Gå til innhold

Finnes det dårlig timing hvis man møter en man liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det alltid bare en unnskyldning for at man ikke liker den personen man har møtt godt nok?

Jeg har datet en fin mann i noen måneder. Han har vært åpen om at han har hatt det vanskelig etter at han fant ut tidligere i år at kona hans hadde inngått et forhold til en venn (hennes) bak ryggen hans. Jeg har derfor vært forberedt på det som nå kom, nemlig at han ikke er klar for å gå inn i noe og binde seg til en ny person. Han sa at han skulle ønske han klarte det med meg, men at det ikke er riktig timing.

Hvis dette med timing kom fra en som ikke hadde vært gjennom det han har, ville jeg tenkt at det bare var en dårlig unnskyldning. Men denne mannen har jo hatt det vondt og har det vel også til dels fortsatt. Er det noen ganger slik at noen som kunne vært rette for hverandre møtes på feil tidspunkt slik at det ikke går likevel? 

Jeg må jo uansett bare gå videre så lenge han ikke er klar for noe seriøst med meg nå. Men jeg lurer fortsatt på dette... 🙁

Anonymkode: 2e120...5a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ikke interessert nok i deg, elsker nok kona si fremdeles. Men det var fint å kose seg mes uforpliktende sex.

Anonymkode: 6e5d9...7fa

• Liker 5
Skrevet

Jeg var i et laaangt samboerskap og opplevde utroskap. Følelsene mine for vedkommende var 100% over, jeg hadde aldri gått tilbake. Etter noen måneder traff jeg en som det sa full klaff med, men jeg var ikke klar for et nytt seriøst forhold. Så ja, det går an å møte noen på feil tidspunkt. De som sier at det ikke går an har ikke vært der selv og mangler kunnskap om det.

Anonymkode: b140f...464

• Liker 8
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i et laaangt samboerskap og opplevde utroskap. Følelsene mine for vedkommende var 100% over, jeg hadde aldri gått tilbake. Etter noen måneder traff jeg en som det sa full klaff med, men jeg var ikke klar for et nytt seriøst forhold. Så ja, det går an å møte noen på feil tidspunkt. De som sier at det ikke går an har ikke vært der selv og mangler kunnskap om det.

Takk for svar. Det er på en måte godt å høre, for da føler jeg meg ikke så dum som trodde han likte meg. ☹️ Tok det lang tid før du ble klar igjen?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det er på en måte godt å høre, for da føler jeg meg ikke så dum som trodde han likte meg. ☹️ Tok det lang tid før du ble klar igjen?

Det tok 1 år, men jeg fikk han ikke tilbake før 3 år etterpå

• Liker 2
Skrevet

Timing kan absolutt ha noe å si, ja. Folk som sier noe annet, mangler livserfaring og realitetsorientering.

Anonymkode: f8bd7...7ac

• Liker 2
Skrevet

Det går fint an å møtes på feil tidspunkt og likevel være glad i hverandre. Etter ett langt forhold er det mange som trenger å finne tilbake til den personen de var før forholdet, siden det er normalt å føle at man har mistet deg selv gjennom alt sammen. Tror kanskje det er best for deg også at du lar han komme over dette, selv om det er fryktelig trist å høre og jeg føler med deg. Men sjangsen er alltid der for at det er deg han tar kontakt med først når han føler seg tilbake igjen som sitt gamle jeg. 

• Liker 3
Skrevet

Han er antagelig ikke over kona. 

Anonymkode: b1873...bfa

Skrevet

Det tar tid å komme seg etter et brudd, og spesielt et tungt brudd som det der.

8 minutter siden, Aloe_Vera skrev:

Det går fint an å møtes på feil tidspunkt og likevel være glad i hverandre. Etter ett langt forhold er det mange som trenger å finne tilbake til den personen de var før forholdet, siden det er normalt å føle at man har mistet deg selv gjennom alt sammen. Tror kanskje det er best for deg også at du lar han komme over dette, selv om det er fryktelig trist å høre og jeg føler med deg. Men sjangsen er alltid der for at det er deg han tar kontakt med først når han føler seg tilbake igjen som sitt gamle jeg. 

Jeg har selv opplevd dette. Møtte noen, men det var for tidlig, jeg hadde ikke fått lukket alle dører og lagt det vonde bak meg. Jeg brøt derfor og lot han gå. jeg tok kontakt igjen et år senere, men da hadde han møtt en annen. Og det er helt greit. For det kunne like gjerne slått motsatt vei, at jeg aldri tok kontakt. Nå har jeg forøvrig møtt en annen som jeg kjenner er en mye bedre match for meg. Så det var nå riktig tross alt, selv om jeg en stund angret på at jeg lot han gå. Men det var nødvendig.

Jeg tror du skal prøve å gi helt slipp på han. Om han ombestemmer seg så tar han nok kontakt, men det er ikke noe du bør gå og håpe på.

Anonymkode: e4db1...deb

Skrevet

Igjen, takk for svar. Jeg prøver å gå videre, men det er ikke så lett. Tankene mine kretser rundt han hele tiden. Det hadde vært enklere hvis han bare ikke hadde noen følelser for meg og avviste meg på det grunnlaget. Jeg er jo også redd for at å bryte kontakten helt vil gjøre at han har glemt meg innen han er klar igjen. ☹️

Skrevet
På 10/10/2017 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Eller er det alltid bare en unnskyldning for at man ikke liker den personen man har møtt godt nok?

Jeg har datet en fin mann i noen måneder. Han har vært åpen om at han har hatt det vanskelig etter at han fant ut tidligere i år at kona hans hadde inngått et forhold til en venn (hennes) bak ryggen hans. Jeg har derfor vært forberedt på det som nå kom, nemlig at han ikke er klar for å gå inn i noe og binde seg til en ny person. Han sa at han skulle ønske han klarte det med meg, men at det ikke er riktig timing.

Hvis dette med timing kom fra en som ikke hadde vært gjennom det han har, ville jeg tenkt at det bare var en dårlig unnskyldning. Men denne mannen har jo hatt det vondt og har det vel også til dels fortsatt. Er det noen ganger slik at noen som kunne vært rette for hverandre møtes på feil tidspunkt slik at det ikke går likevel? 

Jeg må jo uansett bare gå videre så lenge han ikke er klar for noe seriøst med meg nå. Men jeg lurer fortsatt på dette... 🙁

Det finnes dårlig timing jo. Jeg møtte drømmedamen på byn en helg og vi rotet heftig en stund. Men pga vi begge  ylig hadde blitt single og det forsatt eksisterte uoppgjort oppgjør og følelser for ex kjærestene våres så ble det aldri noe mer. Nå er det 6 mnd siden jeg har snakket med henne og føler det blir for dumt å ta kontakt etter så lang tid. Så ja feil sted og tid eksisterer

Anonymkode: 62030...d22

Skrevet

Jeg møtte drømmemannen da han fremdeles var i et forhold. Han avsluttet forholdet raskt, men var ikke klar for noe nytt.

Men her sitter jeg, gift for 10 året på rad med 2 flotte barn og er utrolig glad for at jeg valgte å vente på han (tok 1 år)

Anonymkode: a0bd6...073

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte drømmemannen da han fremdeles var i et forhold. Han avsluttet forholdet raskt, men var ikke klar for noe nytt.

Men her sitter jeg, gift for 10 året på rad med 2 flotte barn og er utrolig glad for at jeg valgte å vente på han (tok 1 år)

Holdt dere på mens du ventet eller hadde dere bare sporadisk kontakt? Sitter i samme båten selv nå. Men har ikke tatt kontakt med henne fordi det er så lenge  siden vi har snakket sammen. 6 mnd at jeg syns det blir rart å ta kontakt

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holdt dere på mens du ventet eller hadde dere bare sporadisk kontakt? Sitter i samme båten selv nå. Men har ikke tatt kontakt med henne fordi det er så lenge  siden vi har snakket sammen. 6 mnd at jeg syns det blir rart å ta kontakt

Vi holdt kontakten hele tiden. Jeg stilte han aldri et ultimatum fordi da visste jeg at han kom til å svare nei. 

Var ikke sånn at jeg satt hjemme å ventet på han. Jeg var ute og traff andre, men ingen var like bra. Så en dag var han plutselig klar.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi holdt kontakten hele tiden. Jeg stilte han aldri et ultimatum fordi da visste jeg at han kom til å svare nei. 

Var ikke sånn at jeg satt hjemme å ventet på han. Jeg var ute og traff andre, men ingen var like bra. Så en dag var han plutselig klar.

Hvorfor var ingen like bra? Hva var det som gjordet at det var absolutt ham?

Skrevet
På 10.10.2017 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Hvis man er midlertidig sjuk passer det jo litt dårlig.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var ingen like bra? Hva var det som gjordet at det var absolutt ham?

Jeg er ikke den anonyme du spør men....

Jeg tror nok at mange, spesielt i dag, lett føler at de kan byttes ut og det er litt vondt å tenke på. For min del fungerer det ikke sånn.

Jeg kan møte mange interessante og flotte mennesker rett som det er men uten følelsesbiten fungerer det ikke. Har jeg følelser for A så må det noe "stort til" for at følelsene skal forsvinne. Svaret mitt er at den man vil ha er mer enn bra nok, så selv om andre er like bra (faktisk) så er det likevel ikke den personen jeg har følelser for og da er det ikke mulig. Da må jeg først miste følelser for A før jeg kan like B.

Anonymkode: 5b049...da6

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig finnes det dårlig timing.  Jeg møtte for eksempel samboeren min 8 dager etter at eksen min dro fra meg og mens samboeren min fortsatt bodde på krisesenter på grunn av sin eks. Hun var alvorlig kronisk syk/funksjonshemmet og jeg akutt alvorlig syk og ingen av oss hadde et sted å bo. 

Ikke akkurat ideelle forhold å bygge noe sammen under. Ingen hadde tro på oss som par og det ble mye baksnakking og var mange tøffe tak som vi kanskje hadde unngått dersom vi hadde møtt hverandre et år eller to senere. Men vi har nå vært sammen i over tolv år og planlegger bryllup til sommeren, så man skal aldri si aldri. 

Anonymkode: 80e37...d9b

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig finnes det dårlig timing.  Jeg møtte for eksempel samboeren min 8 dager etter at eksen min dro fra meg og mens samboeren min fortsatt bodde på krisesenter på grunn av sin eks. Hun var alvorlig kronisk syk/funksjonshemmet og jeg akutt alvorlig syk og ingen av oss hadde et sted å bo. 

Ikke akkurat ideelle forhold å bygge noe sammen under. Ingen hadde tro på oss som par og det ble mye baksnakking og var mange tøffe tak som vi kanskje hadde unngått dersom vi hadde møtt hverandre et år eller to senere. Men vi har nå vært sammen i over tolv år og planlegger bryllup til sommeren, så man skal aldri si aldri. 

Anonymkode: 80e37...d9b

Ting er ikke bestandig som man skulle tro! Super historie :helen: 

Anonymkode: 7c486...b82

• Liker 2
Skrevet
På 10.10.2017 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Du svarer egentlig på ditt eget spørsmål her. Du ser jo selv at det ikke stemmer at det bare er en unnskyldning

Vil si at å se på slike ting i svart-hvitt er svært urealistisk og lite gjennomtenkt. Mennesker er individer i forskjellige situasjoner og tilstander. Noen bruker sikkert unnskyldninger "det passer ikke nå", men andre kan faktisk mene det. Han har langt flere og bedre alternativer å velge mellom av unnskyldinger enn det han har fortalt deg. 

Det siste du skriver som er uthevet bør man tenke over. Veldig stort av deg å se det på den måten. 

Anonymkode: 7c486...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...