AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Hei 2 av mine familie medlemmer har har hatt galleblære stein. De måtte opreres for å fjerne. Jeg har også smerter på høyre side ved ribbein. Jeg var hos fastlegen. Han ga meg bare voltaren tabletter. Det hjalp ikke. Og han sendte henvisning til gynekolog for gynekologisk undersøkelse. Kan gyn se om det er noe med galleblære? Kan man finne det ut ifra blodprøver? Leste på google at man kan se det via ultralyd også. Skal jeg be legen min lage henvisning på ultralyd også?? Anonymkode: ba573...048
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Da jeg hadde gallestein ble dette sjekket med ultralyd på sykehuset. De så vel også noe på blodprøve på sykehuset tror jeg. Jeg ble sendt med ambulanse til sykehus på grunn av intense, akutte magesmerter - og legevakten trodde det var noe annet. Men på sykehuset fant de fort ut at det var gallestein. Opererte ut galleblæren kort tid etter dette. Anonymkode: c8477...3e1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 Det er UL som gir nøyaktig diagnose. Men også blodprøver kan vise at en stein sitter fast og hindrer galle fra å komme ut. En gynekolog kan ikke se en gallestein. Det er jo helt merkelig at legen din sender deg til en gynekolog når du har smerter ved ribbeina. Det er jo ikke førstevalget ihvertfall. Anonymkode: 2bac0...978
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er UL som gir nøyaktig diagnose. Men også blodprøver kan vise at en stein sitter fast og hindrer galle fra å komme ut. En gynekolog kan ikke se en gallestein. Det er jo helt merkelig at legen din sender deg til en gynekolog når du har smerter ved ribbeina. Det er jo ikke førstevalget ihvertfall. Anonymkode: 2bac0...978 Jeg får dra til legen igjen. Be han lage rekvisisjon på blod prøver . Blir man sendt til ullevål for UL? Anonymkode: ba573...048
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får dra til legen igjen. Be han lage rekvisisjon på blod prøver . Blir man sendt til ullevål for UL? Anonymkode: ba573...048 Du kan be om UL der du selv vil. Sjekk ut hvor det er kortest ventetid på frittsykehusvalg.no Anonymkode: 2bac0...978
fresia Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 det virker som fastlegen din tror det er noe annet siden du ble henvist til gynekolog. ved mistanke om gallestein hadde det vært naturlig at det ble tatt blodprøver og henvist til ultralyd og/eller MR. nevnte legen din noe om gallestein?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå