Gå til innhold

Hvilke yrker er det kvinner ikke kan ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke jobber er det som kvinner ikke kan ha/utføre?

For ordens skyld, før noen andriper meg, jeg er en feminist, en særartsfeminist.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Särartsfeminism

Og ja, spørsmålet er seriøst.

Anonymkode: f6ada...a90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penismodell.

Anonymkode: 0adc5...e2d

• Liker 23
Skrevet (endret)

Sæddonor. Det er vel den eneste "jobben" kvinner praktisk talt ikke kan utføre.

(i noen land får man betalt for det, derfor "jobb"). 

Edit: eller penismodell ja! Godt forslag. 

Endret av boblevann
  • Liker 16
Skrevet

Hvis du er "særartsfeminist" bør du jo være forstått med at det ikke er noen yrker kvinner ikke kan ha, men at det er noen yrker som passer kvinner bedre enn menn og vice versa pga. medfødte kjønnsforskjeller og kulturelle faktorer. Forstår ikke helt hvorfor du spør.

Anonymkode: c64fe...19e

• Liker 4
Skrevet

Som nevnt tidligere penismodell men vil også legge til gigolo

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dragqueen :transe:

Endret av Perle
  • Liker 3
Skrevet

Fleshlight tester!

• Liker 3
Skrevet

Mann.

Anonymkode: 3e398...336

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er "særartsfeminist" bør du jo være forstått med at det ikke er noen yrker kvinner ikke kan ha, men at det er noen yrker som passer kvinner bedre enn menn og vice versa pga. medfødte kjønnsforskjeller og kulturelle faktorer. Forstår ikke helt hvorfor du spør.

Anonymkode: c64fe...19e

Som særartsfeminist så tror jeg at der er noen biologiske forskjeller på menn og kvinner som gjør at vi har forskjellige oppgaver i samfunnet, men at de oppgavene skal vurderes som like verdifulle. Slik at kvinnen har en naturlig plass i hjemmet som mor og mannens en naturlig plass mer ute i arbeidslivet som forsørger. Begges rolle i samfunnet er like verdifulle.

Les deg opp litt på temaet før du kommenterer neste gang så slipper du å fremstå som uvitende. Det var derfor jeg la inn linken.

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ordens skyld, før noen andriper meg, jeg er en feminist, en særartsfeminist.

Gigolo.

Skrevet
Akkurat nå, Thyra skrev:

Gigolo.

Det er strengt tatt ikke en jobb men prostitusjon. Prostitusjon er langt nærmere slaveri enn det er arbeid. Videre synes ikke jeg det er særlig passende å spøke om folk som er prostituerte. Synes du virkelig det?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er strengt tatt ikke en jobb men prostitusjon. Prostitusjon er langt nærmere slaveri enn det er arbeid. Videre synes ikke jeg det er særlig passende å spøke om folk som er prostituerte. Synes du virkelig det?

Hvordan er det spøk? Gigolo er jo betegnelsen på en mannlig prostituert, synes det passet godt inn her, en kvinne kan jo ikke være en mannlig prostituert.

• Liker 2
Skrevet

Ingen.

Anonymkode: 3e969...115

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner kan det yrket de vil ha, samme med menn ;) 

• Liker 1
Skrevet

Internettrolling.

Kvinner kan sikkert trolle de også, men virker som om det å gå glede av å sitte på nettet og skrive tull, kverulere og provosere  er noe som er negativt korrelert med sosiale evner og da er det jo gjerne menn som utmerker seg.   Man kan kanskje si at det å trolle ikke er en jobb, men jeg tror ikke absolutt alle internettroll er arbeidsledige og det er gode grunner til å tro at de som faktisk har jobb lar internettavhengigheten gå utover arbeidsgiveren sin. 

Anonymkode: 20a31...8a4

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spøkte ikke. Det var det eneste yrket jeg klarte og komme på som kvinner ikke kan ha.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det er en jobb. Det det er lovlig å selge sex og i visse land er det lov å kjøpe sex også og prostituerte skatter.

Bare fordi DU synes det er kleint betyr jo ikke det at det ikke er en jobb. 

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Du kunne forklart lett hva du mener og står for Ts. Du er ikke for likestilling,men likeVERD mellom kjønnene. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Brannmann

Røykdykker

President

Mannlig frisør

Anonymkode: 44909...6a7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...