AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Min mann og jeg har en liten, men fin omgangskrets. Selv om det ikke alltid er like lett å finne tid til å pleie vennskap, er vi egentlig åpne for å utvide vennekretsen vår litt. Det er et foreldrepar i barnehagen til våre barn som virker veldig hyggelige. Vi slår av en prat når vi møtes i garderober, og vi bor ikke så langt fra hverandre. Ungene er ikke helt like i alder, men det er ikke stor aldersforskjell. Vil det være helt merkelig om vi inviterer dem med på en søndagstur i marka for eksempel? Vi kjenner dem jo egentlig ikke, og hvis det plutselig ikke er noen kjemi mellom oss, kan det jo bli helt merkelig. Hvordan hadde dere reagert om noen tok kontakt sånn? Anonymkode: f2f78...6fd
ekkoet Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg ville begynt med å få ungene til å leke om det er mulig. Om ditt barn kunne tenke seg å ha deres barn med hjem, begynn med den invitasjonen. Så kan man heller ta det videre derfra ved å invitere på en felles tur eller til lunsj i en helg.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 2 minutter siden, ekkoet skrev: Jeg ville begynt med å få ungene til å leke om det er mulig. Om ditt barn kunne tenke seg å ha deres barn med hjem, begynn med den invitasjonen. Så kan man heller ta det videre derfra ved å invitere på en felles tur eller til lunsj i en helg. Takk for svar. Det føles ikke helt naturlig iom at ungene egentlig ikke kjenner hverandre så godt (ulike i alder og på ulike avdelinger, men deler garderobe). Husker ikke helt hvordan vi foreldre begynte å snakke sammen, men tror det var helt tilfeldig. Anonymkode: f2f78...6fd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 Personlig hadde jeg syntes det var koselig å få en slik forespørsel. Andre igjen vil kanskje reagere på det som merkelig, dersom barna deres ikke er på samme alder. Pass i alle fall på å spør forelderen av samme kjønn da. Dersom det feks er sånn at du som mor synes du har fått veldig god kontakt med disse barnas far -- uten at barna deres leker sammen, da blir det veldig rart om du foreslår tur i skogen. Hvor stor aldersforskjell snakker vi? Anonymkode: 5aaa1...d8f 4
solmåneogstjerner Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg ville satt pris på det. Hvis jeg ikke vil, sier jeg bare ifra at det ikke passer e.l. Jeg håper at jeg får slike invitasjoner... 😊 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå