Gå til innhold

Objektivisering av kvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tallet har vi ikke, så det vet ingen av oss. Hadde ikke forundret meg om det var ganske likt.

Anonymkode: 056f0...cd2

du er garra mann

Anonymkode: dee5e...854

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

KG, ass😞.

Skryt til TS for å ta opp et viktig tema på en grei måte. Ja, kanskje er det overdrevent og stigmatiserende fremstilt, men at problematikken som tas opp er reell kan jeg ikke skjønne at man er uenig i

Synd at så mange interessant temaer ødelegges på denne måten. KG er ødelagt.

Anonymkode: 95dca...7cc

Tusen takk, jeg kjemper som kjerringa imot strømme dessverre 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler for å kommentere en del av det som har blitt sagt i tråden. Jeg er ingen iherdighet feminist, selv om det kan høres sånn ut nå..

1. Det er ingen tvil om at kvinner blir objektivisert i større grad enn menn. At noen kan tro noe annet er helt hårreisende. Selv om det finnes en og annen reklame med en halvnaken mann med six pack, kan det ikke sammenlignes med den objektiviseringen av kvinner som foregår. For å nevne noen eksempler:
- Kvinner i mediene blir gjerne dømt ut i fra hva de har på seg og hvordan de ser ut, heller enn hva de har å si

- Det portretteres nesten unntaksvis "perfekte" kvinnekropper på TV når det er lettkledde scener. Når det kommer til menn, får man derimot ofte se også normale kropper, og ikke bare idealet. 

- Se bare på den beryktede musikkvideoen til markus og martinius. De var da 14/15 år, og hadde med lettkledde jenter i bikini osv i musikkvideoen, som man antar er og/eller skal forestille å være jevngamle med dem. Se det for deg motsetningsvis - Hvordan hadde det sett ut dersom ei jente på 14/15 år laget musikkvideo der det sprang rundt jevngamle gutter i baroverkropp og utelukkende med six pack?

- Diverse russesanger gir klart og tydelig et uttryk for dette temaet...

- Og listen går videre...

2. Nei, det er ikke enklere for en kvinne å oppnå idealkroppen, heller tvert i mot. Menn har mer testosteron i kroppen, og bygger således muskler enklere - ergo er det lettere for menn å forme kroppen ved hjelp av trening. Det er mye vanskeligere for en kvinne å bygge en stor rumpe enn det er for en mann. Og ingen har vondt av å trene styrke, selvfølgelig inntil en viss grad. Kvinner derimot, må gjerne betale tusenvis av kroner samt gjennomgå risikable operasjoner for å oppnå idealkroppen. Har man ikke smal midje i forhold til hoftene, så er dette ikke noe man kan trene seg til. Har man ikke store pupper så kan man ikke trene seg til større, osv. Man kan dermed se det slik at guttas idealer gjerne er oppnåelige, men det er ikke alltid kvinners - nettopp fordi disse er kjøpt og betalt (er fysisk umulig å se ut som kardashians f. eks.)

Når det gjelder gutters størrelse på penis og jenters utseende på vagina kan vi jo si at det er sånn ca likestilt når det gjelder å oppnå et ideal. 

Anonymkode: bd318...dae

Feil

1.kvinner dømmer andre kvinner i media hva de går med og hvordan de ser ut

2. Det vises ikke perfekte kvinnekropper på tv i det hele tatt. Det vises både normalt trente menn og kvinner. Vist vi skal gå til ekstreme eksempler som i filmer så er menn hardest rammet. Menn må bruke farlige anabole steroider for å være bra nok og trene tungt mange ganger i uken. Mens Kvinner kjøper frivelig kroppen sin for penger...pupper og falsk rumpe  for så å eksponere seg selv for penger og berømmelse. Dette er frivelig og ingen som tvinger dem

3. Igjen. Dette er frivelig fra jentes side. Ingen som tvibger dem til å stille lettkledd i sangene deres. De gjør det frivelig for penger og oppmerksomhet og er ikke noe offer i det hele tatt. Ergo...kvinner objektifiserer seg selv 

4.russetiden er en useriøs tid med mye fyll og fanteri. Så må vi også huske at mange av disse russesangene er laget av kvinner selv som synger at de skal pule suge og knulle til dåsen går av. De objektifiserer seg selv!!!

5. Her er punktet du tar mest feil. 10 år med trening så vet jeg dette. For at kvinner skal ha fin kropp trenfer de kun pupper , ræv og slank kropp. Pupper kan kjøpes. Ræv kan alle få etter kun 3-4 mnd med beintrening. Dere har ellers ingen krav til kroppen. Jenter kan trene kun beine 1 gang i uken og ha superidealkroppen. Mens menn må bruke farlige anabole steroider. Trene alle musklene i kroppen 5 ganger i uke  for å kom.e i hunk modus. Det er mye mye lettere for kvinner å være "fit" enn det er for menn

Anonymkode: 5bd73...117

• Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det beste innlegget skrevet i denne tråden🤗

Dere har tydeligvis ingen som helst anelse om hva som kreves for å bli kvitt cellulitter. Bare der har du en kamp som ikke er lett å vinne, så jeg må si jeg synes dere er litt søte når dere tror det er en enkel sak å oppnå den ideelle kvinnekroppen :) 

Skrevet
5 timer siden, Walkingdead skrev:

Pang, og slik starter kjønnskampen, igjen og igjen og igjen.

Dette handler ikke om kjønnskrig, dette handler om at jenter ikke skal bli seksualisert fra barnsben av og at de ikke skal bli tvunget inn i en passiv rolle.

Den du er; er faktisk en sosial konstruksjon. 

• Liker 1
Gjest Walkingdead
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Dette handler ikke om kjønnskrig, dette handler om at jenter ikke skal bli seksualisert fra barnsben av og at de ikke skal bli tvunget inn i en passiv rolle.

Jeg snakket om kjønnskrigen som startet ca. midt i tråden.

Skrevet
Akkurat nå, Walkingdead skrev:

Jeg snakket om kjønnskrigen som startet ca. midt i tråden.

Ok. Om det skulle bryte ut en krig mellom kvinner og menn så ville jeg stelt meg på kvinnenes side da de er mer rasjonelle, fornuftige , taktiske og smartere enn menn. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 hours ago, WubWub said:

men realiteten er at menns holdninger om kvinner selv her i Norge er helt for jævlige og uakseptable. 

Ah.
Morsomt eventyr.
Du tror ikke det er hunn-apenes kamp om hannenes gunst som bidrar til deres egen hysteriske undergang, da?

2 minutes ago, WubWub said:

Ok. Om det skulle bryte ut en krig mellom kvinner og menn så ville jeg stelt meg på kvinnenes side da de er mer rasjonelle, fornuftige , taktiske og smartere enn menn. 

heh.
Så ifra objektivisering til total krig. Underholdende mannlig nevrose.

Endret av Mithrandates
  • Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Mithrandates skrev:

Ah.
Morsomt eventyr.
Du tror ikke det er hunn-apenes kamp om hannenes gunst som bidrar til deres egen hysteriske undergang, da?

heh.
Så ifra objektivisering til total krig. Underholdende mannlig nevrose.

nei, kvinner er fredelige og varme. et samfunnet ledet av kvinner = et varmt samfunn

Skrevet
2 minutes ago, WubWub said:

nei, kvinner er fredelige og varme. et samfunnet ledet av kvinner = et varmt samfunn

Sieg heil.

Gjest NotNaomi
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler for å kommentere en del av det som har blitt sagt i tråden. Jeg er ingen iherdighet feminist, selv om det kan høres sånn ut nå..

1. Det er ingen tvil om at kvinner blir objektivisert i større grad enn menn. At noen kan tro noe annet er helt hårreisende. Selv om det finnes en og annen reklame med en halvnaken mann med six pack, kan det ikke sammenlignes med den objektiviseringen av kvinner som foregår. For å nevne noen eksempler:
- Kvinner i mediene blir gjerne dømt ut i fra hva de har på seg og hvordan de ser ut, heller enn hva de har å si

- Det portretteres nesten unntaksvis "perfekte" kvinnekropper på TV når det er lettkledde scener. Når det kommer til menn, får man derimot ofte se også normale kropper, og ikke bare idealet. 

- Se bare på den beryktede musikkvideoen til markus og martinius. De var da 14/15 år, og hadde med lettkledde jenter i bikini osv i musikkvideoen, som man antar er og/eller skal forestille å være jevngamle med dem. Se det for deg motsetningsvis - Hvordan hadde det sett ut dersom ei jente på 14/15 år laget musikkvideo der det sprang rundt jevngamle gutter i baroverkropp og utelukkende med six pack?

- Diverse russesanger gir klart og tydelig et uttryk for dette temaet...

- Og listen går videre...

2. Nei, det er ikke enklere for en kvinne å oppnå idealkroppen, heller tvert i mot. Menn har mer testosteron i kroppen, og bygger således muskler enklere - ergo er det lettere for menn å forme kroppen ved hjelp av trening. Det er mye vanskeligere for en kvinne å bygge en stor rumpe enn det er for en mann. Og ingen har vondt av å trene styrke, selvfølgelig inntil en viss grad. Kvinner derimot, må gjerne betale tusenvis av kroner samt gjennomgå risikable operasjoner for å oppnå idealkroppen. Har man ikke smal midje i forhold til hoftene, så er dette ikke noe man kan trene seg til. Har man ikke store pupper så kan man ikke trene seg til større, osv. Man kan dermed se det slik at guttas idealer gjerne er oppnåelige, men det er ikke alltid kvinners - nettopp fordi disse er kjøpt og betalt (er fysisk umulig å se ut som kardashians f. eks.)

Når det gjelder gutters størrelse på penis og jenters utseende på vagina kan vi jo si at det er sånn ca likestilt når det gjelder å oppnå et ideal. 

Du får se på videoer som kvinnelige artister legger ut. Se hvordan gutter og menn ser ut i dem.

Hvilke lettkledde scener på tv snakker du om? 

Jenter operer. Gutter trener og bruker anabole steroider. Det er faktisk mer utbredt enn hva det snakkes om!

Enig ang russesangene.

Skrevet
40 minutter siden, WubWub skrev:

Om du setter deg litt inn i historien så vil du fort finne ut at kvinner er ikke noe fredelige enn menn.

Kvinner er ikke perfekte søte snille skapninger. De er som vi menn de fleste av dem er skikkelige personer men en del av dem er ondskapsfulle, egoistiske, arrogante osv.

Kvinner er verken bedre eller verre enn det menn er. Kvinner er like ille og like gode som det menn er. 

Anonymkode: 15af7...11c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du setter deg litt inn i historien så vil du fort finne ut at kvinner er ikke noe fredelige enn menn.

Kvinner er ikke perfekte søte snille skapninger. De er som vi menn de fleste av dem er skikkelige personer men en del av dem er ondskapsfulle, egoistiske, arrogante osv.

Kvinner er verken bedre eller verre enn det menn er. Kvinner er like ille og like gode som det menn er. 

jeg ler litt, du ber meg sette meg inn i historie? jeg elsker prate historie. gi meg en epoke vi kan diskutere :)

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, WubWub skrev:

Både ja og nei. Det er like latterlig å avvise biologiske faktorer som det er og avvise miljømessige faktorer, de begge spiller en rolle i skapelsen av en identitet. Problemet du og andre her inne har, dine motpoler, er at dere er låst i et agenda drevet mønster. 

• Liker 1
Skrevet

Synes det er fint at vi har noen mannlige brukere som faktisk tar et oppgjør mot kvinnehatet. 

Anonymkode: b7a57...ed1

Skrevet
7 timer siden, C.Tramell skrev:

Dere har tydeligvis ingen som helst anelse om hva som kreves for å bli kvitt cellulitter. Bare der har du en kamp som ikke er lett å vinne, så jeg må si jeg synes dere er litt søte når dere tror det er en enkel sak å oppnå den ideelle kvinnekroppen :) 

Jeg tror ikke at menn flest engang vet hva cellulitter og strekkmerker er.

Viser til et forhold hvor jeg hadde vært sammen med ei jente som hadde ei kjempe flott rumpe. En dag spør hun meg "har jeg stor rumpe?" og jeg svarer "ja den er diger, neste gang vi skal ut å reise så må vi kjøpe 2 seter til deg", jeg sa dette med en humoristisk tone. Hun lo litt så sa hun "hva med strekkmerkene og cellullittene på rumpa mi?" og jeg svarte "hva er strekkmerker og cellulitter?". så begynte hu vise dette frem på rumpa si. Jeg skjønte ikke et kvekk men jeg så det jo når hun gjorde meg oppmerksom på dette - men jeg brydde meg fremdeles ikke.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er fint at vi har noen mannlige brukere som faktisk tar et oppgjør mot kvinnehatet. 

Anonymkode: b7a57...ed1

Problemet er at dere kvinner roper kvinnehat for alt mulig. 

Gjest C.Tramell
Skrevet
9 hours ago, WubWub said:

Jeg tror ikke at menn flest engang vet hva cellulitter og strekkmerker er.

Viser til et forhold hvor jeg hadde vært sammen med ei jente som hadde ei kjempe flott rumpe. En dag spør hun meg "har jeg stor rumpe?" og jeg svarer "ja den er diger, neste gang vi skal ut å reise så må vi kjøpe 2 seter til deg", jeg sa dette med en humoristisk tone. Hun lo litt så sa hun "hva med strekkmerkene og cellullittene på rumpa mi?" og jeg svarte "hva er strekkmerker og cellulitter?". så begynte hu vise dette frem på rumpa si. Jeg skjønte ikke et kvekk men jeg så det jo når hun gjorde meg oppmerksom på dette - men jeg brydde meg fremdeles ikke.

Hehehe! Velkjent. Ja, jeg vet det er mange menn som hverken vet hva det er eller legger merke til det av seg selv. Tror det er mest vi kvinner selv som har sørget for at cellulitter er blitt noe man skal skamme seg over. Vi sammenligner oss dessverre ofte med de aller mest perfekte. Det er lett å tro at det vanlige er å være helt fri for groper og strekkmerker, for man ser jo knapt avkledde kvinnekropper som ikke er strøkne lenger. Alle lår og rumper som vises i blader, filmer, på reklameplakater og på instagram er glatte og tilnærmet perfekte. 

Jeg har flere ganger sett menn her på KG nevne cellulitter når de skal beskrive kvinners utseende på en negativ måte da, så det er noen av dere også som synes det er motbydelig når lårene har litt groper. 

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet er at dere kvinner roper kvinnehat for alt mulig. 

Problemet er at dere sitter og rakker ned på kvinner 24/7. 

Anonymkode: 6d317...c16

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil

1.kvinner dømmer andre kvinner i media hva de går med og hvordan de ser ut

2. Det vises ikke perfekte kvinnekropper på tv i det hele tatt. Det vises både normalt trente menn og kvinner. Vist vi skal gå til ekstreme eksempler som i filmer så er menn hardest rammet. Menn må bruke farlige anabole steroider for å være bra nok og trene tungt mange ganger i uken. Mens Kvinner kjøper frivelig kroppen sin for penger...pupper og falsk rumpe  for så å eksponere seg selv for penger og berømmelse. Dette er frivelig og ingen som tvinger dem

3. Igjen. Dette er frivelig fra jentes side. Ingen som tvibger dem til å stille lettkledd i sangene deres. De gjør det frivelig for penger og oppmerksomhet og er ikke noe offer i det hele tatt. Ergo...kvinner objektifiserer seg selv 

4.russetiden er en useriøs tid med mye fyll og fanteri. Så må vi også huske at mange av disse russesangene er laget av kvinner selv som synger at de skal pule suge og knulle til dåsen går av. De objektifiserer seg selv!!!

5. Her er punktet du tar mest feil. 10 år med trening så vet jeg dette. For at kvinner skal ha fin kropp trenfer de kun pupper , ræv og slank kropp. Pupper kan kjøpes. Ræv kan alle få etter kun 3-4 mnd med beintrening. Dere har ellers ingen krav til kroppen. Jenter kan trene kun beine 1 gang i uken og ha superidealkroppen. Mens menn må bruke farlige anabole steroider. Trene alle musklene i kroppen 5 ganger i uke  for å kom.e i hunk modus. Det er mye mye lettere for kvinner å være "fit" enn det er for menn

1. Ja, og menn gjør dette

2. Jo, det gjør det. Både anabole steroider og falsk puppe og rumper er frivillig, ikke bare sistnevnte...! Menn MÅ ikke bruke anabole steroider heller, for de kan enkelt trene seg til en veltrent kropp. Kvinner derimot kan ikke forme kroppen på samme måte, så enkelt.

3. Hallo?? Det er jo produsentene av musikkvideoen som har bestemt dette, og det er snakk om 14 år gamle jenter? Det var uansett ikke poenget, men det viser at samfunnet er helt på jordet

4. Nei, det er ikke kvinner som har laget disse sangene? I så fall må det være et enkelttilfelle, jeg har ikke hørt om det

5. Det er et problem at pupper kan kjøpes. Ikke alle kan få fin rumpe av 3-4 mnd med bentrening, og heller ikke engang med flere års trening (menn derimot!). Og jo, vi har mange krav til kroppen - du stiller tydeligvis ikke flere krav, men menn flest gjør det.
Nei, menn må ikke bruke farlige anabole steroider. Menn kan enkelt trene seg til en flott og veltrent kropp, det trenger ikke å være snakk om digre muskler. De fleste vet at kvinner ikke foretrekker sistnevnte. Det er uansett ingenting i veien med å trene 5 ganger i uken, det gjør jeg selv. Uten at jeg ser ut som idealkvinnen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...