Gå til innhold

Arg! Dårlige bilder fra iPhone!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tipper det har med innstillinger å gjøre, men finner ikke ut av det. Har en iPhone 7, som skal ta bra bilder. Men alle bilder jeg tar blir så innmari små i størrelse, og det blir bare kornete og stygt når jeg vil printe ut større versjon. Hvordan fikser jeg dette?

Anonymkode: 75f26...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Cocosa skrev:

Fordi oppløsningen på telefon er ræva i forhold til et godt speilrefleks. Ikke noe du kan gjøre noe med. 

Jeg skal vel kunne printe ut et ok 10x15 cm bilde? Eller 20x25?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skal vel kunne printe ut et ok 10x15 cm bilde? Eller 20x25?

Jeg sender bildene mine til fremkalling hos butikk. Ingen mobilbilder blir Ok kvalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iPhone 7 plus. Den tar knallgode bilder. Både front og bak kameraene. Ikke kornete i det heletatt. Jeg har bildeprinteren til apple. Kanskje du holder telefonen feil? Eller linsene ikke er rengjort? 

Anonymkode: f149b...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cocosa skrev:

Jeg sender bildene mine til fremkalling hos butikk. Ingen mobilbilder blir Ok kvalitet. 

Som du har tatt med ordentlig kamera da antar jeg? Bildene ser jo bra ut på skjermen, også når det er forstørret. Skjønner ikke hvorfor det da blir så dårlig utskrift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har iPhone 7 plus. Den tar knallgode bilder. Både front og bak kameraene. Ikke kornete i det heletatt. Jeg har bildeprinteren til apple. Kanskje du holder telefonen feil? Eller linsene ikke er rengjort? 

Anonymkode: f149b...2f4

Problemet er bildestørrelsen tror. Siste bilde tatt er 164 kb, det er jo ingenting. Kan jeg endre innstillinger noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som du har tatt med ordentlig kamera da antar jeg? Bildene ser jo bra ut på skjermen, også når det er forstørret. Skjønner ikke hvorfor det da blir så dårlig utskrift. 

Begge deler. Kamerabilder med høy oppløsning er ypperlig kvalitet. Det har med dpi å gjøre. På nett trenger et bilde bare 72 dpi for å bli bra, mens print trenger minst 300. Hvis du ikke vet hva det er, anbefaler jeg deg å Google og lese litt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cocosa skrev:

Begge deler. Kamerabilder med høy oppløsning er ypperlig kvalitet. Det har med dpi å gjøre. På nett trenger et bilde bare 72 dpi for å bli bra, mens print trenger minst 300. Hvis du ikke vet hva det er, anbefaler jeg deg å Google og lese litt om det.

Er dette da en innstilling jeg kan endre på telefonen? Finner det ikke noe sted. Men takk for info, skal google litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette da en innstilling jeg kan endre på telefonen? Finner det ikke noe sted. Men takk for info, skal google litt nå.

Nei. Antall pixler på telefonen din er og vil bli det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone 7 har ett 12 megapixel kamera, noe som er mer en stort nok for å printe ut 10x15 bilder. Sjekk instillingene dine :) 

Anonymkode: 4cba3...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er bildestørrelsen tror. Siste bilde tatt er 164 kb, det er jo ingenting. Kan jeg endre innstillinger noe sted?

Da sender du feil versjon av bildet til fremkalling. De som ligger på telefonen er bare en tumbnail, last ned bildene du skal fremkalle fra icloud så får du full oppløsning. Da skal filstørrelsen være opp mot 4MB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...