AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Hei, Jeg har gått ned ca. 11 kg over laaaaang tid, og har hver gang jeg har stått litt stille eller trodd jeg har gått opp bittelitt gått ned igjen. Men denne uken og forrige går jeg liksom ikke ned, uansett hvor "lite" jeg spiser og hvor "mye" jeg trenger... Utrolig uggen følelse.. Jeg vil ikke skrive hvor mange kcal osv da alt ser ut til å bli fjernet. Men en dag jeg trente hadde jeg ganske lavt kaloriiinntak og jeg fikk fortsatt ikke ned. Så kom jeg på noe, har trent en del stryke også, ikke noe heavy, men kanskje 3 timer i uken til sammen. KAN det være muskler? Føler jeg ser litt hoven ut i ansiktet så føler det er fett. Så dårlig følelse, er så utrolig redd for å gå opp i vekt igjen. Men spiser og drikker 100% annerledes enn for et år siden, så tror det skal mye til å gå tilbake dit. Og er til og med fortsatt klasifissert som overvektig, så fikk denne i fleisen når jeg sjekket nå Your body mass index is 26.3 (overweight). Time to hit the gym! Sweet. Anonymkode: 8112b...ba4
Pringle Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Vekta går opp og ned fra dag til dag uansett hva du gjør. Trening fører ofte til væskeretensjon for reparasjon av muskler. 1 kilo vann veier det samme som 1 kilo fett. Etterhvert som du går ned i vekt, går vektnedgangen saktere. På grunn av dette, og det over, vil det oftere og oftere kunne se ut som vekta står stille, eller til og med går opp. Du går ikke noe fortere ned om du sulter deg. Du går bare raskere på en smell. Det er ofte mye lurere å basere seg på fakta enn på følelser (ikke alltid, men ofte). Hovenhet er ikke fett, det en reaksjon på en skade, eller sykelig væskeretensjon. Jeg ville ha kvittet meg med tjenester som gir meningsløse og demotiverende råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå