AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Hei, hvilke jobbmuligheter har en vernepleier? Kan de jobbe i PPT med videreutdanning (evt i hva)? Anonymkode: e0add...5e0
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 PPT vet jeg ikke, men jeg har to kusiner som er vernepleiere, og de har jobbet både på diverse hjem/avlastningsboliger, og i skolen (som assistent til barn med spesielle behov). Det er som regel lett å få jobb. Anonymkode: c5003...b52 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 Du må ha master i spes.ped for å kunne jobbe i PPT. Du kan ta master med en bachelor i vernepleie Du kan jobbe i barnevernsinstitusjoner (både akutt og omsorg), i baser, bolig for avlastning, rusboliger etc. Anonymkode: 8c282...5e6 1
Gjest Mattie16 Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg vet om en vernepleier og en førskolelærer som jobber som spesialpedagoger. Tror det er mangel på det i kommunen her. Er ikke det i regi av PPT?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #5 Skrevet 15. oktober 2017 For å jobbe i PPT i min kommune må man ha master i enten spes.ped., psykologi eller logopedi. Er nok mange lærere og førskolelærere som jobber som spesialpedagoger uten å ha master i det, og de vil ikke kunne jobbe i PPT. Har du bachelor i vernepleie kan du mest sannsynlig bygge på med en master i spes.ped og dermed kunne søke jobb i PPT. PPT er en kjempespennende arbeidsplass og anbefales på det varmeste. Anonymkode: fa8af...22f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #6 Skrevet 16. oktober 2017 Barnevern, omsorgsboliger, demensavdelig på sykehjem, psykiatrisk sykehus, skole (både som assistent til PU-barn eller som "lærer" for spesialklasser), BUP, PPT (med videreutdanning) osv. ikke hat meg, lærere. Skrev hermetegn fordi man såklart ikke er lærer, men er med og leder spesialklasser sammen med et team av ulike profesjoner. Visste ikke hvordan jeg skulle forklare det. Anonymkode: 87cb5...550 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå