AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Flere som har det slik, at kvinnelig kollega har monolog NON-stop i lunchen hver dag? Hun snakket kun om seg selv og holder på NON-stop.. Da kan jo andre bare ta med en avis og sende SMS mens man spiser, eventuelt se Netflix på mobilen. Hvor lang tid skal det ta å få ny jobb..? 😂😁 Anonymkode: b747f...6a9 1
EvaLena Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg hadde spist ett annet sted og prøvd å få med meg noen andre også. Evt spist til en annen tid, hvis det er mulig. Anbefaler ørepropper 😂 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 I min forrige jobb valgte jeg ofte å spise ved pulten min fordi jeg ikke orket de idiotiske utsagnene en kollega satt og spydde ut kontinuerlig under lunsjen. Det er en enkel løsning, om du uansett ikke får pratet med de andre kollegene. Eller gå til lunsj til et litt annet tidspunkt, om du har mulighet til å velge tid selv. Anonymkode: ff37a...cf0 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 Ta en timeout noen ganger, si du har et lunsjmøte i lunsjen noen ganger, og spis alene eller med noen andre. Anonymkode: 29a35...957 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 Hvor mange er dere? Kan du ikke starte en samtale med 1-2 andre? Er det ingen andre som skyter inn og dreier samtalen over på noe annet? Men føler med deg. Slike personer er veldig irriterende, og ikke minst slitsomme. Anonymkode: 5901c...1b8 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange er dere? Kan du ikke starte en samtale med 1-2 andre? Er det ingen andre som skyter inn og dreier samtalen over på noe annet? Men føler med deg. Slike personer er veldig irriterende, og ikke minst slitsomme. Anonymkode: 5901c...1b8 Jobber for tiden på en heller liten arbeidsplass, 5-7 stk. I lunchen er det i gjennomsnitt 4-5 personer til stede rundt bordet daglig. Mennene og den pinglete sjefen er som regel tause eller enig med hverandre i alt. Jeg har ikje sett maken til tafatthet. Jeg har selvsagt brutt inn og «gjort mitt» men kan ikke det hver dag, da blir en jo fryktelig upopulær. Det samme hvis man spiser lunch et annet sted, de synes man sviker om man er borte...🙃 Anonymkode: b747f...6a9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #7 Skrevet 10. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber for tiden på en heller liten arbeidsplass, 5-7 stk. I lunchen er det i gjennomsnitt 4-5 personer til stede rundt bordet daglig. Mennene og den pinglete sjefen er som regel tause eller enig med hverandre i alt. Jeg har ikje sett maken til tafatthet. Jeg har selvsagt brutt inn og «gjort mitt» men kan ikke det hver dag, da blir en jo fryktelig upopulær. Det samme hvis man spiser lunch et annet sted, de synes man sviker om man er borte...🙃 Anonymkode: b747f...6a9 Haha, uff. Er litt sånn med små arbeidsplasser 🙊 Anonymkode: 7f21c...be0 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #8 Skrevet 10. oktober 2017 Har ikke hatt en slik kvinnelig kollega, men har en mannlig versjon. Løser det ved å sette meg langt unna han under lunsjen. Anonymkode: 48946...8ab 2
Gjest C.Tramell Skrevet 10. oktober 2017 #9 Skrevet 10. oktober 2017 Åh, sånne er slitsomme. Jeg har jobbet med flere av dem. Det er en mare for meg som lengter etter å bare hvile ørene og spise maten min når det er tid for lunsj, men jeg ser jo også at mange synes det er koselig med skravlebøtter. Godt man har et kontor med dør som kan lukkes! Verdens beste matpausested for en særing som meg
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #10 Skrevet 10. oktober 2017 - Kjenner meg igjen, og det er svært lite man kan gjøre, bortsett fra å bryte inn. Det er også vanskelig, syns jeg, man skal tross alt jobbe sammen. På den andre siden, ergrer det meg at man skal holde kjeft for "husfredens skyld." Ei på min forrige arbeidsplass kom alltid inn på spiserommet med schwung, snakket med mye desibel og hadde som regel en fantastisk historie å fortelle, som hun sa. Dermed hadde hun alles oppmerksomhet, og kunne prate i vei, men historiene hennes kokte ofte ned til "litt trøbbel med bilen i morges". Dermed var hele lunsjen brukt på å lytte til dette intetsigende vrøvlet. Anonymkode: 7c922...581 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #11 Skrevet 11. oktober 2017 Bare si at du synes det er så hyggelig at hun vil prate, men at du foretrekker stllhet pausen ford du trenger det til å lade batteriene. Det er lov å være direkte også, det trenger ikke bli et problem av slike ulikheter. Anonymkode: 834a2...d62
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #12 Skrevet 11. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Bare si at du synes det er så hyggelig at hun vil prate, men at du foretrekker stllhet pausen ford du trenger det til å lade batteriene. Det er lov å være direkte også, det trenger ikke bli et problem av slike ulikheter. Anonymkode: 834a2...d62 ikke gjørdet Anonymkode: 5edf2...7fb 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #13 Skrevet 11. oktober 2017 Ta opp kampen om oppmerksomheten: det går an å styre samtaler over på helt andre ting og invitere andre til å følge opp, fremfor å bare være passiv og la et menneske gjøre som det vil. Hvis du selv starter en samtale om noe helt annet er det sikkert mange som villig hadde fulgt opp, for de er sikkert like lei seg deg. Anonymkode: ac24c...c35
Rumle Skrevet 11. oktober 2017 #14 Skrevet 11. oktober 2017 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare si at du synes det er så hyggelig at hun vil prate, men at du foretrekker stllhet pausen ford du trenger det til å lade batteriene. Det er lov å være direkte også, det trenger ikke bli et problem av slike ulikheter. Anonymkode: 834a2...d62 Man kan jo ikke si det naar flere sitter sammen rundt bordet, skal alle vaere stille hver eneste lunsj da eller? Endret 11. oktober 2017 av Rumle
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #15 Skrevet 11. oktober 2017 16 minutter siden, Rumle skrev: Man kan jo ikke si det naar flere sitter sammen rundt bordet, skal alle vaere stille hver eneste lunsj da eller? Ta det på tomannshånd ved siden av pausetiden da vel. Makan til konfliktskye folk i denne tråden. Anonymkode: 834a2...d62
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #16 Skrevet 11. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Ta det på tomannshånd ved siden av pausetiden da vel. Makan til konfliktskye folk i denne tråden. Anonymkode: 834a2...d62 Eller smarte folk med sosiale antenner. Anonymkode: 5edf2...7fb 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #17 Skrevet 11. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller smarte folk med sosiale antenner. Anonymkode: 5edf2...7fb Det handler ikke om sosiale antenner når det er er snakk om å irettesette noen som mangler sosiale antenner. Hvis dere synes det er så problematisk med denne kollegaen som snakker så mye så må dere gjøre noe med det eller finne dere i det. Isteden lages det sytetråd på nettforum... Hvis man kommuniserer riktig trenger det ikke bli en ubehagelig konfrontasjon for noen av partene. Si det med humor. Dama har sikkert såpass selvsinnsikt at hun kjenner seg igjen i tilbakemeldingen og ønsker og evner å tilpasse seg. Det er fryktelig mye verre å gå rundt å tenke stygt om en kollega enn å ta tak i problemet for å finne en løsning. Anonymkode: 834a2...d62
caskerette Skrevet 11. oktober 2017 #18 Skrevet 11. oktober 2017 På 10.10.2017 den 7.20, AnonymBruker skrev: Flere som har det slik, at kvinnelig kollega har monolog NON-stop i lunchen hver dag? Hun snakket kun om seg selv og holder på NON-stop.. Da kan jo andre bare ta med en avis og sende SMS mens man spiser, eventuelt se Netflix på mobilen. Hvor lang tid skal det ta å få ny jobb..? 😂😁 Anonymkode: b747f...6a9 Ja, det kan du jo. Avis, blad, bok, mobil, nettbrett. Det signaliserer at du er opptatt/i avkoblingsmodus og ikke så interessert i å høre på skravlinga, uten at du er direkte avvisende. I lunsjen på min jobb har alle med et eller annet sånt, men vi småprater innimellom for det.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #19 Skrevet 11. oktober 2017 Hadde slik kollega. Ble så dritlei at jeg fant meg et bøttekott. Satt der å spiste matpakka. Anonymkode: 4db55...f65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå