Chile, men var helt greit. Uruguay hadde ganske greit vann. Bor nå i Skottland og det er ganske godt her også, men foretrekker Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...