Gå til innhold

Kortere varighet på mensen etter utskrapning - normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hadde utskrapning etter MA/BO i uke 12, i juli, abortpillene ville ikke virke. Jeg blødde unormalt mye etter utskrapningen og lå mange timer på sykehuset etter inngrepet. Ellers ingen komplikasjoner. 

Jeg blødde deretter i 3,5 uke, og hadde et par dager "fri" før mensen kom. Mensen var middels kraftig men stoppet opp etter 5 dager. Spottet mye og hadde et par større blødninger fram til neste mens som kom etter 29 dager. Denne mensen varte i bare 3 dager. Spottet et par dager uka etter det. Har nå hatt tredje mens etter utskraping, den kom etter 28 dager. Jeg hadde fryktelig vondt dagen før (ikke normalt for meg) og den varte i bare 2 dager denne gangen.

Jeg skjønner ingenting. Jeg har alltid hatt 7 dagers menstruasjoner og de har vært ganske kraftige de 3-4 første dagene for så å avta. Nå er det kort varighet og blør ikke så veldig kraftig første dagen heller, ikke slik jeg er vant til iallfall. 

Jeg føler meg ikke spesielt glad for å nå ha kortere og kortere varighet på mensen, er redd livmora mi er ødelagt etter utskrapningen og at jeg kanskje ikke har eggløsning heller (vi er prøvere igjen). Har noen her erfaringer med dette? Normalt eller unormalt etter utskrapning? Burde jeg dra til lege eller se det an litt til? 

Jeg har et svangerskap bak meg som endte med KS, så har allerede hatt inngrep i livmora før utskrapningen. 

Takk på forhånd :) 

Anonymkode: 8b57b...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...