Gå til innhold

Hva tenker du om folk som leier bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks voksne folk i 30-40årene, som bor/har bodd på samme plass i mange år, gjerne med barn, og har leid det samme huset/samme leiligheten over mange år. Faste trygge jobber begge to..

Hva tenker du? Jeg tenker "hvorfor eier de ikke egen bolig?"

Det er jo ikke normalt å bo på samme plass, i samme bolig i årevis uten å kjøpe noe eget. 

Her snakker jeg ikke om enslige foreldre, men familier.

Gjeldsproblemer er også i mitt hode når jeg ser slike.

Anonymkode: 886cb...d9a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker ikke så mye. Folk for gjøre akkurat slik det passer dem selv for min del.

Tenker mer om sånne som deg. 

Anonymkode: 94588...4ef

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du at vi skal 'tenke om'-kategorisere alle?? Det er ikke ditt eller mitt sted å skal mene noe om hva andre gjør med sitt liv. Det skader ikke deg på noe som helst måte, heller kommer deg til gode for alle som ikke går inn i boligmarkedet. Alle som skal kjøpe bolig er med på å presse prisene opp, ergo: dess flere som holder seg ute dess lavere blir prisen for å kjøpe.

Tenk på deg og ditt eget liv i stedet for å legge deg  opp i og dømme andre utfra valg dem gjør som du ikke vet noe om!!!

Anonymkode: 79263...f80

• Liker 7
Skrevet

Kanskje de hele veien har vært usikre på om de egentlig vil bli boende på stedet så mye lenger.

Kanskje de elsker huset de leier, men det er ikke til salgs.

Kanskje de leier veldig billig og sparer til drømmehuset.

Kanskje de vet de skal arve drømmehuset i løpet av kort tid.

Kanskje de bare ikke har sett noe det fristet å kjøpe enda.

Kanskje de til tross for barn er usikre på forholdet og ikke vil binde seg enda mer til hverandre.

Kanskje de ikke ønsker ansvaret som følger med et hus.

Kanskje de sover bedre om natten når de vet at noen andre må fikse huset hvis noe ryker.

Utrolig mange muligheter.

Selv tenker jeg at folk må få velge det som passer dem best selv.

• Liker 9
Skrevet

At det GÅR ANN !

Forkastelig ts,  skjerpings!

Anonymkode: 2f2ca...7d7

• Liker 3
Skrevet

"Hva tenker du om folk som handler på Cubus", "Hva tenker du om folk som leier", Hva tenker du om folk som handler på Jysk"... Jeg vet ikke om det er samme person som starter alle disse trådene, eller om det er flere - men uansett - kanskje dere bør slutte å tenke så innmari mye om folk og dømme dem for valg de tar? Det er utrolig usjarmerende.

Anonymkode: 42641...d7b

• Liker 9
Skrevet

At de fyller kontoen til noen

De slipper ansvar og vedlikehold

Anonymkode: b8196...34b

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

F.eks voksne folk i 30-40årene, som bor/har bodd på samme plass i mange år, gjerne med barn, og har leid det samme huset/samme leiligheten over mange år. Faste trygge jobber begge to..

Det angår vel ikke deg, det kan være tusen grunner til det og de fleste grunnene er svært lite spennende :Ptror det er ganske uvanlig å bry seg så mye om slike detaljer i andre sitt liv. Har du ikke noe i ditt eget liv å interessere deg for?

Anonymkode: d55df...ae4

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at jeg er drittlei av alle «hva tenker du om folk som xxx» trådene. Jeg dømmer ikke folk utfra om de handler på jysk, rema, Cubus eller leier bolig. Slutt med all disse dømmende trådene. Folk er ikke en spesiell gruppe om de handler på Cubus eller jysk. De som dømmer folk utfra det håper jeg havner på lusksfellen

• Liker 4
Skrevet

Jeg så inni helvetes drit lei av nordmenns ryggmargsrefleks og rare blikk når noen leier. Det MÅ være noe galt med dem, ikke sant??? Litt dårligere mennesker, noen tvilsomme personlighetstrekk, folk som ikke er helt som oss andre. 

Anonymkode: cc37e...9dc

• Liker 2
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2017 den 9.05):

Det er jo ikke normalt å bo på samme plass, i samme bolig i årevis uten å kjøpe noe eget. 

Her snakker jeg ikke om enslige foreldre, men familier.

Gjeldsproblemer er også i mitt hode når jeg ser slike.

Det finnes mange av dere som bare tenker for mye på alle andres liv, og dere er jeg så lei av...Jeg leier en hybel/leilighet, dette er i en blokk og alle de andre som bor her har store fine leiligheter som de har kjøpt. 

Hadde problemer en gang med sluket på vaskerommet, og det stinket - det viste seg senere at rørene måtte skiftes ut. Men jeg hørte naboer snakket om meg jevn og trutt. De kunne is ting som at "hvorfor leier de ut til sånne folk"? og som at "her har vi betalt mye for å bo også skal vi ha sånne navere til naboer".. hehe... 

Så det jeg tror folk tenker om det er at folk som leier er navere og at navere også er rotete og gir f og har gjeldsproblemer - altså mange folk som ikke tenker langt før de snakker og ikke har evner til å forstå noe som helst - masse fordommer.

Anonymkode: bdc7b...81b

• Liker 2
Skrevet

Tenker ingenting.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hvorfor skulle jeg tenke noe om det ?

Skrevet

For mye annet å tenke på til at jeg noensinne har giddet å bruke tankekraft på det. Og selv når problemstillingen blir lagt foran meg gidder jeg ikke tenke på det. Det er faktisk mer interessant å finne ut hvor mange spiker det er i listene i stua mi.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tenker ingenting... tenker heller mere over slike som deg, TS. Forkastelig! Hvorfor skal du blande deg oppi hva andre gjør?

Hater så jævlig dette samfunnet som vi lever idag at "alle" skal blande seg oppi eller tenker om hva andre gjør. Lev ditt eget liv og slutt å tenk på hva andre gjør! Du har ingen anelse om hvilke økonomi de har.

De kan være multimillionær for alt du vet! En jeg har kjent veldig lenge blant annet har vært veldig beskjeden av seg aldri fortalt om sin tidligere økonomi før i fjor engang etter å ha kjent hverandre i over ti år. Alltid har jeg tenkt at han har hatt en alright økonomi, men nå viser det seg at han har vært multimillionær.

Mange som bruker uttrykket om å leve som fattig og bli rik!

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at de kaster penger ut av vinduet, ig lurer jo på hvorfor de ikke eier.

Anonymkode: c6df1...330

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor folk leier har jo blitt besvart minst 100 ganger i media. Jeg siterer: "vanskelig å komme inn på boligmarkedet" "må ha hjelp av foreldre" "mange unge i dag har ikke råd til å kjøpe" "enslige har vanskeligheter med å komme seg inn på boligmarkedet"

Aldri før har statistikken vist at så mange som nå bor alene. Jeg sier ikke at det ikke er umulig å kjøpe bolig alene men det blir vanskeligere.

Anonymkode: 063d4...af0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor folk leier har jo blitt besvart minst 100 ganger i media. Jeg siterer: "vanskelig å komme inn på boligmarkedet" "må ha hjelp av foreldre" "mange unge i dag har ikke råd til å kjøpe" "enslige har vanskeligheter med å komme seg inn på boligmarkedet"

Aldri før har statistikken vist at så mange som nå bor alene. Jeg sier ikke at det ikke er umulig å kjøpe bolig alene men det blir vanskeligere.

Anonymkode: 063d4...af0

Flere burde faktisk tenke på å kjøpe en treroms med en venn. Evt en toroms man lett kan gjøre om. Bare for å komme seg inn på markedet, som er det store hinderet.

Skrevet

Jeg vet sjelden hvem som leier og hvem som eier om det ikke er nære venner/familie, og tenker egentlig ikke noe mer over det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det får folk velge selv.

Anonymkode: 5b3ed...057

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...