Gå til innhold

Finnes det noen frukt-te som faktisk smaker frukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle disse frukt-te jeg har prøvd smaker jo egentlig kunstig og egentlig ikke mye frukt.

Vet du om noen te som faktisk smaker frukt, og som du vil tipse om? Hvilken butikk er den å få tak i?

Anonymkode: 48245...d79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nypete. Finnes i mange butikker. Man får også kjøpt glass med nypeekstrakt som skal blandes i varmt vann. Deilig :kaffekopp:

Anonymkode: 47d88...f8e

Skrevet

Jeg har en te laget av små, tørkede mangobiter. Den var så god at jeg begynte spise mandelbitene istedetfor å ha dem i teen

Du kan kjøpe te på nett. Om du bor i en by er det sikkert noen som kan anbefale butikker

Anonymkode: 61b61...e1f

Skrevet

På søstrene Grene har de en fruktte som smaker nydelig. 

• Liker 2
Skrevet

De aller fleste frukt-teer du får kjøpt i vanlig matbutikk, med unntak av nypete, er gjerne smaksatt svart te.

Skal du ha noe med fruktsmak, så må du kjøpe noe basert på frukt. Type infusions...

Jeg liker best Celestial sine, men har ikke funnet noe annet sted å kjøpe dem enn på iherb.com. (Wild berry zinger er min favoritt, men den smaker kanskje kunstig, siden jeg synes den smaker bruspulver...)

Anonymkode: 10f9a...ded

Skrevet

Helst kjøp te i løsvekt. Sånne teer i pose får smak av den. Forringer kvaliteten.  

Anonymkode: 4a0ea...430

• Liker 2
Skrevet

Solbærte smaker solbær. Men det er jo bær, og ikke frukt.

Jeg synes disse er gode. Men hvorvidt de smaker ekte frukt eller ikke, skal jeg ikke si så mye om.

• Liker 1
Skrevet

Te utavalget i vanlig butikker er latterlig. Prøv disse utlednings butikkene, utvalget er enormt!! 

Jeg har en hel samling og de koster kun 15-30kr per boks med 25 t-poser. Mine favoritter er Alovera + granateple, fiken+plomme+kanel, fiken+grapefrukt og mango. Disse både lukter helt herlig og du kan lett smake hvilken frukt det er med bind for øynene :P 

Anonymkode: 60b08...2dd

Skrevet

Kjøp i løsvekt på helsekosten eller hos innvandererbutikker.

Skrevet

"Bestemors frukthave" er veldig god. Hvis du bor i Oslo, vet jeg at de har den på Black Cat i Grensen. 

• Liker 2
Skrevet
På 10.10.2017 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Jeg har en te laget av små, tørkede mangobiter. Den var så god at jeg begynte spise mandelbitene istedetfor å ha dem i teen

Du kan kjøpe te på nett. Om du bor i en by er det sikkert noen som kan anbefale butikker

Anonymkode: 61b61...e1f

hvor kjøpte du mangoteen?

Skrevet

Nypete er nydelig, særlig med litt ekstra sitron :) Skikkelig undervurdert te! Sunt og rikt på C-vitamin er det også 

Anonymkode: 65c56...dc0

Skrevet

Jeg må slå et slag for en «gammel traver»: infusjonene fra London Fruit & Herb. De smaker det de sier at de skal smake, og de smaker ganske mye. De fås kjøpt på nett og i en del helsekostforretninger, og de er ikke fælt mye dyrere enn en pakke Earl Grey. 

• Liker 1
Skrevet

Man kan enkelt lage egen te ved å skjære biter av et modent eple og/eller pære og koke det opp i vann. Fersk rykende og naturlig søt fruktte. Om ønskelig kan man tilsette ingefær, kanel, kardemomme, nellik og stjerneanis. Evt bruke classic yogi tea med fruktbiter oppi.

Anonymkode: f99de...a3e

• Liker 3
Skrevet

Henger meg på London Fruit & Herb sine! De smaker stort sett det som de lover og har et stort utvalg av frukt-te

Gjest JeSuisLouise
Skrevet

Blåbær-te fra Sverige! Den er SÅ god. Tror merket er Frigg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...