Gå til innhold

Utslett rundt øynene

Skadeskutt

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg plages med utslett rundt øynene. Det er kraftigere enn det som vises på bildet. Noen som vet hva det kan komme av? Har gått uten sminke noen dager og de to siste dagene har jeg brukt en annen type mascara for å se om det hjelper. 

Bruker kun mascara av sminke. 

20171010_133445.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får det samme av stress. Får rundt øynene og av og til rundt munnen og på håndleddene.

Anonymkode: fe8a4...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som det er en allergisk reaksjon på mascara. 

Anonymkode: 2ea54...77a

Hm okei. Får se om det blir bedre nå når jeg har byttet. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får det samme av stress. Får rundt øynene og av og til rundt munnen og på håndleddene.

Anonymkode: fe8a4...da0

Stress ja. Det kan det også være. Jeg har ikke menstruasjon for tiden og røyter mye. Noe jeg har satt i sammenheng med at jeg er stresset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du øyekrem? Isåfall er det sannsynlig at det er en reaksjon på den.

Anonymkode: 15dcc...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du øyekrem? Isåfall er det sannsynlig at det er en reaksjon på den.

Nei. Bruker bare litt fuktighetskrem på en q-tips for å fjerne mascara-gris. Men kan jo være det er den. Er Cosmica ansiktskrem. Uparfymert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Skadeskutt skrev:

Nei. Bruker bare litt fuktighetskrem på en q-tips for å fjerne mascara-gris. Men kan jo være det er den. Er Cosmica ansiktskrem. Uparfymert. 

Det kan det absolutt være, for huden rundt øynene er veldig sensitiv og Cosmica ansiktskremer er ikke blant de mest skånsomme for ansiktshuden, selv om den du bruker er uparfymert. Cosmica-produkter kan inneholde flere stoffer som irriterer huden. Påfører du kremen underøynene for å fjerne dryss fra mascara så blir sannsynligvis noe av kremen liggende på den skjøre huden og irritere. Ville sørget for å iallefall fjerne rester av kremen med vann og klut/bomullspads etter at du har tatt vekk søl fra mascara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt med sminke og oppsøk lege. Be om henvisning til en Hudpoliklinikk ved et universitetssukehus. 

Dette kan være MI allergi, noe du bør testes for. https://www.nrk.no/hordaland/birgitte-blei-alvorleg-sjuk-av-ny-type-allergi-1.12392674

Anonymkode: 52492...0aa

Hm, det hørtes skummelt ut. Men jeg har hatt det i noen uker uten at det har blitt verre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...