Gå til innhold

iPhone 8 eller Samsung Galaxy S8?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå en Samsung S5, og den er snart ferdig. Blitt treg og batteriet er blitt dårligere. Det haster ikke, men jeg har begynt å vurdere en ny.

Jeg har ipad, så jeg kjenner systemet til både de og Samsung sitt, og for å være ærlig synes jeg at Samsung har bedre brukergrensesnitt (er enklere og bedre i bruk), altså jeg liker bruken av Samsung bedre.

Bl.a at de har en tilbakeknapp (høyre knapp nede), de har en oversikt over de appene du nettopp har vært innom, så man lett kan veksle mellom de (venstre knapp nede). Så vidt jeg vet har iphone kun en knapp nede, og det er til forsida, eller tilbake til den forsida du forlot da du gikk inn på en app. Og det gjør at bruken blir mer tungvint for meg.

Jeg bruker tlf mye til streaming (Netflix, Youtube osv), og da er det veldig greit å lett kunne bytte mellom apper via den venstre knappen nede (som gir deg en oversikt over apper du har brukt, og gir deg mulighet til straks å gå tilbake til dem). Det er f.eks greit når man mottar en sms, messengermelding eller om noen ringer mens man ser film via Chromecast. Da kan man lett veksle mellom apper, mens de surrer og går i bakgrunnen (f.eks Netflix). Og man kan administrere apper mens man er inne på en annen. Dvs sette Chromecast på pause fordi man med et tastetrykk nederst i venstre hjørne kan gjøre det, mens man snakker i tlf. Hvordan funker det med iPhone?

Med Samsung, så kan man administrere mye ved å bruke nedre del av skjermen. Mens med iphone (ipad), så må man opp i øvre del av skjermen for å lukke eller gå tilbake. Det er greit det, men det betyr færre bevegelser med Samsung sitt system. Så for meg er Samsung hittil det beste. Skulle jeg kjøpt et nytt nettbrett nå, så ville jeg sterkt vurdert Samsung sine pga brukervennlighet. 

Så ser jeg at Iphone nå har fått trådløs lading. Og det er jo bra! Og det er derfor jeg vurderer den. Et godt kamera er også verdifullt for meg, og det har jo både Samsung og iPhone. Men hva mer?

Så hva synes dere, som har enten den ene eller den andre av disse to? Eller som har mer erfaring enn meg? Jeg er jo litt treg på markedet. Hva mener dere er best av iPhone 8 eller Samsung Galaxy S8? Og hvorfor? Og hvordan er den ene eller andre den beste for mitt behov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Majott skrev:

Så hva synes dere, som har enten den ene eller den andre av disse to? Eller som har mer erfaring enn meg? Jeg er jo litt treg på markedet. Hva mener dere er best av iPhone 8 eller Samsung Galaxy S8? Og hvorfor? Og hvordan er den ene eller andre den beste for mitt behov?

http://www.trustedreviews.com/news/iphone-8-vs-samsung-galaxy-s8-3286367

http://www.express.co.uk/life-style/science-technology/860914/Samsung-Galaxy-S8-v-iPhone-8-Plus-best-smartphone

Anonymkode: 64e79...f03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...