AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Datteren min på 7 og stepappaen hennes bruker å tulle en del m3d hverandre. Har feks vannkrig eller sminker hverandre med ansiktsmaling. Bare for gøy. Nå skal jeg og barnefar på møte hos familievernkontoret for en annen årsak, og barnefar har nå oppdaget at datteren vår har noen tegninger på kroppen. Det er altså hun og stepappa som hadde "tegnekrig" for noen dager siden, og hvor tusjstrekene fortsatt er synlige på lårene hennes. Om det har noen betydning så ble det ikke brukt sprittusj, men en helt vanlig tegnetusj som ikke skal være giftig på noen måte. Problemet er at barnefar nå sier hab skal ta opp dette på fvk fordi han er bekymret. Hva nøyaktig han er bekymret for var vanskelig å forstå, men regner med det er pga at han tror det er farlig eller at han skal "ta" stepappa på en eller annen måte. Er dette noe familievernkontoret bruker ressurser på eller hva? Tenker litt på hva han kan finne på å legge frem også for han kan være utspekulert til tider. Men dette var jo bare en av flere hendelser som de gjør for morsomt. Barnet kommer hjem med tusjstreker flere ganger etter skolen og det er vel ikke noe jeg skal gå og ta opp med skolen for? Barnet har ikke vist noe tegn til allergi eller reaksjon på dette. Og hadde det vært det så hadde vi jo sluttet med tegningene. Det jeg spør on egentlig er bare om han kan "ta" meg eller stepappa på dette eller om jeg kan slappe av og overse det? Virker på meg som en svak sak og at han vil stille seg selv i dårlig lys med å vise at han tar opp alt mulig slags tull bare for å "ta" meg og stepappa på et eller annet. Tenker dere at jeg bør bekymre meg her? Anonymkode: 2b777...c0f
EvaLena Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Bare la han ta opp denne alvorlige saken. Fvk, bv, lege, helsesøster osv osv vil bare le av han. Det blir ikke noe sak ut av tusjmerker. Det finnes alvorligere ting å ta opp. Senk skuldrene dine og bare la denne mannen drite seg ut. 49
RoH Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, EvaLena skrev: Bare la han ta opp denne alvorlige saken. Fvk, bv, lege, helsesøster osv osv vil bare le av han. Det blir ikke noe sak ut av tusjmerker. Det finnes alvorligere ting å ta opp. Senk skuldrene dine og bare la denne mannen drite seg ut. Denne mannen er faktisk faren til barnet. Jeg hadde klikka i vater om en annen voksen mann hadde tegnet på kroppen til datteren min. Sikkert vanskelig for deg å forstå at far ønsker å beskytte barnet sitt. 9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, RoH skrev: Denne mannen er faktisk faren til barnet. Jeg hadde klikka i vater om en annen voksen mann hadde tegnet på kroppen til datteren min. Sikkert vanskelig for deg å forstå at far ønsker å beskytte barnet sitt. Ts her. Nå er det ikke hvilken som helst voksen mann det er snakk om. Men en stepappa. Som hun er veldig glad i og knyttet til. Han er sammen med barnet mye mer enn faren selv, nettop fordi han valgte henne bort og prioriterte seg selv. Så om han virkelig føler det sånn som du beskriver så er det hans problem, og ikke vårt. Synes det er synd at det skal gå utover oss, og spesielt meg, som må ta denne kampen/diskusjonen med han, som i utgangspunktet ikke burde være en sak i det hele tatt. Om han virkelig går rundt nå og leter etter ting å ta oss på, før møtet, så sier det mer om han enn om meg/oss. Desverre. Anonymkode: 2b777...c0f 34
Sizz- Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 8 minutter siden, RoH skrev: Denne mannen er faktisk faren til barnet. Jeg hadde klikka i vater om en annen voksen mann hadde tegnet på kroppen til datteren min. Sikkert vanskelig for deg å forstå at far ønsker å beskytte barnet sitt. Hva er det å beskytte? Regner med du ikke hadde løftet en finger om moren til barnet hadde gjort det samme? Skal du beskytte barnet mot å ha en annen omsorgsperson i livet sitt enn deg? Beskytte henne mot kjærlighet og å knytte bånd med en annen voksen mann enn deg? Du har ingen rett til å bestemme hvem hun skal ha i livet sitt og ikke, og hvem hun skal gi av seg selv til og være glad i. Det lukter sterk sjalusi her. Voks opp. 37
EvaLena Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 8 minutter siden, RoH skrev: Denne mannen er faktisk faren til barnet. Jeg hadde klikka i vater om en annen voksen mann hadde tegnet på kroppen til datteren min. Sikkert vanskelig for deg å forstå at far ønsker å beskytte barnet sitt. Beskytte barnet for hva? Leke? Tusjmerker? Hadde det vært bedre om stefaren satt i sofaen og ikke ville lekt med jenta? Det er ikke misbruk av barn hvis en stefar leker med barnet, skjønner du. Du er jo rimelig trangsynt hvis du tenker i retning det jeg skrev ovenfor. Klart det kan skje, men regner med at moren er såpass oppegående at hun klarer å se tegn til det når de leker. Han tegner sikkert ikke på kjønnsorganet til jenta. 30
Brunhilde Skrevet 10. oktober 2017 #7 Skrevet 10. oktober 2017 17 minutes ago, RoH said: Denne mannen er faktisk faren til barnet. Jeg hadde klikka i vater om en annen voksen mann hadde tegnet på kroppen til datteren min. Sikkert vanskelig for deg å forstå at far ønsker å beskytte barnet sitt. Man klikker ikke i vater, man klikker i vinkel - og du overreagerer! Hva er galt med lek? Tenk deg om, hva er galt med lek?! 37
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #8 Skrevet 10. oktober 2017 Hei Ts, det du beskriver er akkurat slik bf holder på her. La han holde på, men noter deg alt som skjer slik at du er forberedt ved en eventuelt rettssak eller lignende. Det at far hele tiden skal ta dere er ganske greit å ha i bakhånd og da er det viktig med dokumentasjon på hva og når jeg har valgt å ha advokat i 6 år nå pga samme oppførsel bare at her så truer han med å stevne meg i tide og utide også! Feil fritidsaktiviter, feil type brød på skolen, feil farge på sengetøyet, feil alt kan det virke som Kan heldigvis bare le litt av det da barnet mitt har alt på stell her hos oss. Her er det vel det at bf har et ganske trist liv selv som gjør at han legger så mye energi ned i å ta oss, er det noe av det samme for dere kanskje? At han ikke liker at stefar og barnet har så tette bånd? Anonymkode: 29ac9...ee0 13
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #9 Skrevet 10. oktober 2017 17 minutter siden, RoH skrev: Denne mannen er faktisk faren til barnet. Jeg hadde klikka i vater om en annen voksen mann hadde tegnet på kroppen til datteren min. Sikkert vanskelig for deg å forstå at far ønsker å beskytte barnet sitt. Beskytte barnet fra hva? Fra å ha en god og morsom barndom? Anonymkode: 02b0e...95b 16
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #10 Skrevet 10. oktober 2017 18 minutter siden, RoH skrev: Denne mannen er faktisk faren til barnet. Jeg hadde klikka i vater om en annen voksen mann hadde tegnet på kroppen til datteren min. Sikkert vanskelig for deg å forstå at far ønsker å beskytte barnet sitt. Når du skriver «tegnet på kroppen til datteren min» så fremstiller du det på en litt annen måte enn hva Ts gjør. Anonymkode: 29ac9...ee0 18
Miss moneypenny Skrevet 10. oktober 2017 #11 Skrevet 10. oktober 2017 Hvis jeg hadde hatt en femmer for hver gang ungene mine har tusja seg på kroppen.... da kunne jeg sagt opp jobben 👍🏼 Slapp av du, høres ut som at barnet ditt har en normal barndom, og leker med en omsorgsperson. Heldig barn 😊 15
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #12 Skrevet 10. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at barnefar nå sier hab skal ta opp dette på fvk fordi han er bekymret. Hva nøyaktig han er bekymret for var vanskelig å forstå, men regner med det er pga at han tror det er farlig eller at han skal "ta" stepappa på en eller annen måte. TS, jeg tror du må roe ned litt og prøve å se det ifra din eks sin side. Ta på empati hatten. Hvordan hadde du reagert om du så at barnet ditt hadde blitt tegnet på av noen du personlig ikke kjenner? Forstår du hvorfor han er bekymret? I så fall skal han selvfølgelig få lov å forklare seg, uten at dere andre to ruller med øynene og sykeliggjør han. Han er en pappa med bekymringer. Jeg kan forstå eksen din, og jeg synes du skal være ydmyk i møtet og si at tusjmerkene er faktsik helt ufarlig fordi at det var bare en lek. Si at alle hadde en tusj hver og så tulla dere med å fekte med den. Antar at det var greia? Altså, du må berolige din eks. Tenk så fælt det må være å være bekymret for at ens barn har blitt utsatt for et overtramp, noe dette så kalrt ikke var. Anonymkode: cbed2...a69 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #13 Skrevet 10. oktober 2017 I og med at faren har prioritert seg selv og ikke datteren sin, så har han mistet mye troverdighet og rettigheter mener jeg. Det får være måte på hva man tror man kan si når man plutselit etter 7år begynner å kommentere detaljer når man selv ikke har vært til stede før i livet. Anonymkode: c494d...c57 10
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #14 Skrevet 10. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I og med at faren har prioritert seg selv og ikke datteren sin, så har han mistet mye troverdighet og rettigheter mener jeg. Det får være måte på hva man tror man kan si når man plutselit etter 7år begynner å kommentere detaljer når man selv ikke har vært til stede før i livet. Anonymkode: c494d...c57 ja, det er jeg enig i om det er tilfelle.. Anonymkode: cbed2...a69
Biloba Skrevet 10. oktober 2017 #15 Skrevet 10. oktober 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: I og med at faren har prioritert seg selv og ikke datteren sin, så har han mistet mye troverdighet og rettigheter mener jeg. Det får være måte på hva man tror man kan si når man plutselit etter 7år begynner å kommentere detaljer når man selv ikke har vært til stede før i livet. Anonymkode: c494d...c57 Så du mener at en samværsfar ikke har et ansvar om han blir bekymret for at en mann blir nærgående overfor den 7 år gamle jenta? ALLE vil ha et ansvar for å si fra om de blir bekymret for noe slikt. Men jeg synes ikke det høres ut som noen grunn til bekymring, og det kan også være at far lager bråk for å markere revir. 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #16 Skrevet 10. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min på 7 og stepappaen hennes bruker å tulle en del m3d hverandre. Har feks vannkrig eller sminker hverandre med ansiktsmaling. Bare for gøy. Nå skal jeg og barnefar på møte hos familievernkontoret for en annen årsak, og barnefar har nå oppdaget at datteren vår har noen tegninger på kroppen. Det er altså hun og stepappa som hadde "tegnekrig" for noen dager siden, og hvor tusjstrekene fortsatt er synlige på lårene hennes. Om det har noen betydning så ble det ikke brukt sprittusj, men en helt vanlig tegnetusj som ikke skal være giftig på noen måte. Problemet er at barnefar nå sier hab skal ta opp dette på fvk fordi han er bekymret. Hva nøyaktig han er bekymret for var vanskelig å forstå, men regner med det er pga at han tror det er farlig eller at han skal "ta" stepappa på en eller annen måte. Er dette noe familievernkontoret bruker ressurser på eller hva? Tenker litt på hva han kan finne på å legge frem også for han kan være utspekulert til tider. Men dette var jo bare en av flere hendelser som de gjør for morsomt. Barnet kommer hjem med tusjstreker flere ganger etter skolen og det er vel ikke noe jeg skal gå og ta opp med skolen for? Barnet har ikke vist noe tegn til allergi eller reaksjon på dette. Og hadde det vært det så hadde vi jo sluttet med tegningene. Det jeg spør on egentlig er bare om han kan "ta" meg eller stepappa på dette eller om jeg kan slappe av og overse det? Virker på meg som en svak sak og at han vil stille seg selv i dårlig lys med å vise at han tar opp alt mulig slags tull bare for å "ta" meg og stepappa på et eller annet. Tenker dere at jeg bør bekymre meg her? Anonymkode: 2b777...c0f Det er jo bekymringsfullt at en fars datter «tuller så intimt» med mors nye partnere... Far kan fint sende en bekymring til Barnevernet om han er bekymret. Hvirfor skal far stole på dine seksualpartnere når man vet at det er overgrepsfare? Bra far står på! Anonymkode: a8c8d...fcd 2
Søgni Skrevet 10. oktober 2017 #17 Skrevet 10. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bekymringsfullt at en fars datter «tuller så intimt» med mors nye partnere... Far kan fint sende en bekymring til Barnevernet om han er bekymret. Hvirfor skal far stole på dine seksualpartnere når man vet at det er overgrepsfare? Bra far står på! Anonymkode: a8c8d...fcd Er det en spesiell grunn til at du omtaler mannen som "dine seksualpartnere" og "mors nye partner",istedet for stefar, som jo er den betegnelsen som stemmer for deres relasjon? Det er ikke som at TS har åpent hus hver helg, for one night stands med henne og tusjtegning på dattera.. 28
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #18 Skrevet 10. oktober 2017 Dersom far virkelig er bekymret, er det barnevernet han bør koble inn. Familievernkontoret har ingen makt. De kan selvsagt sende inn en bekymringsmelding til bv selv, men de har ingen myndighet ang samvær og hva som skjer i hjemmene. Kanskje fvk heller vil sende en bekymringsmelding rettet mot far dersom de mener det far kommer med er falske anklager for å nettopp 'ta' dere. Det verste som skjer, er at bv da evt åpner en sak. De vil da innkalle til samtale dersom de mener det er bekymringsverdig det som står i meldingen til dem, eller de vil henlegge. De vil kanskje komme på hjemmebesøk og se samspillet mellom datter og stefar. Dersom det ikke skjer noe usømmelig, trenger du ikke å bekymre deg. Anonymkode: 0b8f2...9aa 4
Benson Skrevet 10. oktober 2017 #19 Skrevet 10. oktober 2017 Du, stefar og din datter vet at det ikke er noe bekymringsfullt som foregår. Det vil nok eventuelle andre instanser også konkludere med. Syns det er rart med foreldre som prøver å ødelegge barnas foreldre til andre omsorgspersoner. Jo flere som er glad i, og tar vare på barnet jo bedre, tenker jeg da. 9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #20 Skrevet 10. oktober 2017 29 minutter siden, Benson skrev: Du, stefar og din datter vet at det ikke er noe bekymringsfullt som foregår. Det vil nok eventuelle andre instanser også konkludere med. Syns det er rart med foreldre som prøver å ødelegge barnas foreldre til andre omsorgspersoner. Jo flere som er glad i, og tar vare på barnet jo bedre, tenker jeg da. Ts her. Er litt dette jeg også tenker. Synes det hadde vært veldig rart om jeg skulle reagert sånn om stemor hadde tegnet et hjerte eller lignende på låret til jenta. Og om jeg hadde følt meg truet av jentas gode forhold til stemor (ja jeg mistenker nok sterkt at det er det som er saken her) så hadde det vel strengt tatt vært MITT problem og ikke alle andres. Og jeg hadde IKKE koblet inn fvk fordi jeg hadde vært sjalu på deres tette bånd, det må da være måte på. Skulle ønske folk kunne sett det sånn som du sier; jo flere omsorgspersoner som bryr seg, jo bedre. Det gagner jo jenta å ha så mange mennsker rundt seg som er glad i henne. Og det burde jo være nok til å la en slik sak ligge. Så...dumt ikke barnefar har den samme innstillingen. Anonymkode: 2b777...c0f 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå