AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Noen i samme situasjon? Søker ledende stillinger, har master m.m, har god erfaring fra div., har jobbet for lenge på samme sted: har også vært omorganisering og har dermed fått nye kolleger og «sjef»: ikke bra...😱🤷♀️😂😒! Problemet er: hvordan ikke stagnere, er skikkelig lei av nåværende og vil gjerne ha noe nytt! Hvordan vet man at man blir en god match og at man pssser inn og fikser ny jobb? Hvordan få intervju - når konkurransen er stor, åpenbart! Anonymkode: d648e...b79
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen i samme situasjon? Søker ledende stillinger, har master m.m, har god erfaring fra div., har jobbet for lenge på samme sted: har også vært omorganisering og har dermed fått nye kolleger og «sjef»: ikke bra...😱🤷♀️😂😒! Problemet er: hvordan ikke stagnere, er skikkelig lei av nåværende og vil gjerne ha noe nytt! Hvordan vet man at man blir en god match og at man pssser inn og fikser ny jobb? Hvordan få intervju - når konkurransen er stor, åpenbart! Anonymkode: d648e...b79 Min første tanke: hvis søknadene dine har samme språk som dette innlegget, så er vel det grunnen til at du ikke får intervjuer. Jeg må legge godvilja til for å tolke innlegget ditt, og de aller fleste i ansettelsesprosesser har ikke så mye godvillje å legge til. Anonymkode: 8b0e1...39b 26
Gjest skorpio Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen i samme situasjon? Søker ledende stillinger, har master m.m, har god erfaring fra div., har jobbet for lenge på samme sted: har også vært omorganisering og har dermed fått nye kolleger og «sjef»: ikke bra...😱🤷♀️😂😒! Problemet er: hvordan ikke stagnere, er skikkelig lei av nåværende og vil gjerne ha noe nytt! Hvordan vet man at man blir en god match og at man pssser inn og fikser ny jobb? Hvordan få intervju - når konkurransen er stor, åpenbart! Anonymkode: d648e...b79 Akkurat det med å naile intervju eller i det hele tatt bli innkalt synes jeg er vanskelig selv. Det eneste rådet jeg kan gi er at du kanskje må finpusse litt på CV-en, det er veien til å få intervju. I tillegg spør også folk du kjenner, da det virker som eneste måte å få jobb på om dagen, altså det å ha kontakter.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min første tanke: hvis søknadene dine har samme språk som dette innlegget, så er vel det grunnen til at du ikke får intervjuer. Jeg må legge godvilja til for å tolke innlegget ditt, og de aller fleste i ansettelsesprosesser har ikke så mye godvillje å legge til. Anonymkode: 8b0e1...39b Dette er rent vrøvl. Dersom terskelen for å skrive et innlegg på Kvinneguiden skal være at det må holde samme nivå som en masteroppgave blir det ikke mye diskusjon. Med mindre man ikke kan stave mener jeg at et innlegg her langt fra representerer måten man skriver på i en faglig eller profesjonell sammenheng. TS, jeg er også høyt utdannet og søker jobb. Har ikke fått et eneste intervju. Jeg er nyutdannet, men jeg tror likevel det sier litt om arbeidsmarkedet for tiden. Jeg har fått CV og søknad dobbel- og tripplsjekket, også av en som jobber med rekruttering, så ingenting er galt der. Jeg er imidlertid kvinne i slutten av tyveårene og begynner å lure på om jeg taper for yngre kvinner og mannlige søkere. Anonymkode: ede28...2a4 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er rent vrøvl. Dersom terskelen for å skrive et innlegg på Kvinneguiden skal være at det må holde samme nivå som en masteroppgave blir det ikke mye diskusjon. Med mindre man ikke kan stave mener jeg at et innlegg her langt fra representerer måten man skriver på i en faglig eller profesjonell sammenheng. TS, jeg er også høyt utdannet og søker jobb. Har ikke fått et eneste intervju. Jeg er nyutdannet, men jeg tror likevel det sier litt om arbeidsmarkedet for tiden. Jeg har fått CV og søknad dobbel- og tripplsjekket, også av en som jobber med rekruttering, så ingenting er galt der. Jeg er imidlertid kvinne i slutten av tyveårene og begynner å lure på om jeg taper for yngre kvinner og mannlige søkere. Anonymkode: ede28...2a4 Takk for svar alle! Du er i slutten av 20-årene og lurer på om du taper for yngre kolleger? 😮 Da kan jo jeg pensjonere meg i går, jeg er 45! 👩🙂 Anonymkode: d648e...b79 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 55 minutter siden, skorpio skrev: Akkurat det med å naile intervju eller i det hele tatt bli innkalt synes jeg er vanskelig selv. Det eneste rådet jeg kan gi er at du kanskje må finpusse litt på CV-en, det er veien til å få intervju. I tillegg spør også folk du kjenner, da det virker som eneste måte å få jobb på om dagen, altså det å ha kontakter. Ja enig, virker som om kontakter er eneste veien. På den annen side, det er jo en del annonser i LinkedIn/FINN etc. Anonymkode: d648e...b79
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #7 Skrevet 10. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min første tanke: hvis søknadene dine har samme språk som dette innlegget, så er vel det grunnen til at du ikke får intervjuer. Jeg må legge godvilja til for å tolke innlegget ditt, og de aller fleste i ansettelsesprosesser har ikke så mye godvillje å legge til. Anonymkode: 8b0e1...39b Takk for ditt innspill. Anonymkode: d648e...b79
Gjest skorpio Skrevet 10. oktober 2017 #8 Skrevet 10. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja enig, virker som om kontakter er eneste veien. På den annen side, det er jo en del annonser i LinkedIn/FINN etc. Anonymkode: d648e...b79 Fordi bedrifter er forpliktet til å legge ut annonser, selv om de allerede vet hvem de skal ansette.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #9 Skrevet 10. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle! Du er i slutten av 20-årene og lurer på om du taper for yngre kolleger? 😮 Da kan jo jeg pensjonere meg i går, jeg er 45! 👩🙂 Anonymkode: d648e...b79 Mener at jeg kanskje blir silt ut fordi mange tror jeg kommer til å bli gravid med en gang, da er det bedre å ansette en som ihvertfall skal jobbe et par år eller er som deg, mest sannsynlig ferdig med barn Anonymkode: ede28...2a4 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #10 Skrevet 10. oktober 2017 Har du den rette kompetansen til disse ledende stillingene da? Har du ledererfaring fra tidligere? Det er vel forholdsvis vanlig å "jobbe seg opp", så kanskje du bør justere kravene dine noe? Anonymkode: 2072e...0a3 9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #11 Skrevet 10. oktober 2017 5 minutter siden, skorpio skrev: Fordi bedrifter er forpliktet til å legge ut annonser, selv om de allerede vet hvem de skal ansette. Ikke i private selskaper. Anonymkode: 2072e...0a3 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #12 Skrevet 10. oktober 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle! Du er i slutten av 20-årene og lurer på om du taper for yngre kolleger? 😮 Da kan jo jeg pensjonere meg i går, jeg er 45! 👩🙂 Anonymkode: d648e...b79 Når man er i slutten av 20-årene som kvinne vil mange arbeidsgivere anta at man vil stifte familie snart, og da forsvinne i permisjon og eventuell sykemelding om man har et tøft svangerskap. Det er åpenbart at kvinner i denne alderen kan ryke på grunn av det. Dette er de dårlige sidene av arbeidslivet. Anonymkode: c73dd...da3 1
Glitnir Skrevet 10. oktober 2017 #13 Skrevet 10. oktober 2017 Har du noe ledererfaring fra tidligere? Om ikke, så tipper jeg mye ligger der. Å få sin første lederstilling kan være litt som å få sin første jobb som nyutdannet - du blir forbigåttt sv de med erfaring. Veldig mange får derfor første lederjobb ved internt opprykk, og søker seg videre etter å ha fått erfaring på den måten. Noen mulighet for det hos deg? 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #14 Skrevet 10. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du den rette kompetansen til disse ledende stillingene da? Har du ledererfaring fra tidligere? Det er vel forholdsvis vanlig å "jobbe seg opp", så kanskje du bør justere kravene dine noe? Anonymkode: 2072e...0a3 Ja Anonymkode: d648e...b79
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #15 Skrevet 10. oktober 2017 20 minutter siden, Glitnir skrev: Har du noe ledererfaring fra tidligere? Om ikke, så tipper jeg mye ligger der. Å få sin første lederstilling kan være litt som å få sin første jobb som nyutdannet - du blir forbigåttt sv de med erfaring. Veldig mange får derfor første lederjobb ved internt opprykk, og søker seg videre etter å ha fått erfaring på den måten. Noen mulighet for det hos deg? Dessverre ingen mulighet der jeg er. Er for lite og fastlåst. Takk for innspill! Anonymkode: d648e...b79
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #16 Skrevet 10. oktober 2017 Kanskje www.jobbreg.no er bra. Får prøve hva man har. LinkedIn og jobbreg. Anonymkode: d648e...b79
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #17 Skrevet 10. oktober 2017 Den viktigste faktoren for å få seg fast jobb i dag er - flaks! Anonymkode: 470ef...435
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #18 Skrevet 10. oktober 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den viktigste faktoren for å få seg fast jobb i dag er - flaks! Anonymkode: 470ef...435 Kanskje det..😊 Anonymkode: d648e...b79
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #19 Skrevet 10. oktober 2017 2 timer siden, Glitnir skrev: Har du noe ledererfaring fra tidligere? Om ikke, så tipper jeg mye ligger der. Å få sin første lederstilling kan være litt som å få sin første jobb som nyutdannet - du blir forbigåttt sv de med erfaring. Veldig mange får derfor første lederjobb ved internt opprykk, og søker seg videre etter å ha fått erfaring på den måten. Noen mulighet for det hos deg? Ikke mye formell ledererfaring i form av personalansvar...men ledende oppgaver og en gjennomfører. Betyr sikkert mye men alle jobber seg ikke «opp» der de er. Anonymkode: d648e...b79
Pudderrosa Skrevet 10. oktober 2017 #20 Skrevet 10. oktober 2017 "Ledende oppgaver" og "ledende stillinger" er ikke det samme som lederoppgaver og lederstillinger, bare så det er sagt.... 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå