Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme med folk som ikke bruker blinklys.

• Liker 5
Skrevet

*Gjesp*

Du får takke gud du ikke var født på 80 tallet, da hadde du mest sannsynligvis vært død nå. Man røykte på fly, man røykte med ungene i bilen og man røykte på resturant. :sulosi: Du tar ikke skade av et par minutter utendørs med noen som røyker i nærheten.

Anonymkode: 88594...8c5

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

*Gjesp*

Du får takke gud du ikke var født på 80 tallet, da hadde du mest sannsynligvis vært død nå. Man røykte på fly, man røykte med ungene i bilen og man røykte på resturant. :sulosi: Du tar ikke skade av et par minutter utendørs med noen som røyker i nærheten.

Jeg levde på 80-tallet. Da var det et sant helvete ofte for oss som ikke tåler røyk. Fordi man kunne ikke si fra, det var bare sånn at man kan røyke inne, røyke stort sett over alt. Ferdig. Vi hadde det ikke noe kult, nei. 

Anonymkode: d84d7...4f0

• Liker 29
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*Gjesp*

Så fordi en motbydelig uvane var sosialt akseptert før, så er det ikke lov å plages av noe som er bevist helseskadelig  både å innta og å være passiv mottaker av? Det er ren egoisme å røyke opp i ansiktet på folk på den måten.

Endret av altflyter
  • Liker 29
Skrevet

Jeg levde på 80-tallet. Da var det et sant helvete ofte for oss som ikke tåler røyk. Fordi man kunne ikke si fra, det var bare sånn at man kan røyke inne, røyke stort sett over alt. Ferdig. Vi hadde det ikke noe kult, nei. 

Ja, og det er forskjell på å runke og dra av seg pikken. Det er ikke noen krise om noen tar seg en røyk på bussholdeplassen. Det er  ute i friluft og det varer et par minutter.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

Så fordi en motbydelig uvane var sosialt akseptert før, så er det ikke lov å plages av noe som er bevist helseskadelig  både å innta og å være passiv mottaker av? Det er ren egoisme å røyke opp i ansiktet på folk på den måten.

Heller egoist en ei sutrekjerring. :)

• Liker 5
Skrevet

Heller egoist en ei sutrekjerring. :)

Der er vi meget uenige.

• Liker 12
Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg synes det lukter godt, jeg. Røkte selv for en halv evighet siden, men jeg nyter merkelig nok fortsatt lukten av fersk sigarettrøyk utendørs. Jeg er hun rare som følger etter røykere og snuser inn lukten :sprettoy:

Skrevet

I tillegg til at det helsefarlig er det dritekkelt. Det stinker. Jeg lukter røyk av meg selv etterpå. Jeg sier i fra at de får røyke utenfor. 

Anonymkode: fa39c...5f7

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, C.Tramell skrev:

Jeg synes det lukter godt, jeg. Røkte selv for en halv evighet siden, men jeg nyter merkelig nok fortsatt lukten av fersk sigarettrøyk utendørs. Jeg er hun rare som følger etter røykere og snuser inn lukten :sprettoy:

Å? Var det deg som fulgte etter meg her om dagen... (jeg røyker ikke) 😜

Jeg synes at det går an å ta hensyn til omgivelsene sine og ikke røyke inne i busskuret. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg satt akkurat å tenkte på dette. Hva om jeg står på en bussholdeplass, går litt unna mengden og tenner meg en sigarett. Da kan du banne på det kommer en jævla fitte av en kjerring og stiller seg tett opp til meg og ber meg stumpe sigaretten fordi hun får astmaanfall. Enda jeg sto langt unna og enda jeg sto der først. 

Anonymkode: 85c3e...4ba

• Liker 8
Skrevet

Jeg er veldig enig - å røyke i busskur eller ellers hvor andre folk kan bli plaget er en uting. Jeg er faktisk så ekstrem at jeg synes at sykdom som som har egen røyking som årsak ikke skal dekkes av staten hvis personen er under en viss alder. Absolutt alle vet at røyking er sterkt helseskadelig - til og med festrøyking. Det samme gjelder alkohol forsåvidt, men man for ikke skrumplever av en glass i ny og ned.

Anonymkode: 97ddf...274

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, Norre skrev:

Samme med folk som ikke bruker blinklys.

Og folk som ikke bruker refleks og gjør mange andre unevnte irriterende ting. 

Anonymkode: 5ea93...921

• Liker 4
Skrevet

Skulle tro at røyk har blitt dødelig gass de siste årene. Flere og flere klager over at de er "allergiske" eller "ikke tåler det", og for all del, det er mange som har astma, men jeg kjøper ikke den at så mange plutselig har blitt sååå allergiske at man ikke klarer å lukte røyk på 10 meter uten å få migrene eller tro man har fått kreft.

Ja, man bør alltid ta hensyn, ikke røyke der andre står, og plukke opp sneiper, men kom igjen da, det er jo blitt rene hysteri-tilstander i takt med hvor "ut" røyking er. De fleste overdriver så til de grader.

Anonymkode: 57310...421

• Liker 15
Skrevet

Skulle tro at røyk har blitt dødelig gass de siste årene. Flere og flere klager over at de er "allergiske" eller "ikke tåler det", og for all del, det er mange som har astma, men jeg kjøper ikke den at så mange plutselig har blitt sååå allergiske at man ikke klarer å lukte røyk på 10 meter uten å få migrene eller tro man har fått kreft.

Ja, man bør alltid ta hensyn, ikke røyke der andre står, og plukke opp sneiper, men kom igjen da, det er jo blitt rene hysteri-tilstander i takt med hvor "ut" røyking er. De fleste overdriver så til de grader.

Ja, endelig har vi "lov" til å bli tatt hensyn til og si fra. Utrolig hvor butthurt røykere blir når en sier fra, til og med på en pen måte. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg får migrene av sigarettrøyk enda jeg vokste opp i et hjem hvor det ble stordampet inne som ute, også i bilen uten åpnede vinduer. Var ikke plaget den gangen, såvidt jeg vet. Men jeg er det nå, uten at det er noe jeg ønsker eller lyver meg til.

Vi må også huske på at vi får flere allergier for hvert år som går, så at vi blir mer syke av bl.a sigarettrøyk den dag i dag fremfor for 30-40 år siden, virker helt og holdent logisk. 

Anonymkode: bc3b4...cab

• Liker 8
Skrevet
29 minutter siden, altflyter skrev:

Dette innlegget er ikke til deg som står tett pakket sammen med 20 andre inni et lite busskur når det pissregner ute. Det er ikke til deg som står presset inn blant en haug med andre i håp om å holde deg tørr til bussen kommer.

Det er til deg som bestemmer deg for å forpeste luften til 19 andre mennesker som får valget mellom å bli søkkvåt eller å måtte være passiv røyker til du har fått inntatt uvanen din. Du som ikke tenker på andre en deg selv og gir blaffen i at du plager alle de andre som ønsker lite lite som deg å bli våte. Det er til deg som gjør at folk med astma ender opp med å måtte stå i regnet for å slippe å få pusteproblemer bare fordi DU skal ha røyken din før bussen kommer.

Jeg har noen gode ønsker til deg:

- Jeg håper du tråkker på en lego

- Jeg håper du slår lilletåen i en bordkant

- Jeg håper du sklir i sølen

- Jeg håper du knekker en negl akkurat så langt inn på fingeren at det gjør vondt

- Jeg håper ungen din har kolikk

- Jeg håper du taster feil passord tre ganger og når du skal taste nytt passord får du beskjed om at du ikke kan ha gammelt passord, selv om du er 100% sikker på at det var nettopp det du skrev de tre første gangene

- Jeg håper du setter fast en popcornbit mellom tennene

Lame å ønske barn vondt pga at andre røyker.

Anonymkode: af00e...4b8

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satt akkurat å tenkte på dette. Hva om jeg står på en bussholdeplass, går litt unna mengden og tenner meg en sigarett. Da kan du banne på det kommer en jævla fitte av en kjerring og stiller seg tett opp til meg og ber meg stumpe sigaretten fordi hun får astmaanfall. Enda jeg sto langt unna og enda jeg sto der først. 

Anonymkode: 85c3e...4ba

Hvis du hadde stått et stykke unna meg, så hadde jeg ikke reagert. Da er du en hensynsfull røyker. Det som plager meg er dem som står INNI busskuret når det regner og jeg ikke har noe annet valg enn å stå der og puste det inn eller bli våt....

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lame å ønske barn vondt pga at andre røyker.

Anonymkode: af00e...4b8

Du forstod åpenbart poenget med innlegget.... :ironi:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...