AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Skuffer og skap er proppfulle av en fant fra hver by og ting jeg ikke bruker så ofte eller ikke finner når jeg skal ha det. Og jeg er tilhenger av alt på sin plass så må det en snuoperasjon til her. Så nå har jeg fjernet alt og kjenner at jeg sliter litt med å sortere ut. Redd for å fjerne ting i tilfelle jeg skulle få bruk for det osv........... Derfor spør jeg dere: Hva trenger du absolutt å ha i skuffene og skapene dine. Glad for liste som jeg kan jobbe utifra. Jeg har et lite kjøkken og liker den franske nonchalante stilen der ikke nødvengigvis alt man trenger er gjemt men at man har kvalitetsredskaper og varer innen rekkevidde. Men når jeg ikke finner det jeg skal ha blir det et sant kaos så sjeleglad for alle gode tips om uunværlige remedier på kjøkkenet. Gjerne med link eller bilde også om du sitter med kunnskap om noe spesifikt som kan revolusjonære et bittelite kjøkken. Også har du det med fjernlagring og nærlagring. Mye tanker her nå- Sukkh prøve å komme igang! Anonymkode: 75424...bc1
Trolltunge Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg skal gjøre det samme, og da tenkte jeg rett og slett å sortere alt utover stuegulvet. Ting som betjener samme situasjon i hver haug, og så vrake de jeg liker minst og bruker sjelden. Man trenger ikke 5 øser og 7 stekespader! I skapene, der det hoper seg opp "nødvendige" bokser, drikkeflasker, ol., der går min mann rett og slett gjennom en gang i året. Jeg får ikke se hva han fjerner og kaster ut av huset, men jeg ser jo at det blir mye bedre plass i det skapet hver gang han gjør dette, og jeg har ennå aldri savnet en eneste ting. Et sett gode kniver, en god stekespade, en suppeøse, en mer oval øse, hvitløkspresse, et par gode visper, en slikkepott, en tresleiv... ja det er ikke så mye jeg tenker at jeg TRENGER, men du verden så mye jeg har likevel! Jeg har flyttet i år, og fikk mye mindre kjøkken, så jeg må (om jeg vil eller ikke) ha en del ting fremme på disken. Der får ting KUN stå dersom jeg bruker det ofte, så om et eller annet står der ubrukt i flere dager, så ryker det bort fra disken (selv om det er kult eller fint). Ting som ikke brukes daglig kan jeg klare å hente annet sted! Store panner og slikt står derfor i boden. Selv kaffetrakteren er flyttet i boden, siden jeg til daglig drikker mest te eller nescafe.
stan Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 Her vi bor midlertidig har vi En stor kjøkkenkniv En kraftig kjøttkniv En sleiv / stekespade. En fruktkniv To skjærebrett En frukt / grønnsakskreller Dørslag og sil Et par boller i ulike størrelser. En øse En hvitløkspresse En kost til å pensle mat med En stekepanne. En wok En kasserolle. Tre serverings skjeer. Spisepinner Bestikk Det er det hele. Vi lager minst et varmt måltid hver dag til familien. Vi savner egentlig ikke noe utstyr, men utstyret påvirker nok hva slags mat vi lager. Det blir liksom mye asiatisk preg over maten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå